- 3506 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMA MEKTUP
Anılara ve özlemlere sığınarak atmak istedim üşümüşlüğümü bu gece...Bir fotoğraf karesinde buldum özlediğim birlikteliği...Geçmişe ait elli yıllık bir fotoğraf ta aradım ana,baba sıcaklığını,şevkatini...Uzun uzun seyrettim önce...ne çok görmek istemiştim sizi böyle yanyana,hiç göremediğim o berberliği birden bir fotoğrafın karesinde yakaladım bu gece.Eskimiş,solmuş bir fotoğraf karesinde aradım çocuksu mutluluğumu...Uzun,uzun seyrettim sizi bir sinema perdesinde uzun metrajlı bir filmi seyreder gibi,sonra ekrana uzattım ellerimi,ellerini tuttum usulca ,parmaklarımı gezdirdim yüzünde,sevdim okşadım babam seni sessizce..Gözyaşlarım sel misali bir fotoğrafın karesinde gidermek istedim sana olan özlemimi.Birden seninle konuşmaya başladım...Ne çok ağlamak istemiştim omuzlarında boynuna sarılarak, çıkmaz sokaklarda gezindiğim zamanlarda.Ne çok istemiştim,seni doyasıya öpmek,koklamak,hiç hissedemediğim varlığına sarılmak ve öylece zamanı durdurmak...Ne çok istemiştim sıcaklığını ayaz gecelerin soğukluğunda,yalnız gecelerin koynunda ne çok...
Belleğimde kalan bir kare daha var,o resimlere yansımamış ama belleğimin en derinlerinde resimleşmiş,bilmem hatırlıyormusun hani sokak kapısının tam arkasında asılı duran küçük bir ayna vardı ve sen ne zaman giyinip o aynanın karşısına geçsen,ben tam arkanda durur seni hayran hayran seyrederdim.Aynaya aksetmezdi görüntüm,çünki çok küçüktüm.Belkide...belki de ayna küçüktü beni sana gösterememişti bu yüzden hiç....ama ben senin o aynaya her bakışında saçını tarayışlarını,kaşlarına yön verişlerini ve çocuksu hayranlığımı belleğime resmettim ve asla unutmadım babam...
Sana ihtiyacım olan tüm zamanlarda sen,beni sensizlik le cezalandırdın hiç haketmediğim halde,tüm zamanlarda babasızlık acısını hep hissettirdin.Hüzün dolu kaç gece geçirdim sayısını unuttum.Hiç hak etmediğim bu ceza nedeniyle sendeki sevgiyi aradım herkeste ,heryerde....Ne katım nede yatım olsun istedim.Şevkatli bir bakış,sevgi dolu bir yürek,sıcaklığını istediğim sarmalar ömre bedel di benim için.
Eski bir resmin karesinde giderdim bu gece ana baba eksikliğini...bu yaşta bile asla dindirilemeyen izahsız bir özlem ateşi kavurdu yine yüreğimi.İçimden sesiz bir feryat koptu isyan dolu..Göz pınarlarımdaki yağmurlar çılgınca coştu...O eski resim karesinde gidermek istedim sana olan susamışlığım.Biliyormusun en çok bugünlerde hissediyorum sensizliği,galiba hala bir yanım senin eksikliğinle dolu,galiba değil hep bu vardı,hep senin eksikliğin vardı yerini kimsenin dolduramadığı bir sensizlik.Belkide son veda anına kadar sürecek sessiz sensizlik.
Biliyormusun benim senli anılarımda yok birilerine anlatacak....Birilerine banim babam diyere anlatmaya başlayacağım senli hiçbir anım yok...
Şimdiler de düşünüyorum da o sevgiyi bulmak için ne çok yanlış kapı çaldım,sonra ardıma bakmadan geri döndüm.
Biliyormusun babam ben hala sığınacak sakin bir liman arıyorum,ben hala kulağıma canım kızım sana güveniyorum ve seni çok seviyorum diyecek o sesi arıyorum .Ben hala sen benim canımsın diyecek beni ben edecek o yalın sevginin hasretiyle kavruluyorum...Baba diyerek sarılacağım o muhteşem sevgiyi,duyacağım güveni arıyorum yalnızlığımla.Beni sensiz bıraktığın bu hayat denen zor yolda,geçen bunca zamana rağmen sönmeyen bir yangın var sol yanımda....
......................................................
yıllar sonra mail yoluyla bana gönderilen bir resim ve kaleme düşenler...
BÜTÜN babaların babalar gününü kutlarım,ben onu altı taşımda kaybettim.42 sene sonra buldum..... yıllarca aradığım,bana ne kadar yabancıydı.................sevdiklerinizin değerini bilmek için zamanı boşa geçirmeyin.
YORUMLAR
Yüreğine sağlık öyle güzel dile getirmişsin ki duygularını gerçekten duygu yüklü bir eserdi. insan ne garip dimi bir şekilde eksiklik hissediyor yüreğinde hele ki bu eksiklik kanından canından biriyse yerini hiç bir şey doldurmuyor... Kaleminiz daim olsun...
maskelimelek
maskelimelek
finali çok güzel bir yazıyı birden bire dağıtıp attı sonsuzluklara.
Söylenecek bir şey bulamadım.söylenecek sözler söylenmiş yazıda.
Bu güzel yazıyı yürekten tebrik ederim.