- 871 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BABA
Yirmi dokuz harfini kullanarak destanlar yazabileceğim alfabemizin ilk iki harfi ‘’BABA’’. Ama ben hiçbir şey yazamıyorum onun hakkında. İnsan bilmediği bir duyguyu nasıl kaleme dökebilir ki?
Yedi rengin bütün karışımlarını kullanıp onu resimleştirebilir miyim? Hayır.
Hiç görmedim ki.
Sesi nasıldı? Yedi notanın sonsuz melodisinde bulabilirmiyim ‘’Kızım’’ diyen sesinin tınısını.
Yine hayır.
Hiç duymadım ki.
Nasıldır, dizine oturmak, elinden tutup çocuk bahçesine gitmek? Akşam pencerede eve dönüşünü beklemek? Nasıldır o özenle hazırlanmış babalı sofralar?
Babaya gösteremediğin o keyifsiz karneler.
Arkadaşlarınız, babalarını anlatırken dipsiz kuyuya düşmek, kendini onların yanında zavallı hissetmek nasıl bir duygudur bilebilirmisiniz?
‘Baba’ örnek modelin olmadığı için, nasıl bir erkek ile evlendiğinin kıyaslamasını yapamamak,
Beline kırmızı kuşak bağlayıp seni damada teslim edecek babanın olmaması,
Hiç ‘baba’ kelimesini kullanmadığınızdan kayınpederiniz için bir hitap şekli bulamamak,
Hepsinden önemlisi, başınız derde girdiğinde veya kendinizi çaresiz ve güvensiz hissettiğinizde; ‘’bu meseleyi babam nasıl olsa halleder’’ rahatlığını hiç hissedememiş olmanın nasıl bir özgüven eksikliği yarattığını bilebilirmisiniz?
Şöyle bir iç sesinizi dinleyiniz;
Eğer empati bile yapamıyorsanız, bu duyguları yaşamamışsınız demektir.
Demektir ki babanız var.
Babalar gününüz kutlu olsun.
YORUMLAR
Günümüz dünyasında anne ve baba olmak kadar zor bir görev ben daha görmedim eskiden bir sevgi hürmet adabı vardı şimdi bu iletişim araçları çok aile bireylerini zor duruma soktu özelliklede çoçuklu ailelerde o yuzden ben bir baba olarak en zor görevi sürdürmekten başka bir şeyim yok bu güzel yazıyı kaleme alan o güzel yüreği gönülden kutluyorum sevgilerimle
Ayten Tekin
Yazınızda bahsettiğiniz tüm duyguları biliyorum ben. Nasrettin hocanın deyimiyle; "Eşekten düşenin halini eşekten düşen anlarmış."
Sizi çok iyi anlıyorum. Ben de babamı hep başkalarının anılarından tanıyorum. Baba kelimesi benim için de çok fazla anlam ifade etmiyordu, taa ki baba olana kadar. Babalığı bana öğreten bir örnek olmadığı için kendi kendime öğrendim babalığı. Babamın oğlu olamamışken kızlarımın babası oldum. Çok seviyoruz birbirimizi. Kocaman oldular ama gözümde hala eski halleri...
Yazınız derinlerde biryerleri sızlattı ama yalnız değilsiniz...
Babalar gününüz kutlu olsun...