- 2191 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
DOSTUM'A
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Defterimde daha önce yazdıklarımın izi bile olmayan bir sayfaya yazarken buldum yine kendimi. Yazmak ve yaşamak… İkisi arasında olmazsa olmaz mutlak bir ilişki var benim için. Yazmadan yaşamıyor, yaşamıyorsam yazamıyorum. Aklımda bin bir mesnedi olmayan düşünce çekiştiriyorken dimağımı, yalan üryan tesellilere kalem çalasım var bu gün. Hiç bir aksiyona bağlanmayan olduğu yerde duran, kendine bile kanıt olmaktan uzak sözcüklere gönlümün kapılarını kapayasım var bu gün.
Susuzum… Yıllar var ki susuzum. Lafla peynir gemisini yürütecek kadar bile su yok artık gönül teknemde. Yorgunum… Etrafımda sağır kalabalıklar ve ben bu kalabalıklara serenat yapmaktan bitkinim. Görmeyen gözler, içinde hüznün bile yerini bulamadığı kıraç iklimli gönüller… Ne kadar bana yaban, ben ne kadar her şeye yaban kalmışım. Sanki gurbete düşmüşüm. Gönlüm üzgün yine. Kimsesizlikten kendime dolanmışım öyle doluyum ki içim acıyor. Gözlerim DOST kapısından bir ışık bir teselli arıyor. Görürüm,bulurum İnşallah…
Her insan bilir kendi değerini, kıymetini. Bilir de; yine de kendini dost’un aynasında görmek ister. Kim istemez ki dost aynasından ederini bilmek. Dost aynası samimi, dost aynası sahici, dost aynası abartısız, eksiksiz tamı tamına kıymeti. Her insanın bir dostu olmalı, bulmalı o meçhul dostunu, yüreğini, yüreğine yaslayabilmeli.
Bu gün de ben aradım DOSTu. Ömür kişiye verilirken tadı da beraberinde verilmiştir. Hep tatlı yaşayacak değiliz ya; Acılarda bizim ihtiyacımız. Acımı teselli edecek DOSTa muhtacım. Nerede o meçhul DOST’um başımı dizlerine koyup avunduğum, Nerede kâh acılarımı kâh umutlarımı dizinin dibinde özyaşlarımla büyülttüğüm. Nerede varlığıma ayna olabilecek kıymetin bu diyebilecek yegâne DOSTum neredesin bu gün. Bak sen olmazsan bilirsin ki, ben hepten yalnızım…
Bir DOSTum var, biliyorum. Galiba kırgın ki bana arattırıyor bu gün kendini. İnanmalıyım güvenmeliyim birlik penceresinden DOSTuma nazar etmeliyim. Oysa şu an gönlümün ötesine düşmüş hayatın yeri Ar’af. Abanıyor üstüme kurşun gibi bulutlar. Hangi rüzgârlara vermeliyim, nasıl dağıtırım bu yeisi, nasıl sökerim bu kıymetsizliği yüreğimden külliyen bilgisizim.
Kendi zindanımdan uzaklara bakıyorum. Aşka dönüyor tüm ibreler. Aşkla esiyor rüzgârlar. Işık aşkla doğuyor. Aşk; kâbuslarımın hayra yorulan tek tabiri. Özlediğim istediğim her şey Aşkta saklı…
Ey aşkın Efendisi;
Diz üstü düşlerim hep… Kuş tüyü ağırlığa bile dermansız kalmış yüreğim.
Medet Ey!
Dert denir mi, dert bilmeyene?
Nasıl anlatırım içimdeki çölleri, bir ahunun gözlerinde leyli vakitlerini göremeyene…
Gayretsize nasıl sev denir ki.
Sevginin derecesi sevenin gayretince değil mi?
Nerede Kays’ın Leyla’ya gayreti,
Nerede Ferhat’ın dağları delerkenki azmi
Nerde bülbülün güle muhabbeti?
Sahi nerede;
Nerede aşkı ibadet bilenler. Nerede kaldı aşk ehli.?
Aşk tek hece… Tek damla yaş; serçe gözünde.
Susayanı suya kandırmıyorsa Aşk;
Aşığınım diyenin içinden nehirler aksa nola!
