Mim Söylevi
Pencereleri aç Mim, pencereleri aç. Bırak gamzelerim essin gecene. Yaralı sokaklarımız ardımızda kalsın. Sen benim dudaklarımın yegâne şarkısısın, soyunduğun geceler bunu değişir mi sandın?
Tutkulu değil, tutukluyum Mim, tutuklu . Hep sularıma misafir bir tekne bildin kendini. Oysa okuduğum her şiirde karşıma çıkandın. Köprücük kemiğimin çukurunda yatandın.
Sen Mim, sen… Sendin o!
İçimde nazlı yağmurlar vardı, sen giderken de vardı, dönüşünde de var hep var. Islak toprak kokusu gibi daima tazeler. Ayak izin kalmıştı giderken onu unutmuştun Mim, onu bile sakladı, dokunmadı yağmurlarım. Benim yağmurum senin tek bir hatırana zarar vermez. Sen, sen sandın mı tozlanır adın ardın sıra?
Sana tek isim vermişlerdi Mim, ben sana envaı isim verdim. Savurdum isimlerini ayak bastığım her şehre. Seni ben bakışlarımdaki ayrıntılara gizledim, bir tek sendeki gözlerin bakışıyla görülebileceği ayrıntılara.
Yıldızlı bir gecede kedilerden hoşlanmadığımızı söylemiştik, kedi bakışlarıyla birbirimize bakarken. O hoşnut olmadığımız kedi yanımızdan söylemiştik bunu. Ya da onlara olan hayranlığımızdan. Çünkü kediler, köpeklerden farklıydı, özgürlerdi sonsuzca. Onlara yakıştırılmış o nankör sözü onların özgürlüklerine hayretten kaynaklıydı. Sen okşamak istediğinde değil okşanmak istediklerinde yaklaşırlardı ellerimize.
Ve dokuz canlı oldukları için en çok kediler ölmezdi.
En çok biz ölmedik onca fenalığa rağmen.
Düşünsene Mim ne çok zaman geçti, şimdi aramızda koca bir yeryüzü ahalisi, üzerimizde koca bir gökyüzü ahalisi, hani o senin varlığına inanmadığın. Ama zaman kimseyi değişmez Mim. Zamanın hükmü sadece bedenlere, ağaçlara ve dünyaya geçer. Zaman güneşin yönünü değiştiremez. Sen hep valiz doldurma tutkunu, ben hep valiz fobili. Ve sen ne zaman kapının kolunu tutsan, ben hep yeni tıklanmış ve açılmış bir kapının yanlış kişiye açılmış hüznünü yaşayan. Artık öğrendim Mim, ya da senin deyiminle artık büyüdüm.
Kesişmeyen doğruları öğrendim. Adına içilmiş her kahvedeki yolları ezbere biliyorum artık. Uzaklaşan her siluetin bir zaman sonra tozlandığını anladım. Bu tozu hiçbir yağmur hiçbir rüzgar üzerimizden atamaz bunu da öğrendim.
Gemiler, vapurlar, tekneler…
Onlar iskeleden gitmek içindir Mim. Dünyada sana ait olan sevgime bir yer bulamadım. Ne zaman bir adım yaklaşsan içimi kamçılıyor bir his. Kısa sürmüş o koskocaman baharımızı aranıyorum, ama giden hiçbir zamanın geri dönüşü yok bunu da biliyorum zehir gibi.
Güneş gerçekleri göstermekte cömerttir. Benim Nun , Senin Mim olman bizi yan yana yazmaya yetmez. Biz anlamlı bir kelime olmalıydık yan yana yazılabilmek için. Aynı gecede aynı ana düşen, aynı şarkının var olma ihtimali kadardık sadece. Biz yalın ayak aşılamayacak yolların yorgunluğunu öğrendik Mim. Kapı eşiklerine yığılı gitmelerin bak, hangisine baksam içim yırtılıyor.
O yüzden Mim… Bu sefer sana ben açıyorum kapıları.
Gemiler, vapurlar, tekneler senin.
