Keş Bir Maşuğun Sözsüz Romanısın
hayrettin taylan
Gemilerim yakılmış, denizlerimi yüreğime çekmişim.
S’andıklarımızı sandallara taşımışım.Bir yanım senden kalan damlaistan, bir yanım senle daha da büyüyen İstanbul.
*Sevda beni yeni hastalıklara taşır.Yüreğimdeki lekeleri silmez olur huzur.
-Yakılmış gemilerimin külü içinde yetişen gülün , cemalini özetler.Bakar bakar kendimden geçerim.
-Kokun sinmiş sevilerime,başka güzelin ya da güzelliğin parfümen gerek yok sevgilim.
Bundan böyle bütün mevsimler sensin, kaç mevsim çiçek çiçek açılmak meyve meyve kalmak istiyorsan söyle.
- Aklımın pınarları bulanık.Akıl verip durma.Sabrımın sedleri sökük, gönlümün senleri kayıp,kendimden o
kadar eminken dağ üstüne dağ kurmaya geldim.
Sevgimin yüceliğini anlatsın, sensizliğimin zirvesini görsün,yaşanmamışlık.Kader biraz çeksin kederleri içimden.
Oysa sen,herkes gibi değildin,farkındalığın vardı.Farklılığının rimelleri akınca beni anlar gibiydin...Beni anlar gibi...beni anar gibi, benle anılır gibiydin…
Şimdi cam kırıkları üstüne sevginin sözcükleri dilimin ucuna gelmiş söylesem kanarsın, kanarım, yazsam kesilir dudak ucunda kalmış bir sevda.
Acının gölgesine çekilmiş hayatın karelerinde anılırsın.Ben ki huzurun yeni aynasıyım.Bütün mutluluklar iç yüzümden yansır.
İzlerin silmek için izci olmaya gerek yok. Yüreğinden kalan he şey yeni sunulmuş bir doğa gibi doğallığını sunar.
-Güneşi de içinde saklayan ışıkların adısın.Aydınlık bir özlemsin.
Yeni yaşamları karanlıkları kargan bırakma. Yağmuru da ıslatan damlaların var .Sakın akıtma özlemlerimin nadaslarına.
Seni unutmak için ben’inden alevler içirdim yarama.Yakıldım sözsüz aşklarında.Bir bakışın romansal dili kaldı.Okudum seni sensizlik sarkacında.
Büyülü algılar içinde anladım kendimi.Meğer seni sevmekten çok sana
Yazmayı,senle yazılmayı sevmişim.
-Yazılar, yazgılar zamanındasın .Dizelerimde dizlerin, cümlelerimde cemalim, sözlerimde özelerin, gözlerimde son bakışın ve üç noktalı heyacanların adılı …
-Peşindeyim peşinatı sence ödenmiş sevdamızın. Sana söylenmemiş sözlerim var yürek cebimde. Kederler yırtmış, yarsiz demlere düşebilir.
-Cebimden düşen dizelerle, cümlelerle beni senden çalabilir periler.
Yalancı, yabansı, sensiz cennetler de varmış.Kanabilirim .
Yaşadıklarımızı mayaladım berrak özlemlerin sütünden.Yoğurt yiyişimi yeniden görmelisin sevgilim.
-Sahi gönül kaşığım nerde.”Her yiğidin yoğurt yiyişi “ gibi benim
Sende kalışımı yeniden görmelisin .
*Yıldızların ortasına yazdığım özdeyişlerimi okumalısın.
Devran kendi döngüsünü dünlere sunarken, sen yarınlara yar, sen yarime yarın olarak yarım kalmış sevdayı başka başka aşka taşımalısın.
-Biraz allarına alıştırmalısın.Pulların arasında bezenmeli yaralı gönlüm.
-Aşka şerhalarımı anlasın kader.Mecralarıma gelen meçhullerin rolü bitsin hazan atlasımda.
-Biraz beni renkli dünyana karıştır, en sevdiğin rengin gibi renkli kalsın senli dünyam.
YORUMLAR
Sende kalışımı yeniden görmelisin .........Söyle bakam senden gaçta dane var herkese bırakmışsın gendünden bitane ,valla çözülmedüm ben senü fotokopü gübü adamsun