Ne çok yalan, ne çok riya, ne çok aldanış. Dolu bir testiyim az çalkalansam yaralarımdan kara kanlar sızar. Gecemle gündüzüm iç içe geçmiş kurşuni bir hava içindeyim. Gözlerimin gerisinde sağanaklar dokunan olsa yağacak gibiyim.
Bilemiyorum…
Anlatamıyorum…
Anlayamıyorum…
Derdimi acaba kime anlatsam.. Anlatsam da bilirim cümle mahlûkatın dilini anlar da bir beni anlayamaz Süleyman.
Alıp başımı SENsizlerden gizlenmem,sahte sevgilerden kaçmam,boş gülmelerden,mesnetsiz düşüncelerden soyu sopu belirsiz izlerden kaçmam lazım..
DOSTumla arama giren her şey bana namahrem
Ne çok yaban kalmışım DOSTUMa, bir de kendime
Biter mi bu gurbet de hele;
Bilirim tek ilacım SEN.
Bir beni bilen SEN.
Aşkımı çoğalt ne olur “Hu” ol bir kamışın nefesinde
Sesim sen, gayretim SEN ol…
Herkesin istediği meşk bohçası
Ya Nakkaş ömrüme işle SEN nakışını
Adem-i meşkten Muhammedi aşka sür şu iflah olmaz sinemi..
Ey Hâdî;
Sar beni haydi
Bırakma karanlıklarda…
Sahibim; SEN değil misin?
Perihan KILIÇ
ESMİZE 4 Haziran 2012
Seçki kuruluna ve tüm Dostlara gönül dolusu selamlar, saygılar ve teşekkürler....
YORUMLAR
Gerçekten, günlerce ve hatta aylarca, yıllarca da diyebilirim; İçimden geçen mırıltılı sızıların, dumansız alevlerin, anlatıl(a)mayan duyguların hepsi bu yazıda. Bilseydim, görseydim, hissetseydim daha önce okumaz mıydım? Okuyup kendimi yalnızlık cenderesinden kurtarmaz mıydım? Kendimi kendimle barıştırmaz mıydım? İçimdeki korların üstüne bir kova DOST yazısı/suyu dökmez miydim? Ama, yine de diyorum ki kendi kendime; "İşte okudun DOST ARAMAK/BULMAK içerikli yazıyı... Yüreği sevgi ile dolu tüm insanların, belki de geceyi, yüreğinin (sevda) kandiliyle gündüz yapmış tüm şiir kalpli, duygusal insanların kaderleri/alın yazıları hep aynı..."
Baksana Perihan KILIÇ Hanım da kendi, yürek yalnızlığını, dost aramaklı/ağlamaklı yazısının satırlarına vurmuş... Duymuştur bu kadar güzel ve manalı bir yazının dizelerinde o Yüce DOST, kalem sahibinin nidalarını... Duymuştur/görmüştür yürek yalnızlığının ve yangınının dumansız alevini, ahını... Duymuştur da, yürekten yüreğe bir SADÂ göndermiştir. Bir Teşekkür göndermiştir. Hiç olmazsa rüyada bile olsa, huzur sarayının kapılarını ardına kadar açmıştır... (Daha yazılacak o kadar güzel ve anlamlı satırlar/cümleler var ki...)
Çok Tebrikler ve Teşekkürler Perihan Hanım... Yazınızla yürek sızıma, mutluluk sızıntısı olabildiğiniz için. Yürek yangınıma mutluluk ve çare kovalarıyla su dökebildiğiniz için... Teşekkürler hislerime yalın bir hâlde Tercüman olabildiğiniz için... Yüzlerce, binlerce ve gönül dolusu Tebrikler ve Teşekkürler efendim...
Selâm, sevgi ve saygılarımla...
İsmail GÖKTAŞ
(METEOR)
Esmize - Perihan Kılıç
Değerli dost kalem öyle dolu öyle içten samimi itiraflar hüzünle örülmüş ki okurken kederlerndim doğrusu ... dostun bahçesine hoyrat eli değmesin güzel dost tebrikler hak etmiş seçkiyi eser..sevgilerrr
Esmize - Perihan Kılıç
O kadar etkilendim ki bu günlerde aynı düşüncelerle kıvranıyor zihnimin odaları..
Gönlün ne kadar güzel çağlamış dost'a sevgili hocam..
Çokça tebriklerimi bırakırken, ayrıca teşekkür ediyorum bu anlamlı yazı için...
