GELİN CANLAR ŞENLİK VAR...
Zaten kırkta bir inerim şehrimin sokaklarına.Sevmem saldırı gibi yürümeleri,kontrolsüz koşuşturmaları ve boş boş bakışları.
Bir tebessümden uzak,hal hatır sormanın,iki çift güzel söz söylemenin mümkün olmadığı ortamlar...
Bin bir telaş,itiş kakış bana göre değil.Hem yaşım hem mizacım gereği sindire sindire yaşamak isterim her şeyi.Umarsızlık,duyarsızlık dokunur bana.
Yuriçi,yurtdışı bir çok şehirler gördüm.Her yerde yapılan bu tür şenlikler mahalline has ürün ve gösterilerle bezenmiştir.Ve buna özen gösterilir.
Ben oralarda meraklandım,sorğuladım ve bilğilendim.Yani kendime yeni bir şeyler katma imkanı bulurdum.Her ne kadar bana hitabetmesede dağarcığıma bir şeyler dolardı.
Güzelim Ankara,ma bir şeyler olmuş bu günlerde.Anneciğimi ziyarete giderken Kızılay Meydanına mecburen yolum düştü.Zaten dolu dolu bir mekandır orası.Bir de şenlik varmış.
Gürültü patırtı alabildiğine karğaşa da cabası olmuş.
Bende de bir alğılayamazlık var ki...boğuldum o curcunadan.Bir şey anlayamadım etrafımdaki alabildiğine bangır bangır yükselen kuru gürültüden.
Meğersem...Alış veriş şenlikleri varmış.
Ahh..benim güzelim şehrim.Katilin olmuşlar.
Yorgun insanların soluklanmak için can attıkları Güvenpark bizim dinazorlarımız azmış gibi yenileriyle tıka basa dolmuş.Bööö bööö sesleri ile bön bön bakıyor plastik yaratıklar.Anne babalar tutmuş yavrucakların ellerinden onları gösteriyorlar.
Şenlik var diye ekmek parasına kıyıp sokağa atmışlar kendilerini.
Oysa,bu etkinlikler ne doyuruyor ne de bir şeyler öğretiyor.Hatta kimi çocuklar korkuyor bile.
Cebimizde kalan son üç beş kuruş demek isterdim ama diyemiyeceğim...maalesef kredi kartlarımızdaki son kuruşa göz dikilmiş gibiydi...
Hadi..bedava olsun otobüsler.Bir çay bir kuru simit ikram etsin halkına bu işi yürütenler.Önceden mahrumiyetini belirledikleri üç beş insana gönüllerince günler yaşatsınsınlar.Ses ve çevre kirliliğini engellesinler.Alış verişse maksat gerçekten indirimler yapılsın..
Yani hiç olmazsa birilerinin yaralarını sarabilmek amaçlansın.
Yoksa,parası olanlar orada alışveriş yapmaz ki zaten.Orada ulu orta eğlenmezki..Bellidir beyzade ve hanımefendilerin marka ve mekanları.
Gözlerimi kapatıp zar zor düştüm annemin evine.Öyle yorulmuşum öyle beynim gereksiz dolmuş ki iki hoşbeşten sonra koltukta uyuya kalmışım...
Yine bir boş balon yükseldi Başkentimin semalarında.Halkım hakettiğinimi yaşıyor dersiniz.
Rabbim sonumuzu hayır eylesin.
Selam ve sevgiler.
ÇİMDİK 13.06.2012
YORUMLAR
Sevgili Çimdik Ankara benim çocukuğumun ve ilk gençlik yıllarımın geçtiği şehir,güzel şehir ,mağrur şehir gerçeklere ışık tutan yazın güzeldi herşey bu dünyada parası olana ,,tüketim çılğınlığıda körükleniyor kalemine sağlık sevgilerimle