Çocukların Hakkı
Ana,babaların çocuklarının üzerinde hakları olduğu gibi,çocuklarında ana ve babalarının üzerinde hakları vardır.Bu haklardan en önemlisi eğitim hakkıdır.Geleceğimizin teminatı ve neslimizin devamı olan çocuklarımızı mutlaka eğitmeli onlara iyi ve hayırlı bir gelecek hazırlamalıyız.Bu hak çocukların ana ve babası üzerindeki haklarıdır.’Ağaç yaş iken eğilir.’Atasözündende anlaşılacağı gibi,çocukların küçükken eğitimi daha kolay ve dahada verimli olmaktadır.Onları iyi yönde ve ahlaklı olarak eğitirsek,çocuklarımız açısından en önemli eğitim olur.Unutmamalıki çocuk ilk eğitimini ailesinden alır.Çünkü küçük yaştaki çocuğa ne öğretirseniz onu öğrenir ve tatbik eder.
Öğrenim çağındaki evlatlarımızı,ilim öğrenmesi konusunda yönlendirmeli ve çocuklarımızı mutlaka okullara göndererek okuması sağlanmalıdır.
Bugünlerde okullar kapanıyor dolayısıyla karne zamanı geldi çattı.Sakın ha düşük karne notu getirdi,sınıfta kaldı diye çocuklarımızı azarlamayalım,sakın ha bir fiske dahi vurmayalım.
Sokaklar bu gibi sebeplerden dolayı evden kaçan çocuklarla dolu.Onlar başarılıda olsa,başarısızda olsalar bizim çocuğumuzdur.Onların başarılarında bizimde payımızın olduğunu unutmayalım.
Okumayan çocuklarımızıda yapabileceği,öğrenebileceği hayırlı bir sanat,a yönlendirmek,özellikle babaların en önemli vazifesidir.Bu vazifeyi yerine getirmeyen babalar,ilerki yıllarda,çocuklarının mutsuz olmasındanda sorumlu olurlar.Çocuklarımızı,vatanına,milletine ve dinine bağlı hayırlı evlatlar olarak yetiştirmeliyiz.Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.