Güne çok yakışandı, gönülden kutlarım..:)
Saygımı ve sevgilerimi sunarım...
Esmize - Perihan Kılıç
Dostun kalemden süzülüp yüreklere akışı ve kalışı. Yoksun olmak Dost'dan ne hazin bir yaşam. Kaybedişlerin en büyüğü. Yazmak çizmek ve okumak yoksa dostun silueti, neye yarar? Sorasım geldi.
Bir kez buluştu mu yüreğin gecenin bir vakti.
Gönlün...Onun eseri.
Çok güzel dizeler buluşturan kalemin daim, kelamıniz hep böyle anlam yüklü olsun. Dostun sevgilisi olmanız dileğimle.Sevgi ve selamlar.
Esmize - Perihan Kılıç
- Hasan, beni nasıl görüyorsun, dedi. Hasan Can:
- Sultanım Allahü teâlâya kavuşmak zamanıdır. Artık Ona yönelin! dedi.
Yavuz:
- Ya Hasan, bunca zamandır sen bizi kiminle sanırsın? dedi.
Hiç ayrı düşer mi yürek şah damarından daha yakından..hep beraberiz hepimiz... gönüllerimizi buluşturanın Rahmeti ile sevgiyle kal
sana ben ne desem az.ne güzel yazmışsın ablamm.o güzel yüreğine sağlık.sen hep yaz,yazki bizlerin yüreklerinde dostça ışıklar olsun.kalemine sağlık bitanem
Esmize - Perihan Kılıç
güne gelen bu anlamlı çalışmayı çokça kutluyorum..
sevgi ve selamlarımla..
Esmize - Perihan Kılıç
Gözde, gönülde dost yolundadır hep...
Sevgimle...
Tebrik ederim güzel yazınızı... :)
Esmize - Perihan Kılıç
Değerli "Esmize" ,
Bir yürüyüş,bir katediştir dosta ulaşmak arzusu,hem derin, hem sade ve sessiz.
Bir susuzluk gibi sarınca ruhu yalnızlık, fırtınada bir saçak altı arayan kuş misali,çölde gölge arar gibi ,gönül düşer yollara,uzun ve çetin olsa da.
Zaman her şeyi değiştiriyor,deforme ediyor.
Bu sefaletten nasibini alan duygular da dönüşüyor,değişiyor.
Ve sevgi metalleşiyor.
Sıradanlaşıyor.
Duygular çekilirken gönüllerden ,söylenenler ve yazılanlar kalıyor akıl terazimizde.
Ruhsuz beden gibi sadece zaman ile çürmeye yüz tutan artıklar kalıyor .
O sevda bir "hal" dir ki söz ve saz istemez aslında.
Ve dahi para etmez bir gavur kuruşu dahi bu dünyada.
Selam ve saygı ile.
Esmize - Perihan Kılıç
bu nadide kalemle dost sözcüğü tam olarak işlenmiş...yazın güne yakışmış ustam saygılar
Esmize - Perihan Kılıç
Çok geç kalmışım ama kaçırmamışım seni hocam. Kalemin her şekilde kendine getiriyor insanı. Bunda öğretmen adabı taşımanın da bir payesi var sanırım. Fakat en çok, o duru insanlığına hayranım. Kalemin ucundan akan, işte o insanlık.
Seslenişin, seslenişim oldu. Kurdela sana hep yakışacak.
Sevgiler ve tebrikler Perihan Hocam.
Esmize - Perihan Kılıç
Dostluğu güzel anlatan dostane bir yazıydı...Tebrik ve hürmetlerimle
Esmize - Perihan Kılıç
Bir kıvılcım düşer önce, büyür yavaş yavaş
Bir bakarsın volkan olmuş, yanmışsın arkadaş
Dolduramaz boşluğunu ne ana ne gardaş
Bu en güzel, bu en sıcak duygudur arkadaş
Ortak olmak her sevince, her derde, kedere
Ve yürümek ömür boyu, beraberce, el ele
Olmasın hiç o ta içten gülen gözlerde yaş
Bir gün gelip, ayrılsak bile seninle arkadaş
(Yollarımız ayrılsa bile seninle arkadaş)
Evet arkadaş;kim olduğumu, ne olduğumu
Nerden gelip, nereye gittiğimi sen öğrettin bana
Elimden tutup, karanlıktan aydınlığa sen çıkardın
Bana yürümeyi öğrettin yeniden
El ele ve daima ileriye
Bir gün.
