- 1078 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Efsane
Sakın ha dostlar realduman da amma uçmuş demeyin ben değilim efsane olan
vizyondaki “I AM LEGEND “ filminin adı bu başlık !
İlginçtir ki :
Bir hafta içinde seyrettiğim, ikinci efsane filmi. Diğerinin adı ise "1900 Efsanesi" idi.
TV 8 ‘de oynamıştı ve oldukça etkilenmiştim.
Efsane arıyor sanırım insanlık!
Sizlerle bu iki film hakkındaki görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
1900 EFSANESİ
Çok lüks bir okyanus gemisi içinde ,piyano üzerine bırakılan ve gemi işçileri tarafından büyütülen, bir bebeğin bütün hayatını boyunca ,o gemiden hiç ayrılmadan, başından geçenleri konu alıyor…
Bebek piyanoyla büyür ,çok iyi bir piyanist olur,ünü o kadar artar ki Cazın Babası bile onu kıskanır hatta baba gemiye bir gün ona haddini bildirmeye gelir. Muhteşem bir kapışma olur ve sonunda müzik düellosunu ev sahibi kazanır.
Bir sahnesinde ise :
Aşık olduğu kız için, bir gün tam gemiyi terk etmek üzere iken geri dönüyor.
Neden diye sorulduğunda ?
Piyanonun başı sonu belli olan 88 tuşu var.Sonsuz olan benim , bunu öğrendim.
Siz dünyadaki sonsuzluk içinde :
Nasıl evinizi, işinizi eşinizi seçebiliyor bu karmaşada kararlarınızı verebiliyorsunuz ?
Ben bunu bilmiyorum ve bu beni korkutuyor…
Başka bir sahnede ise:
Bir bestesi kayıt edilir ve ilk kez kendini dinlediğinde gösterdiği tepkisi görülmeye değer..
"Benim olmadığım yerde müziğim de olmamalı "
Geminin kullanım süresi dolup da dinamikle patlatılana kadar ,bütün iknalara rağmen gemiyi terk etmez ve patlamada ölür ,efsaneleşir…
Oyuncular:Tim Roth,Pruit Taylor Vince
Yönetmen:Giuseppe Tornatore
realdumanın notu:Mutlaka Seyretmeli
BEN EFSANEYİM
Bu filmde ise:
Bilimin kötüye kullanılması sonucu insanlık virüs kapar ve insan nüfusunun yüzde doksanı ölür , sağ kalanlarda karantina askeri bölgesinde yaşamaktadır.Bu konu artık günümüz fobisi olmaya başladı.
Düşünün İstanbul , Ankara , İzmir desiniz !!!
Aslanlar ,ceylanlar ,kurtlar, köpekler sokaklarda …
İnsanlar mı ? Hepsi virüslenmiş sadece bir tek siz sağ kalmışsınız.
Filmde Amerikan Sokakları’nın o halini görmelisiniz !!! bence en güzel sahneler bunlardı.
Peki bu şartlarda daha ne kadar yaşamak istersiniz ?
Yarbay olduğunu öğrendiğimiz ,bilim adamımız bir takım aksiyon sahnelerinin sonunda gerekli panzehiri ne yapıp etti bulur ve askeri karantina bilgesindeki insanlara ulaştırmayı başarır ve efsane olur...
İnsanoğlu bir kez daha yok olmaktan kurtulmuştur.
Oyuncular:Will Smith,Salli Richardson
Yönetmen:Francis Lawrence
realdumanın notu:Aceleye gelmiş bir film gibi geldi bana .
Oysa konu güzel ,çekimler de iyiydi.Film daha sakin ” Robinson Crusoe” gibi devam etseydi ,sahneler başka bir lezzet bırakabilirdi.
BEATLES EFSANESİ
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), 4 şubatta, NASA’nın ve ünlü grup Beatles’ın kuruluşunun 50. yıl dönümünü kutlamak için,
kainata Beatles’ın "Across The Universe" şarkısını çalacak.
Dünya’dan 431 ışık yılı uzakta bulunan Kutup Yıldızına ulaşması planlanan şarkı, evrende saniyede 307 bin kilometre hızla yolculuk edecek.
Eski Beatles üyelerinden Paul McCartney, bu girişimden memnuniyet duyduğunu ifade ederken, cinayete kurban giden şarkının bestecisi John Lennon’ın eşi Yoko Ono,
bunu yeni bir çağın başlangıcı olduğunu ve
"bir gün milyarlarca gezegenle iletişime geçileceğini" söyledi.
MÜZİK UZAY VE EFSANE meğer ne kadar da iç içe değil mi?
DUMANIMLA...
YORUMLAR
ben efsaneyimi izledim. aslında çok yönlü konuşulup düşünülecek bir film. hatırlar mısınız tom hanksin terminalini
orda sadece işini yapan ve böylece herkesin kalbini feteden bir adam vardı. efsanede bu bir doktor. kendini insanlığa adıyor. belki en beğendiğim sahne giderken eşi ve çocuğu boynunu büktüğü sahneydi. kaldı ve işini yaptı. efsane bu benc sorumlulukları yerine getirmek.
Siz dünyadaki sonsuzluk için de :
Nasıl evinizi, işinizi eşinizi seçebiliyor bu karmaşada kararlarınızı verebiliyorsunuz ?
Ben bunu bilmiyorum ve bu beni korkutuyor…
bu duygular cümleye dökülünce gerçekten çok ürkütücü geliyor insana...kafa karıştırmakta üstüne yok zaten:))
filmler için yaptığın yorumlarda beni bu filmleri seyretmek için cezbetti.seyredip görelim bakalım efsaneleri...