SEVGİ NEYDİ?
İnsanları düşünüyorsun ister istemez ne yalanlar geçiyor gözlerinden,neler yaşamlarını değiştiriyor diye soruyorsun kiminin aklına hemen para gelir elbette önce benim de öyle.. bir an parayı unutup sevgiyi düşünmek vardı aslında ve bende öyle yapmaya başladım ve uzun uzun yazdım..
Önce insan neden severdi.? Sevmeye ihtiyacı olduğundan mıydı evet insanoğlu sever çünkü yaradılıştan bencildir. Önce kendi canıdır..nede olsa canı acır yanar vs.. yıllardır derim ki sevgililer karı kocalar çıkarcıdır ne çıkarı demeyim hemen, sevgidir temeli..! sevgi anlamında birbirimizi kullanıyoruz bu hep böyle oldu ve hep böyle sürecek.. yapacak bir şey yok insanız yaradılışımız bu.. sevmek denen duygu insanlığın bir ihtiyacıdır.. su gibi ekmek gibi seks gibi nefes almak gibi.. sevdiğin kadar sevilirsin o halde bir nevi karşılık var karşılığa bindimiydi işte bu çıkardır.. sevgi çıkarı.. herkes birinin sevgisine ihtiyaç duyar herkesin aslında birbirinden çıkarı vardır..birinin sevgisinden mutsuz olanı görmedim bunun gibi sevgi yoksa mutsuzluk varsa işte bir şekilde çıkar da vardır.. Kötü niyetli olmaya bilir ama sonuç olarak bir çıkardır bu…
Gelelim sevgilere verilen değere.. her şeyin bir değeri oluyor, bakış açısına bağlı olarak birileri fazla hassas oluyor birileri biraz daha az hassas.. sonuç da sevgi hassas bir konu ise herkes bu yönde hassas.. seviyorum demek ne kadar basitti.. ne kadar çabuk başlar ve ne kadar çabuk biterdi.. itirazım karşı çıkışım bundan benimde.. insanlar önce kendilerini kandırmayı öğrendiler sonra başkalarını..kimi karısını kimi babasını kimi arkadaşını ama hep kandırıldık ve hep kandırdık.. insan olarak kendisine daha fazla saygısı olan insanlarda kandırıldılar ama daha az kandırdılar ve beklide kandırmadılar.. burada ince bir detay var kendini kandırmak da neydi nasıl olurdu..? insanlar doğru sandıklarını yaparlar.. doğru olup olmadığını daha çok düşünmezler.. sadece işlerine gelen budur.. herkes işine geldiği gibi davranınca işte bu sonuç çıkıyor ortaya.. Kananlar kandırılanlar... bu uzar gider uzatmamak adına sevgiyi düşünün.. sevgiye verdiğiniz değeri düşünün kendinizi yargılayın gerekirse kendinize bir tokat atın kendinize ceza verin ama sevgiyi bir düşünün.. sevgiye verdiğiniz değeri ve kendinize duyduğunuz saygıyı bir düşünün.. ve lütfen duyduğunuz sevgiye ve size duyulan sevgiye biraz saygı gösterin.. kendinize ve sevgilinize de biraz saygı gösterin, sevgi bitse dahi vefa gösterin, kısaca sevgiden de öte insan olun ki adam gibi sevebilesiniz.. Gibi şeyler söylemek gelse de içimden bana düşmez her insan kendinden sorumludur… ve bende kendimden…
Sevgi neydi demiştim ya sevgi bu yaşamın tek çekilmesi gereken çilesidir diyorum ben.. çile diyorum çünkü sevmek zor iş.. herkesin seveceğine inanmadığımdan değil herkesin adam gibi, sevgiye gereken değeri ve saygıyı vererek sevemeyeceğinden.. çoğu zaman bende çıkarlarımın peşinde koşmuşumdur yalan söylemeyeyim.. Öğrendiğim ve anlatmak istediğim şey tam olarak sevmek. Adam gibi sevmek..fazla zırvalamayacağım tüm bencilliklerinden uzaklaş, buz gibi bir havada üşüdükten sonra girmişsin eve, arkana bir yastık koy sıcak yeni demlenmiş mis gibi bir çay doldur kendine.. sevgilini yanında hisset, ona sarıl