- 732 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNİK BİR HATA
Bir işin acemisi olmak ne kadar zor,yıllarca kendime ait iş yerimde bilgisayarım oldu,
klavyesine birkez parmak dokundurmadım.Ne inatçıyım değil mi?Bu kadar kalsa yeter hani,yıllarca bir turist rehberi olarak gezmediğim yer kalmadı desem yeridir,yanımda hep belgeli bir sürücü vardı yollarda,ben yalnızca rehberdim,elimi direksiyona sürmedim! Oh be, ne rahat! Gel keyfim gel!Bu yüzden bir sürücü belgem olmadı,fakat amacım; devamlı o geçtiğimiz yerlerin güzelliklerini daha ayrıntılı görebilmek isteği idi,hem bir sürücü belgem olsa,ya bir gün istenmedik kazaya neden olursam,ölen olursa,nasıl acıya dayanırdı bu yürek;ömür boyu vicdan azabı çekerdim!
Sen misin o,teknolojiye direnen;sen misin o çağa karşı gelen,sen misin o son peygamber yürekli adam;teknoloji benden intikamını aldı,hem de nasıl!Biliyorsunuz şu an yazmakta olduğum sitede son derece yeni bir konuk varsa aranızda, o benim işte:Hem bilgisayara daha iki hafta önce başla,nereden ne nasıl tıklanır bilme, hem koskoca bir dünya ile kısa sürede tanış,herkesi herşeyi belleğine sen de kaydet,kafan patlasın,çatlasın ,ama sen yine de harften harfe bas dur,farenin üstünden elini kaldırma;öf be;çağın veba virüsü gibi bulaştı bu hastalık,şimdi de bana!
Diyeceğim dostlar,sizi fazla sıkmadan;dün akşam siteye,sizlere bir şiirimi ulaştırmak için
oturdum bilgisayarın başına,huysuz eşeğin sırtına biner gibi,neresine dokunsam,bir aksilik yapıyor,arenaya çıkmış bir rodeocu gibi beni atmaya çalışıyor aygıt sırtından,o inatçı, ben inatçı,düşe kalka yeniden,bir daha yeniden,bir daha yeniden,sarılıyorum aygıta,BAŞARMAM gerekiyor!Şiiri yazıyorum bitiyor,kaydet,gönder,bir düğmeye basıyorum,aygıt beni uyarıyor,’Şiirinizin adını girin!’Emir yüksek yerden geldi,istersen uyma;o dalgınlık,o yorgunlukla,zaten gün boyu hallaç pamuğu gibi darmadağın düşlerim,aygıtın emrine uyacak derman kalmamış bende,basmışım tuşa, gitmiş şiir bir yere
güdümsüz füze mi desem,serseri mayın mı desem,bir yerlere toslamış olmalı şiir,ama nere- ye.Arıyorum,tarıyorum yok;kendi elimle yazdım,çizdim,bozdum,bitti;yitti gitti...
Ana sayfama göz atıyorum yeniden;bir dost yorum hanesinde sağ olsun beni uyarmış;’ŞİİR
GÖREMEDİM!Bir sorun olmalı,dikkatinize !’yazıyor!’
Yeniden eli kolu sıvadım,aramaya koyuldum şiiri,meğerse ben hata yapmışım;şiir fare deliğine girer gibi;Şiirin Hikayesi ’bölümüne girmiş,eli ayağı düzgün düştüğü yerde infilak etmeden duruyor;şiir bombadan farksızdır!Fakat sitenin gezginleri nereden bilecek orada
bir şiir olduğunu?Kafanı kullan Şaban!Çaresizliğin çaresi aklıma ilk gelen,yorum bölümünde bir not düşmek oldu, o notu düştüm ekrana.Şiiri daha sonra olduğu yerden çekip,olması gereken yere yerleştirmek istedim,olmadı,sistem ona göre programlanmış,kayda aldığına
dışarıdan el sürdürtmüyor,tanrım insanlığı daha büyük felaketlerden korusun,bir yanlış tuşa basmak,bilgisizlik,deneyimsizlik nelere mal olur?Kaza geliyorum demez, geldim dermiş!
İyi ki sürücü belgem olmamış, demek geçiyor aklımdan,motosikletle bir kez ölümün eşiğinden dönmüştüm.’Her şerde bir hayır vardır’ derler.
