- 466 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Miraç
Miraç
Miraç, Receb ayının 27. Gecesi Allah’ın daveti üzerine Cebrail rehberliğinde Peygamberin Mescid-i Haramdan Mescid-i Aksâ’ya, oradan semaya, yüce âlemlere, İlâhî huzura yükselmesi olarak bilinir.
“Kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz o, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.” İsra Suresi/1
“O ufkun en yukarısında idi. Sonra indi ve yaklaştı. Nihayet kendisine iki yay kadar, hatta daha da yakın oldu. Sonra da vahyolunacak şeyi Allah kuluna vahyetti. O’nun gördüğünü kalbi yalanlamadı. Şimdi O’nun gördüğü hakkında onunla mücadele mi edeceksiniz? And olsun ki onu bir kere daha hakiki suretinde gördü. Sidre-i Müntehâda gördü. Ki, onun yanında Me’vâ Cenneti vardır. O zaman Sidre’yi Allah’ın nuru kaplamıştı. Gözü ne şaştı, ne de başka bir şeye baktı. And olsun ki Rabbinin âyetlerinden en büyüklerini gördü.” (Necm Suresi, 7-18.)
İnsan en yüksek makamda yaratıldı ve sefile atıldı, aslını arıyor. Bu yolculuğunu “Miraç” olarak anlayabiliriz. Aslına olan yolculuğuna topraktan başladı, bitkiye; bitkiden hayvansal bedene kadar sürdürdü ve şimdi hayvansal bedeninden enerji(cinlerin yaşam alanı olarak bilinen alan) bedene geçmeye hazırlanıyor. Enerjiden sonrası nur (meleküt), sonrası ise nur üzeri nur asıl yaratıldığı yeri… Bu geçişler ilk çağlarda çok yavaştı her aşamada çoğalarak şimdi çok hızlandı. Bu hızı katlayarak çoğalma olarak düşünebiliriz. Yani ilk toprak halindeki hızı 1 olsun; bitki konumundaki hızı 2; hayvan konumundaki hızı 4; enerji konumundaki hızı ise 8 kat olacaktır. Bu satranç tahtasındaki karelerin her birine bir öncekinin iki katını vermek gibi artar. İlk kare bir, ikinci kare iki, üçüncü kare dört, dördüncü kare sekiz şeklinde hesaplayınız. Bu dahi izafidir. Miraçtaki hız aşamaları da buna benzer. Önce mescidi aksaya yolculuk bu toprakta yapılır, sonra da göğe çıkmak enerji ve nur hızı. Cebrail’in “sidre”( 7.kat gök) den öteye geçmemesi bu sırdan.
Miracın çok aşaması var. En üst makamı Allah’a teğet(kavis) olma hali kabı kavseyn.
Başlangıç topraktır, bitki, hayvan, cin, melek, orjin insan. Altıncı basamak insan. İnsan aslına dönmek için Miraç ediyor, etmeli. Miracı bize anlatan peygamber de bize yol gösteriyor. Herkes yükselmek ister, bunu kendi metodunca yapar! İster Muhammedi olsun ister başka sistemi takip etsin sonuçta insan yükselmek ister.
Yükselmek için ağırlıklardan kurtulmak gerek. Bu ağırlıklar; kıskançlık, kin, haset, hırs, haram kazanç ve haram yoldan cinsellik elde etmek (Nasıl olduğunu bilirsiniz, kendi sapık tercihlerini kutsal saymak; aynı şeyi başkası yapsa haram olur ama kendileri yapınca helal sayılır, önderlerine zaten sınır koymazlar), haram para ile “helal gıda” satın almak, rüşvet vermeyi dava için helal saymak, adam satın almayı dava uğruna helal saymak, kamu hakkını davaya peşkeş çekmek, insanları kutsallarla hipnoz ederek kandırmak ve daha pek çok ağırlıklar atılmadan Miraç olmaz!
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.