- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Diziler Cinsellik Pompalıyor
Diziler, bu toplumun başının belası olmaya devam ediyor. Gerçeklikten uzak, bu toplumun değerlerine yabancı senaryolarla yapay bir batılılaşma uğraşına giren diziler bu topluma ihanet içindeler.
Dizileri kurgulayanların topluma bir değer katma dertlerinin ve kaygılarının olmadığı aşikar ancak topluma nereye sürüklemeye çalıştıklarını çözmekte zor. Görülen ise bu toplumu ahlaksız insanlarla doldurmaktır.
Dizileri izlemeyen biri olarak, geçen rast geldiğim bir kareye değinmek istiyorum. Dizimiz Umutsuz Ev Kadınları:
Ergenler evde parti vermişler. Anne odasından gençlerin eğlendiği salonda oğlu ararken, bulamayınca oğlunun odasına yönelir, kapıyı açınca oğlunun kız arkadaşıyla yatağa uzanmış, öpüşürken yakalar. Dananın kuyruğu burada kopar, anne oğul tartışması dizi sektörün mantığını göz önüne serer.
Anne, şaşkın ve beklenmedik bir yüz ifadesiyle bağırmaya başlar. Kızım senin ailen yok mu? Kız dışarı kaçar. Anne oğlum kızın namusuyla niye oynuyorsun, bir başkası senin kız kardeşine bunu yapsa hoşuna gider mi? Oğul, kardeşime bunu yapanın yüzünü gözünü dağıtırım. Başkasının masundan bana ne, ben keyfime bakarım. Anne sinirle bir tokat atar…Ertesi gün anne oğlundan özür diler. Oğlunun isteklerini yerine getirmek için çırpınır.
Bir dizi ergenleri seviştiriyor ve üzerine ben keyif yaparım. Başkasının namusu beni ilgilendirmez bir haykırır. Durup düşünmek lazım; bu sahne gençlere ne mesaj veriyor. Cinselliğin meşrulaştırma ve yaygınlaştırma dışında bir görünür mesaj olmadığı kesin.
Gençlerin gündemine kız arkadaş eşittir sevişme mantığını vermeye çalışan bir dizinin toplumsal sorumluluğu nerdedir. Gençlerin saygısız, asi tavırlarını ve akıllarında sadece cinselliğin tohumunu serpiştiren dizinin, geleceğe yönelik nasıl bir birey hedeflediği ortadır.
Ailelerin, televizyon izleme saatine denk getirilen dizideki sahnenin çok bilinçli olarak kullanıldığı kanaatindeyim. Gereksiz bir sahnenin tek amacı gençlere sevişin, keyfine bak, dünyayı boş ver demekten başka bir şey değildir. Zavallı anne görüntüsündeki kadın ise, ilk önceleri tepkili olsa da sonra da durumu normal görerek durumu meşrulaştırmıştır. Sanki önemli bir şey değil gibi.
Tabii ki bu tarz sahnelerin olduğu sürüyle dizi var. Tek amaç bu toplumun aile yapısını bitirmek ve gençlerin tek uğraş alanın cinsellik üzerine kurmaktır. Geleceğimiz için bu tür dizilere gereken tepkilerin, gençlerin elden gitmeden yapılmasıdır.
Osman Tatlı
www.osmantatli.com.tr
[email protected]
<photo id="1" />
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.