sevdiğini söyle hatta dudaklarından ufak, ufak öpmeye başla.. nasıl keyif verdi değil mi.. o an için sevmiyorsanız da birini sevmek istediniz belki de.. ama bu hayalden biraz uzaklaşın hayal diyorum çünkü böyle bir an tüm hayatınız boyunca sürmez.. bu sevgidir belki de ama gerçekten sevmek için bakın daha neler gereklidir…karınızla sevişmenin, belki de soğuk bir havanın ardından karşılıklı bir çay içmenin yanında, onunla hiç aynı resme yada aynı kitaba baktığınız oldu mu, onu ne kadar anladınız, ona en son yürekten ne zaman sevdiğinizi söylediniz, peki onu acı bir gününde ne kadar dinlediniz, ona dokunmadan sadece gözlerine bakarak dertleri ni isteklerini dinlediğiniz oldu mu.. işten yorgun argın geldiğini hissettiğiniz oldu mu hiç.. hissettiğinizde karınıza uzan biraz canım sen, ben daha iyiyim dediğiniz günleri bir sayın..eşiniz annesini özlediğini söylediğinde onun adına neler hissettiniz.. onu sevmenin yanında anladığınızı kulaklarına söylediniz mi..? peki ya ona saygı duyduğunuzu, onu hissettiğinizi, gözlerinin içindeki sevinci yada hüznü görme imkanınız oldumu hiç..? o yokken neler yaptığını yada yanınızda olduğunda bile özlediğinizi hiç düşündünüz mü..? gözlerinin içine bakıp konuşmadan hislerini anlamaya çalıştınız mı..? ona kaç günde bir hediye aldığınızı düşündünüz mü hiç..? yoksa siz eşinizin özel günlerini dahi bilmiyor musunuz..? sevdiğiniz insanla bir erkek arkadaşınızla konuştuğunuz gibi konuştuğunuz oldu mu..? yanınızda değilken onu yürekten özleyerek onun için ağladınız mı, ismini yüreğinize yazmadınız mı..?
Dedim ya sevgi neydi diye..? bu sorduğum soruların ardı arkası gelmez.. diyebilirsiniz ki çoğu ilişkilerde bu yazdıklarımızın çoğu olmadığı halde neden sürüyor diye.. bunlara hiç girmeyeceğim, bunların çoğu mecburiyet bir çoğu sabır ve bir çoğunda aşk yok..neyse devam edelim..sevgi öyle bir şeydi ki.. karşılıksız olmalıydı sevilmeden de sevilmeliydi.. bunu yapabilen insanlar varsa saygı duyulması gerekir.. Allah yardımcıları olsun.. ama gerçekten sevgi karşılıksız olmalıydı.. şu dünyada bari sevgi karşılıksız olmalıydı.. hiçbir şey olamadıysa da evet hiç değilse sevgi karşılıksız olmalıydı.. bunun için inanılmaz derecede geniş ve sabırlı olunması gerekir.. aslında sevginin bittiğini kişi kendi görebilmeli ve bunu kabul etmelidir.. bu en sağlıklı olan bir davranış olmalı.. kısaca insan sevgisini önce kendine sonra sevgi duyduğu kişiye ispatlamalıdır.. kendinize ispatlayamadığınız sevgiyi bir başkasına nasıl ispatlayabilirsiniz..? duygularınız sizi ele verir ve bana sorarsanız sevgiye ihanet etmiş olursunuz kendinize de ve en çok seviyorum dediğiniz kişiye..
sevgiyi yüreğinizde hissedin sonra sevgilinizin yüreğinde.. sonra alın yaşamın tam ortasına koyun.bırakın orada büyüsün.. bırakın sevginiz üşüsün biraz, bırakın biraz acıksın ama inanın bana, yaşamın tam ortasına koyun onu.. sevginize özlemek duygusunu hissettirin ki kaybetmeyi bilsin.. sonra kaybetmeyi öğretin ki değeri bilsin ve değeri öğretin ki onu bir ömür sevsin.. ÖYLE SEVSİN Kİ BIRAKIN BİRAZDA AĞLASIN… her gün yeniden sevin, her gün bir başka sevin ki, çocuklarınıza örnek olun..
Ve dünya Yeniden kurulsun, SEVGİYLE YAŞASIN artık…
ERDOĞAN ATEŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.