- 503 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
En İyi Kopyacı
Zamanında dünyanın en iyi kopya çeken öğrencisine şimdilerin bilişim sektöründe dev bir firmanın sahibiyle yapılan kısa bir röportaj
-Tüm okul yıllarınız boyunca her sınavdan kopya çektiğiniz söyleniyor ve hiç yakalanmadınız bu doğrumu?
*Evet, bu doğru ama bilmediğim bir şeyi de cevap kağıdıma yazmadım hiç bir zaman
-Bilmedim derken bunu bize açıklar mısınız?
*Tabii ki şöyle ki ben sınavları dersi geçmek yada o dersten yüksek not almak için çekmiyordum. Kendimi beğenmiş gibi olmak istemem ama zeki bir öğrenciydim ve hafızam güçlüydü sınavları çok rahat şekilde veriyordum hatta çoğu derste derecelerim vardı.
-Peki, neden kopya çekiyordunuz
*Evet, güzel bir soru aslında kopya çekmek sayılmaz mantıken ama teorikte kopya diyoruz.
Dediğim gibi sınavlarda öğrencilerin büyük kısmı strese girer heyecanlanırlardı ama bende tam tersine sıradan bir gün hatta çok sıkıcı geçiyordu herkes notlara kitaplara gömülmüş kütüphanelerde dersliklerde ve okul koridorlarında sınava çalışıyorlardı bende yapacak birsek bulamıyor ve bildiğim herzeyi ufak kağıtlara kol saatimin kordonuna bazen yüzüğümün içine formül dahi yazdırtıyordum. En sevdiğim ise sıfır kalemlerde bulunan menşei ve seri kod kısmına yaptırdığım yapıştırmalardı hiç kimse fark etmiyordu tâki ben arkadaşlara yazanları yakından gösterinceye kadar yada ne anlama geldiklerini söylediğim çünkü sonraları kodlayarak yazmak durumunda kaldım
-Peki, arkadaşlarınızın tepkisi ne oluyordu size kızıyorlar mıydı yada onlarda istiyorlar mıydı?
*Yakin arkadaşlarım o kopyalara bakmama gerek olmadığını sırf eğlence ve yakalanma korkusuyla duyulan heyecanı tatmak için böyle yaptığımı biliyorlardı.Kopya isteyenlerde oldu fakat vermedim çünkü hem tehlikeli bir iş ki okuldan atılabilir hem de haksız yere puan almış olurdu. Ama beni tanımayanlar iyice düşman kesilmiş ve öğretmenleri benim için uyardıklarını öğrendim. Bunu öğrendiğimde kopya işini çok geliştirdim ve kendime özgü kodlar geliştirdim yakalanmam söz konusu bile değildi.
-Bunu kodu nasıl oluşturdunuz, nasıl yapıyordunuz bize bahsedercisiniz?
*Ne yazık ki bunlardan bahsedemem çünkü bu bilgiler haksız puanlara neden olabilir. Zaten ben hiç kimsenin kopya çekmesini, bir başkasının hakkını çalmasını istemem. Teorik olarak kopya çekiyordum yada her sınavda kopya çekilebileceğini ispatlıyordum ve daha önceden sahip olduğum bilgileri sınavda da yapıp yapamadığımı kontrol ediyordum diyebiliriz.
-bundan şunu çıkarta bilir miyiz? “Siz var olan bilgilerinizi gizli kodlarla malzemelere yerleştirip sınav esnasında yaptığınız cevaplarla karşılaştırılıyorsunuz ve cevaplarınızın doğruluğunu kontrol ediyorsunuz” doğru anlamış mıyım?
*Evet, o şekilde yapıyordum
-Ya eksik yada yanlış yaptıysanız kopyanızdan düzeltiyor muydunuz?
*Hayır, düzeltmiyordum zaten eksik yada fazla yapmıyordum hafızamda yer edinmiş bilgiler hep oradadır. Hazırladığım kopyalarda ne varsa hafızamda hali hazırda duruyordu.
-O zaman sizin tabirinizle teorik kopya çekiyordunuz?
*Evet
-Kopya çekmek için en gerek gördüğünüz araçlar veya malzemeler neler oluyor silgi kalem saat ve yüzük demiştiniz. Bunlardan hangisini en çok kullanıyordunuz acaba?
*bir kaçını zaten söylemiştim diğer malzemeler ve yöntemler bana kalsın okuyucuları yanlış bir işe yönlendirmek istemeyiz değil mi?
-Evet, ama onların asıl duymak istedikleri şeyde bu değil i aslında.
*Sanırım bu doğru ama bu konuda yardımcı olamayacağım.
-Kopyaları hazırlamak için en önemli sebebiniz nedir acaba?
*Her hangi bir sınavın olması kafi.
-Gerçektende bu işi bayağı ciddiye almışsınız
*Eh gençken bir şeylere merak sarmak lazım öyle değil mi?
-Haklısınız son bir söylemek istediğiniz bir şey var mı acaba?
*Evet, buradan tüm öğrenci kardeşlerime şunu söylemek istiyorum
”Hakları olmayan bir şeye ellerini, gözlerini, kulaklarını uzatmasınlar”
-Güzel bir öğüt bizimle röportaj yaptığınız için teşekkürler
*Ben teşekkür ederim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.