MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

TAVLANIN ZARI VAR, İLMİN YOK
vega4

TAVLANIN ZARI VAR, İLMİN YOK



Pers Ýmparatoru, Hint Ýmparatoru’nun
Satranç tahtasý ile gönderdiði mesajý
Veziri Buzur Mehir ile paylaþýr ve ondan;
Önce, oyunu çözmesini, sonra da karþýlýk olarak
Hint Ýmparatoruna hediye edilmek üzere
Baþka bir oyun bulmasýný ister.

Buzur Mehir oyunu çözer, oyun çok güzel ama
“Ýki konu hiç dikkate alýnmamýþ” der:
1: ZAMAN
2: ELDEKÝ VERÝLERLE ERÝÞÝLEBÝLÝR, BÝLGÝ SINIRI
Satranç, resmi müsabakalar hariç süresiz bir oyundur;
Atla bir hamle yapar gidersin iþine,
Karþý taraf niyetini anlamak için 2 gün düþünür...
Tedbir almak için 3 gün harcar, kaleyle bir hamle, yatar uykuya,
Alýr seni bir tasa; kaleyi oraya niye çekti bu adam...
Hamle hamle 7 gün düþün ki bulasýn...
Oysa zamanýn boþa harcanacak fazlasý yoktuuur...

Hiç bir bilge, üzerinde çalýþtýðý daracýk konunun
Son merhalesine ulaþamaz.
Hani ordinaryüs profesör deriz ya, ha iþte onlar bile...
Adam böbrekten ordinaryüs olmuþ;
Çýkarmýþ böbreðimden taþýmý, Allah razý olsun!
Taþýn ne zamandan beri böbreðimde olduðunu soruyorum;
Konusu bu olmadýðýndan, kendi saygýnlýðýna saygýsýndan,
Ýlme saygýsýndan, cesaret edip bir süre söylemiyor.
Ben sadece çýkarýrým efendim,
Taþýnýzýn yaþýný bir antrepologa sorun diyor.
Arkadaþ bu taþ Nemrut Daðý’nda Urartu’dan kalma
Horoskop’tan kopma taþ mý, böbreðimden söktüðün taþ!

Bilginin, ilmin, irfanýn sonu yoktur, bilen bildikçe küçülür,
Böyle olunca da ne kadar düþünürsen düþün, çoktur iþin!
Her filmin bir sonu var, ilmin sonu yoook!
Benim gibi cühelaya her yöne, her konuda atýþ serbest!

Bi kere daha yazmýþtým,
Kuran-ý kerim’in Ayetül Kürsi Suresi’nin bir ayetinde der ki;
“O’nun ilminden hiçbir þeyi tam olarak bilemezler.”

Mezenter’i ilk olarak 2012 yýlýnda
Keþfeden Calvin Coffey, önceleri bu organýn,
Parçalanmýþ yapýlarýn bir araya gelmesiyle
Oluþtuðunu düþündüklerini,
Ancak þimdi tek parça ve sürekli bir yapý olduðunu
Kanýtladýklarýný açýkladý, mezenter de neymiþ diyor SÜLO’M?
Baðýrsak askýsý, henüz tam iþlevini bilemiyorlar,
Karýn boþluðu torbasý diyebiliriz kabaca...
Böylece insan vücudunun anatomik yapýsýndaki
100 yýldýr týp dünyasýnýn ezberlediði 78 organ, 79 oldu.
SÜLO’M; þimdi anatomik yapýmýz tamam oldu mu diyor.
Ýlmin sonu yoook, þimdilik 79 organla idare edeceðiz.

Buzur böyle düþünerek;
Uzaðý görmenin, bilgi sahibi olmanýn, kiþiye endeksli
Bir sýnýrýnýn olmasý gerektiðinden hareketle,
Yetersiz kalýnan yerde bir çift zar atarak
Sorumluluðu þans adý altýnda
Bir þeye yükleyip, üzüntüden kurtulmayý esas alan,
Satrancýn eksikliklerini eleþtiren, tavlayý bulmuþtur.

Tavlanýn 4 köþesi 4 mevsimi, karþýlýklý 6 þar hane 12 ayý,
Pullar ayýn 30 gününü,
Siyahlar geceleri, beyazlar gündüzleri,
Karþýlýklý 12 þer hane günün 24 saatini si mgeler...
Yani; zaman, zaman, zaman, her zaman her yerde zaman...
Zamaný geçirdin mi, geçmiþ olsuuun!

Ne kadar bilge olsanýz da bildikleriniz,
Bilmediklerinizin yanýnda okyanusta damla olmaz
Dercesine düþünüp,
Bilgimizin, ilgimizin, becerimizin yetmeyeceði yerde,
Atarak bir çift zarý, uygun gelirse maharetinize,
Gelmezse suçu þansa yýkýp,
Ben böyle zarýn dört köþesini deyip kurtulursunuz stresten.
Diye düþünmüþ olmalý Buzur MEHÝR.
Zaman üzerine düzenlendiði için tavlada;
Þeþ beþ atýp düþünceye dalmak Buzur’a saygýsýzlýktýr.
Þipþak oynanmalýdýr...
Buzur Mehir’in bulduðu oyunu beðenen Pers Ýmparatoru,
Hint Ýmparatorunun hediyesine karþýlýk olarak
Bir tavla takýmý gönderir.
Hediyesine iliþtirdiði mektupta ise þöyle yazar:
Evet, kim daha iyi biliyor,
Kim daha çok düþünüyor,
Kim daha çok ileriyi görüyorsa o kazanýr.
Ama þansý da unutmamak gerekir.
ÝÞTE HAYAT BUDUR.

“Bilimde kesin bir bilgi yoktur ama güvenilir bilgi vardýr.”
Diyor bu günün ders kitaplarý.
Tavlanýn zarý var bilimin yoktur!
SÜLO’M da ekleyiverdi; zamanýn asla alternatifi yoktur,
Geçti mi gider, geçmiþ olsuuun!


Süleyman KARAMAN vega4

NOTLAR:

1… GELECEK BÖLÜM (21) GÖRÜNEN YILDIZLAR
2… Ýtalik yazýlar gizli sesim, SÜLOM’UN konuyu açma çabasýdýr.

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.