- 1580 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
topal horoz
çok uzak bir ülkede yanlız topal bir horoz yaşarmış;topal olduğundan diğer arkadaşları onu çok itip kakarlarmış alay eder sevmezler ve alay ederermiş;her sabah kalkar diğer horozlar gibi ötermiş;bigün topal horoz gezerken güzelmi güzel bir tavuk görmüş gitmiş tavuğun yanına tam konuşurken;bende uzak dur şimdi muhafızlar gelir demiş öldürürler seni demiş güzel tavuk;o tavuk kralın tek kızığmış;topal horoz vurulmuş kralın kızına;ayrılmışlar topal horoz evine gitmiş başlamış ötmeye ötmüş ötmüş ötmüş rahatsız olmuş diğer horozlar;yanına gitmişler topal horozun evine girmişler sen bilirsinki vakitsiz öten horzun başına ne haller geldiğini demişler diğer horozlar;topal horoz peki susuyorum demiş;sabah olmuş gece hep düşünmekten uykusuz kaldığından diğer horozlar gibi ötmemiş;anlamışlar tabi topal horozun yok olduğuna gitmişler topal horozun yanına;sen sabah niye bizimle değildin demiş hastalandım demiş topal horoz;bida olmasın demişler gitmişler topal horozun yanından;öğleni geçmiş vakit yine kralın kızı gelmiş aklına başlamış ötemeye ötmüş ötmüş elinde değilmiş;yine rahatsız olmuşlar diğer horozlar topal horoza bağırıp çağırmışalr bu senin son şansın bidaha ötersen vakitsin seni mahkemeye çıkarıp ıdam edicez demişler;korkmuş topal horoz akşam olmuş yemek yemiş ağırlaşıp uyumuş;rüysasında kralın kızını görmüş ötmüş ne ötüş tee diğer köyün horozları ayaklanmış;diğer horozlar tamam demiş o otopalın son şansığdı demişler yarın mahkemden sonra idamı gerçekleştirelim demişler;sabah olmuş topal horozu mahkemeye çıkarmışlar;ıdam sehbası kurulmuş son bizden ne istersin topal horoz demişler;topal horoz cevap vermiş topalız yoksuluz ama hakim bey aşkada mı gelmeyelim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.