Ve gittiğin her şehirde seni kucaklayacak iskeleler benim.
Sinem Ilgın Omay (Nun)
YORUMLAR
Yine siz ve kaleminiz. Uzun zamandan beri nete giremiyordum valla çokda boş durmamissiniz.
Ama su tanrilara ne oldu?
Merak EDÎYORUM valla.
O qué
Umarım iyisinizdir?
Tamam o zaman tanrılara yeniden bi dönüş yapalım:)
Saygılar sevgiler...
kutsaltoprak
ama zeusu bekliyorum haberiniz olsun. siteyi açar açmaz zeus ve keçi yazınızı okumakla devamının olmayışına üzüldüm :)
şaka şaka geri kaldığım yazılarınızı okumaya devam.
siz nasılsınız?
O qué
çok teşekkür ederim bende iyiyim .
Zeus yazı dizisininden çok hoşlanmadığınızı sanıyordum :p
Tatil dönüşü ilk işim onu yazmak olsun:)
Tekrar teşekkürler, var olun daimi...
kutsaltoprak
Valla olmadı şimdi ilkinden itibaren okuyorum. Yenisini de bekliyorum.
Siz tatilin keyfini cıkarın ama poseidiona dikkat en çokda zeusa
Okudularsa bir gıcıklık yapmasınlar;)
Gőrűśmék dileğiyle
Kenan
Sevgili Ilgın'ım yazın seni yansıtıyor. okurken yumşacık dokunuyor yüreğe.
Yazı mim le söylevi ise ve yazan da nun ise; mim küçük bir yuvarlak olduğu için sevgilinin ağzını, nun da yay gibi olduğu için kaşlarını temsil eder..Bu durumda Ilgın'ım bizde okuyucu olarak cim olalım ve cim de dalgalı olduğundan saçları temsil etsin.. mim-cim-nun işte bunlar insanı mecnun eder.. .:)))))))) (mimcinnun) MECNUN
Sevgimle daima Güzel Kızım.
O qué
mimcimnun...
çok sevdim bu yorumu çok...
Teşekkür ederim , daimi sevgi ve saygımla.
Mim ve Nun....Yanyana gelince Men = Ben oluyor.
Nun ve Mim yanyana gelince Nem = Islaklık= Göz yaşı oluyor.
Bu durumda Mim ve Nun yanyana gelmeli, Nun ve Mim yanyana gelirse hep nem olacak gözlerde
Şaşırma...Denklem o kadar zor değil....Mim yaklaşacak Nun'a...Nun yerinde sabit kalacak...Olay bu .
Selam ve sevgilerimle.
O qué
öyle mi oluyor:)
Harfleri biliyorum da birleştiği kelimelerden haberim yok sevgili Hocam.
Çok çok teşekkür ederim, sizi çok seviyorum biliyorsunuz...
Daimi sevgi ve saygımla
Şiirimsi ne hazin yazılmış bir mektubumsu na harika güzel bir yazıydı.Gidenlere verdiğimiz her liman dolusu yüreklerimiz fırtınlarımız valiz doldurulma anlarında çarpan kapılara giderken parelel çizgilidir aşk birleşilmedikçe özlenen...Neyse çenem düşmeden tüm satırlarınıza imrenmedim dersem yalan olur.V e ellerinize ve yüreğinize sağlık harika paylaşım için...kutlarım.....En derin saygılarımla...
O qué
Onur duydum.
Daimi saygılarımla
O qué
Bi daha rumuz değişirsem beni defterdsn atacakmış Ansızın :)
O bakımdan değişmim bence.p
teşekkür ederim:)
sevgimle güzel arkadaşım
Bir oyun oynasak... Ben ip uçlarını veriyorum: Ölçüsüz, zorba ve yeterince renkli(en çok hangi rengi seviyorsanız o)
Tahmininiz ne bilmiyorum ama kalbinizde nasılsa öyle olsun:)
Kutladımm
O qué
Merak uyandıran bi yorumm
oyun diyince zaten artık aklıma bi siz geliyosunuz .p
sevgilerimlee