Abla sen sinirlisin galiba?
O değil de;
Bi insan evladının üst komşusu hep mi başka gezegenden olur! Evlerinde yediklerinden içtiklerinden tutun da giydiklerine giymediklerine kadar ne var ne yok hepsi bizim balkonda.
Kadın yine kapıya gelmiş, balkona düşen pantolonunu istiyor…
- Güzel arkadaşım canım arkadaşım, bu lanet çamaşırları neden mandallamıyosun da her defasında soluğu bizim kapıda alıyosun?
- Mandal takıyorum ama rüzgar uçuruyoo
- Bu nasıl rüzgardır nasıl mandaldır, niye bizim çamaşırları uçurmuyo da hep senin çamaşırları uçuruyo!
- Abla ben balkona geçim pantolonumu alayım?
- Ya bak anam babam, sen evinden çıplak ayak gelip merdivenlerden çıplak ayak inip evime çıplak ayak giriyosun her defasında ve ben bu duruma uyuz oluyorum!
- Abla merak etme sen, benim ayaklarımın altı temiz, ben çok titiz bi insanım
- Ben hiç titiz değilim ama evime böle giremezsin, anlıyomusun!
- Napim abla, pantolon burada mı kalsın!
- İyi de sen bira şişelerini de aşağı atıyosun, meyva kabuklarını da, kuruyemiş kabuklarını da, izmaritleri de, hatta kızının oyuncakları bile bizim balkonda. Kapıya gelip canının istediğini alıp gidiyosun diğerleri balkonda fon olarak kalıyo!
- Yok ablam ben atarmıyım hiç!
- Senden başka kimse yok kiii! martılar mı gelip atıyo… ya hadi kızım hadi işim gücüm var oynayamam seninle. ne alcaksan al git. bak bidaha gelirsen seni içeri almam. çamaşırlarına da mandal mı takarsın zincire mi vurursun naparsın bilmem. Hatta çamaşırlarını hiç çıkarmadan üstünde yıka, asmak derdi mandallamak derdi olmasın!
- Abla sen sinirlisin galiba?
- …
O değil de;
‘Bu kadar yürekten çağırma beni/bir gece ansızın gelebilirim/beni bekliyorsan uyumamışsan/sevinçten kapında ölebilirim…’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
yav sinirlenme arkadaşım bende çamaşır sererken aşağıya düşürenlerdenim rüzgar falan uçurdu demiyorum ama direk elimden düştü diyorum. Komşum da Eray abla balkona tişört düşürdün diye seslendiğinde giyeceksen senin olsun giymeyeceksen alayım diyorum ama kesinlikle aşağıya çöp amam bir mendil dahi silkelemem bazen halılarımın tüyleri güneş den kabarsın diye makineyleiyice süpürüp öyle atarım balkona o konularda çok titizimdir dikkat ederim
aman sende taktığın şeye bak
bizeher gün bayram
Esma KAHRAMAN
korkuyorum biigün kendinide bizim balkona atcak diye...
Şişşt şişt sakin ol sinirlerine hakim ol daha uygun bir şarkı seçimi olur diye düşünmekteyim sevgili Esma :)
Yaklaşık 10 yıl süren kiracılık hayatımda bende nice üst kat komşuları gördüm böyle. Allaha şükür son 4 yıldır kendi evimdeyim de huzura erdim nihayetinde. Üst kattakinin benim gibi kiracı olmasından daha kötüsü neydi biliyor musun? Ev sahibi olması :)
En azından bu aralar bayramsız günler diliyorum sevgili yazarım :))
Esma KAHRAMAN
Dua et !
Balkona düşen sadece pantolon ve en azından boş.
Ya dolu olsaydı.
Üst katta oturanlar ne kadar huzurluysa alt kattaki de o kadar huzurlu oluyor.
Önceki komşum her üç akşamda bir eşini tımarlıyordu.
Evin hanımı sabahın üçünde " ğiiiiiiii ğiiiiii ğiiiii " diye sesler ile kaldırıyordu bizi yataktan.
Sonra "şlaaaaak ! diye bir ses, akabinde " iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiyykkk" diye bir nida.
balkona kaçan eşini çocuk kandırır gibi "gel içeri lan vallayi vurmayacam bak rezil oluyoruk " diyerek tekrar ringin ortasına alıp tepikliyordu. tepiklediğini nerden biliyorum mu?
Çünkü beyefendi her "Şaaat!" diye ses çıkmadan " emrenin ortası Semih gelişine volayi patlatıyooooo veeeeee ggooolll" diye bağırıyordu . Ve " öğğğğğğğğğkkk" diye bir ses duyuluyordu. O saatte maç olmayacağına ve voleden sonra " öğğğğğk" diye bir ses çıkmayacağına göre .
onun için demişler "Ev alma turşu al"
En azından kuru fasülye ile yersin turşuyu , ama ev yenir mi?
komşu komşunun gümüne muhtaç neden demiş atalarımızdan Zekeriya Beyaz.
Ondan sayın yazarım.
Bayramınız kutsi olsun.
Esma KAHRAMAN
'müjdee müjdee kutsiii geliyorrrr!'
onu anladım da şeyi anlamadım şimdi ben,
kutsi, zekeriya beyaz ve sizin üst komşuyla birlikte mi geliyo?
erolabi
Hem güldüm hem de halinize acıdım. Allah sabır versin veya daha hayırlı bir komşu veya daha hayırlı insanların oturduğu bir apartmandan güzel bir daire versin. Amin.
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
:)) sevgilerimle.
İstanbul'dayken en son balkonuma yukarıdan kaya düşmüştü. Nasıl olduğunu sormayın, ilerideki bir Günün Öyküsüne saklıyorum.
Esma KAHRAMAN
Atalarımın sözüne uyarak, "Ev almayın, komşu alın" diyeceğim ama bu ihtimal geçmiş, anlaşılan.
O değil de, siz en iyisi komşunuza bir çamaşır kurutmalığı hediye edin. Hani şu metalden olup da, bir sürü çubuğu olanlardan ve de katlananlardan... Başka türlü sizin ev merdivenlerin tozundan kurtulamayacak. Haydi tozu geçtim, sinir katsayısının yükselmemesi mümkün değil.
Selâm ile...
Esma KAHRAMAN
:)) sevgilerimle.
O pantolonun üzerine yine yukardan izmarit düşüp yakma tehlikesi yok mu? Bir dene bence bu tehlikeyi. Yanar bence.. :)
Esma KAHRAMAN
:) ya sabır...
Turgay COŞKUN
Böyle olaylarda sinirlenmek çok tehlikeli sonra inadına yapmaya başlıyorlar.Üst balkonlardan alt balkonda oturanların üzerine sıcak su döküldüğünü duydum bizim mahallede.Her zamanki gibi bu yazıda çok güzeldi.Sevgiler gönderiyorum.Şarkı seçiminize hayran kaldım.
Esma KAHRAMAN
:) şık yorumuna teşekkür ediyorum. sevgilerimle.