- 488 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kutsal Kazançlar Risksiz midir?
Kutsal Kazançlar Risksiz midir?
Bir kazanç elde etmek için riske girmek konusu. En vasıfsız işlerin dahi riski vardır. Amelenin başına tuğla düşme riski olduğu gibi sanatçıların dahi yaptığı sanata göre tepki alma riski vardır. Yuhalanan, heykeli yıkılan, eseri yüzünden hapse girenler bile var. Doktor bir yanlış yapsa hasta öldüğünde sakat kaldığında tazminat davasıyla uğraşır, otobüs şoförü bir çok insanın hayatını emanet alır. Mühendis, yıkılan binanın proje hatası varsa tazminat veya hapis cezasıyla karşılaşır. Kot taşlama fabrikalarında ciğerini kaybedenler, kömür madenlerinde ömrünü telef edenler, fabrikalarda meslek hastalığına tutulanlar enayi mi acep? Siz hiç cenaze duasını hatalı okuduğu için ölünün Cehennem’e gitme ihtimali yüzünden veya namazda hata yüzünden cemaatin imama tazminat davası açtığını gördünüz mü? Hoş imamlık meslek değil ama “Meşru” kazancı var! Yani risk yok, kazanç var!
“Osmanlı padişahlarının da kendilerine hatırlatmalar yapan görevlileri varmış. Bu görevliler belli yer ve zamanlarda ‘Gururlanma padişahım! Senden büyük Allah var.’ derlermiş.” Bu hikayeyi dinlediğimde hemen aklıma “Risk” geldi. Sıfır riskle kazanç elde etme olayı sadece “Kutsal” alanda olabilir. Başka alanlarda kimseye riske girmeden (bir satır söz söylediği için) para vermezler!
Risksiz olan “Kutsal” işler günümüzde çok revaçta. Havadan kazanç gibi algılanmaya başladı. Çeşitlendi ve devamlı artan bir seyir var! Doyuma eriştiğinde ne olur? İçe çöker, yani elini sallasan “Kutsal görevliye” değdiğinde toplum isyan eder! Çünkü toplumun her kesiminden toplanan vergilerle ödenir bu “Kutsal” kişilerin kazançları ve “Tüyü bitmemiş yetimin” hakkı vardır hepsinde! Kutsaldan kazananlar, gerçekten iyi niyetli olsa içlerinden bu kazancın tamamen meşru olmadığına dair söz edenler çıkardı…
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.