Böylelikle gördüğünüz gibi sabah kalkar kalkmaz ilk işim,başımdan geçenleri yazmak oldu;öyle ya yazmasam nereden bileceksiniz dün gece neler çektiğimi.Beklenen ve Beklenen Yağmur rümuzlu dostlara da ayrıca bir teşekkür borçluyum,ne yapabileceğim konusunda bana yol göstermeye çabaladılar.Şimdi hala KIRIK PENÇE adlı şiir o görünmez sayfada,Şiirin Hikayesi bölümünü tıklayınca açılıyor.Bilmem bu yazıyı okuyan bir site yöneticisi onu oradan çekip çıkarabilir mi,yoksa sabırla beklemekten başka bir şey düşünemiyorum şu anda,uykusuz kaldım gece boyunca.Bu sabah iş görüşmesi vardı,telefon açtım erteledim.Az sonra gözlerimi kapatıp uyumaya çalışacağım biraz,henüz kahvaltımı yapmadım,uyku ağır basıyor,saat dokuzu onsekiz dakika geçiyor şu anda.
Hayırlısıyla bu yazıyı burada noktalamam gerekiyor...Sağlıcakla kalın hepiniz!
Şaban AKTAŞ-06.02.2008-ANTALYA
YORUMLAR
Sevgili Noa ben de daktilonun elektroniğini çok kullandım,bütün şiirlerimi öyle yazdım dosyaladım
.Fakat E-Daktiloların da yazı bantları pahalı..Silmek için kullanılan daksil bağımlılk yapıyor.Yazarken sık sık hata yaptın mı tiner çeker gibi o silme ilcı beyinde hasar yapıyor..Eğer bir aletin üstüne asıl fonksiyonlarından başka fonksiyonlar konuldu mu;alet kafayı yediği gibi insan da yiyor.
Telefon telefon olmalı
Saat saat olmalı
Radyo radyo olmalı v.s.......
Kapitalist tüketim ekonomisi model değişikliği yapmadan yaşayamıyor;reklamların manipulasyonuyla da birini yıpratma dan ötekini alıyoruz!
Oysa ''Yerli malı Türkün malı; her Türk onu kullanmalı!'' derdik ilkokulda...Sokaklarda Trilyonlar ikinci el 'Satsak hepini dış borç kalmaz...
Saygılar süper beyinli Noa !
Sevgili Noa ben de daktilonun elektroniğini çok kullandım,bütün şiirlerimi öyle yazdım dosyaladım
.Fakat E-Daktiloların da yazı bantları pahalı..Silmek için kullanılan daksil bağımlılk yapıyor.Yazarken sık sık hata yaptın mı tiner çeker gibi o silme ilcı beyinde hasar yapıyor..Eğer bir aletin üstüne asıl fonksiyonlarından başka fonksiyonlar konuldu mu;alet kafayı yediği gibi insan da yiyor.
Telefon telefon olmalı
Saat saat olmalı
Radyo radyo olmalı v.s.......
Kapitalist tüketim ekonomisi model değişikliği yapmadan yaşayamıyor;reklamların manipulasyonuyla da birini yıpratma dan ötekini alıyoruz!
Oysa ''Yerli malı Türkün malı; her Türk onu kullanmalı!'' derdik ilkokulda...Sokaklarda Trilyonlar ikinci el 'Satsak hepini dış borç kalmaz...
Saygılar süper beyinli Noa !
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:54:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
:)))))))))alemsiniz hocam.teknolojiyle sabaha kadar şavaşmışsınız desenize.
ilk geçtiğimde ben de çok uğraşmıştım.nereye basacağımı bilmiyor,hata yapıp bilgisayarı bozarım diye,klavyeye bile okşar gibi dokunuyordum.
şimdi elimde paralanacak nerdeyse.hızlı yazacağım diye nasıl sert basıyorsam iki tuşu hakladım.bazen tutukluk yapıyor bu yüzden.
neyse ki sizde sonunda öğrenmişsiniz.hadi bir cesaret ehliyet için.düşe kalka öğrenilir.heyecana kapılmadan yaptığımız işte gayet başarılı oluruz.
ana yola geldiğimde frene yolun ortasında basıp da bir motosikletliyi ezmekten son anda kurtuldum.o da dreksiyona son geçişim oldu.bi cesaret de bana.
paylaştığınız için teşekkürler hocam.zevkle sıkılmadan gülümseyerek okudum.şiirinizin hikayesine bir göz atıcam.:)
saygılar