Bir gün birbirimizden ayrı düşsek bile
Biliyorum, hiçbir zaman ayrı değil yollarımız
Ve aynı yolda yürüdükçe
Gün gelir ellerimiz yine dostça birleşir
Ayrılsak bile kopamayız
(Melike Demirağ)
Yüreğinize, kaleminize sağlık. Tebrik ederim. Selam ve Saygılar.
Esmize - Perihan Kılıç
Acizliğini bilmek ona sarılmak,eksikliğimizi bilip onu aramak.Tebrik ederim saygılarımla.
.
Esmize - Perihan Kılıç
Merhaba sevgili PERİHAN hm.ef. Dost.Usta şaire..
Metni okuduğumda,dilimize hakimiyetinin yanında,çoğumuzca bugün unutulmuş,
lüzum dahi hissedilmeyen tüm imlâ kurallarını,noktalamaları nesılda yerliyerince
kullanmakta olduğunu ( herzamanki gibi ) gördüm..
HÂDİ kelimesinin bilmeyenler için bir not düşmek gerekirse diye düşündüm..
Hidayetten gelme ve HİDAYET'e eriştiren,ENDOĞRU YOLU GÖsTEREN anlamında
[ HÂDİ-ÜT tARIK ] TANRI anlamında olduğunu bilerek,yazdığından eminim..
-----------------------
Metne ,ben de şöyle desem mi ?.
--ASIL DOST’una DÖNÜŞTÜR…
Gönderen: M.Cemalettin BAYHAN GERÇEK HAYAT HİKÂYELERİM | Hiç Yorum Yapılmamış »17 İzlenim
Teselli bulmuyor gönül,Bahar’ın ılık Yel’inden;
Ne şakrak kuş seslerinden,ne sıcak Yaz Güneşi’nden…
–Ne mavi Gök,ne altın Kum ne de yeşil tepelerden;
–Ne Akasya,ne Ihlamur,ne Erguvan ne Gül’lerden…
Gölgesinde dinlendiğim ağaçların yeşilinden,
Ne Lodos’tan,ne Poyraz’dan,ne de günün Seher’inden…
–Ne Mehtab’ın,ne Gurub’un Yıldızın parlaklığından;
–Hava’nın güzelliğinden,Kumsalın sıcaklığından..
Ne güzelim Ninnilerden,ne Mani,ne Türkülerden;
Ne sevgilinin hayali, ne de içli Şarkılardan…
–Seyrine doyum olmayan Denizin pırıltısından,
–Ne de hayat’ın kaynağı Güneş’in ışıltısından…
Ne yıllarboyu yandığın gönlünün tek Güzel’inden,
Ne de salınarak geçen imrendiğin Gelin’inden…
–Ne ışıl-ışıl Derenin, ne Koy’un sükûnetinden;
–Ne Çeşme şırıltısından,ne suyun serinliğinden…
Köhneleşmiş yüreğime hiçbiri umut olmuyor !.
Yanında sen yokken GÜL’ÜM,bu beden huzur bulmuyor !..
Cemalettin,anla artık !. Saydıkların tükeniştir;
Dostları burda bırakıp,ASIL DOST’UNA GİDİŞTİR !..
——-
Mehnmet Cemalettin Bayhan-ERDEK-10.05.2012
Esmize - Perihan Kılıç
Hâdî; sözcüğü ile acaba gözden kaçıran olur mu tereddüdünü yaşadım var olun ki açıklamanız bu tereddüdümü de sağlıklı bir şekilde çözümlemiş...Sevgiye gelince beşerin yalan yanlış sevgisi ile pek bir yorulduk gerçek aşk hepimizin özlemi yok artık sevmeyi bilen insan kalmadı o yüzden Hak sevgisi sevgilerin tümünün kaynağı ve nasip olsun hepimize İnşallah sevgi ve selamlarımla hürmetle ellerinizden öpüyorum
İşaret taşlarını kırmışlar tüm yolların...Her yan ne kadar ıssız ve karanlık...
Her zaman ki güzelliğinde ...Yürekten kutladım Sevgili Hocam...Selam,saygı...