- 701 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mizah Anlayışımız
Türk insanın mizah anlayışı diğer ülkelere göre çok farklı. Aslında diğer milletler bir espriyi kıtasal olarak anlıyorla fakat Türkiye’de kıtasal bir fark var. Tükiye’nin gülmediği bir diziyi Nahçivan’a götürürsek gülebilirler. Yunanistan’a götürürsek te gülebilirler. Bizdeki mizahsal anlayış aslında uçuk espriler şeklinde. Örnek Leyla ile Mecnun. Fakat bu tarz esprilerin hepsine rağbet gösteriliyor diye bir kanı yok. Şöyle ki aynı tarzda Seşçuk Aydemir imzasını taşıyan Üsküdara Giderken 13 bölüm tutmuşken. Burak Aksak imzalı Leyla İle Mecnun 3. Sezona kolları sıvıyor.
Birde Çalgı Çengi var tabi yine Selçuk Aydemir imzalı bir film. İnternette patlamış bir filmdir. Bunu anlamak çok zor. Neden aynı tarzdaki her yapım tutmuyor
YORUMLAR
Bir Leyla ile Mecnun hayranı olarak iki satır yazmadan edemedim.
Bu diziyi beğenmemde ve izlemememde tek etken senaryo değil. Karakterler bizim mahalledenmiş gibi samimi geliyor. Açık mekanlar İstanbul kokuyor kapalı mekanlar çok mütevazı yerler. Bu ikisi bence önemli.
Senaryoda kelime oyunları hoşuma gidiyor. Batılı kavramlara getirilen Türk usülü yorumlar hoşuma gidiyor. Bunlara gülüyorum. Ama baştan sonra kahkalarla seyrettiğim bir dizi de değil. Mizahından çok içtenliğine bağlanmış da olabilirim. Mesela karakterlerin işsiz güçsüz, hatta biraz da safça olmaları ama iyi kalplilikleri hoşuma gidiyor. Bizim kadim kahramanımız Keloğlan da öyle değil midir? Karakterlerin gelecek kaygısı iyi eğitim sabit gelir sigorta gibi modern çağın dayatmalarından uzak olmaları izleyiciyi de biraz kendi sıkışmışlığından çıkarıyor sanki. Karakterlerin özünde iyi olduğunu bilmek onlara güven duymamamı sağlıyor. Ayrıca ahlaklı olmaları da izleyici için önemli bence. Huzurunuzu kaçıran kimse yok. En kötüsü hırsız o da "öyle bir insan değil" biliyorsunuz ki.
Ana karakterlerden ikisinin çıkmasıyla bir sarsıntı da geçirmiş olmasına rağmen hala çok iyi gidiyor dizi. Yazanın eline sağlık.
Senaryo ile ilgiliyseniz bir izleyicinin fikirleri işinize yarayabilir diye düşündüm.
Selamlar.
Plandizisisenaristi
cizgilikagit
Selamlar.