- 1346 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
BAYIRLAR-4
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
BAYIRLAR-4
Avludaki ıhlamur son yapraklarını döktüğünde yağmurlarda soğumaya başlamıştı benim yalnızlığımın ateşlendiği gibi.
Ağır ağır çöker gecenin gölgeli adımları, paslı çivisini batırır sağır odalarımdaki yanlızlığıma.Her paslı çinin battığı yerde kan yerine irin akar,acıyı haykıramaz dil lal kalır, utanır, çekilir içten içe içine.Sönerken bir ocak, duvara sıvanır islerin ötesi karanlık.
İklimler mevsimsizdir, tek mevsimlik bir kış vardır yanımda. Sıcak yerine artık soğuklardı yüzümü yakan.Yüreğimde, yanlızlığın yangınlığı ve kor gibi hatıralar küle döndürmekteydi ruhumu.
Zaman su gibi akarken, cam kenarı sarkıklar gözlerime takıldığında anladım, kışın köyün üstüne çöktüğünü. Artık gölcüklerin üstündeki cam gibi olan buzları kırma heyecanımı yitirmiştim.Teneşirin üzerindeki cesetten dökülen suların bir fidanı beslemesi gibiydi geçen zaman.
Daha gençliğime ilk adımlarım tökezlemeliydi, yitik umutlarımdaki hüznümde. Fatma’ nın gelinlik giyip gidişiyle.Her şey bitmiş gibiydi.
Artık Fatma’nın anasından ekmek istemez olmuştum. Kendi hamurumu, kendi yufkamı kendim yapmayı öğrenmiştim.Fatma’nın anası anlatmıştı nasıl yapıldığını.İlk zamanlar yaksamda ekmeği, alışmıştım.Alışamadıklarım ise anamın babamın yokluğundaki büyümlerdi.
Katıksız koymuyordu ahraz babamdan kalan küçük tarla.
Her gün çıkıp bayırlarımdan yukarı onların yanına gitmek isterken, büyümüşlüğün zincirleri ayağıma takılır gidemezdim. Artık her cuma akşamı çıkar olmuştum.O bayırları aşar/aşındırır giderdim, onların mezarlarının başına.
İkisinede ayrı ayrı anlatırdım,yokluklarında onları ne çok özlediğimi. Annem sevinmiş olmalıydı, ilk ekmek yapışımı ona anlattığımda.Babam da sevinmiştirde hani anam bana ekmek pişirmeyi öğretemeden öldüğü için daha çok sevinmiştir diye düşündüm.
Sevdim buz tutmuş topraklarını.Artık eskisi gibi ağlamasamda yüreğimin titremesi dünkü gibi hala tazeydi.
köyün meydanından geçip giderken öğrendim.
Fatmanın anası kırışık yüzündeki çizgilere inat bahar bakışlarıyla, büzüşmüş dudaklarını aralayıp,
"Torunum oldu.Fatmam bir kız doğurdu.Adını sen koymuş.Mektupta yazmış, seni ne çok özlediğini." demişti. omuzlarımda o an kelebek kanatları takılıp ucmuştum.Sarıldım, Fatmanın anasına, sevincimden.
Sonrasında onun mektubuna sarıldı gözlerim kokladım hemde çok. Her harfini ezberleyene kadar okudum. Fatmanın anası Meryem anne,
" Mektup sende kalsın, nede olsa yarısı sana yazılmış.Biz okuduk kızım." dediğinde kirpiklerimden bir damla düştü zarfın üzerine. Bir daha sarıldım Meryem annemin bedenine.
O da ortak oldu gözlerime. Sesi çatallaşmış bir şekilde bir yandan gözlerindekini silereken,
"Haftaya onun yanına gideceğiz bebeğini görmeye.Söyleriz senin selamını." dediğinde ayrıldım onların evlerinin önünden.Koştum,koştum, koştum....
Nefesim çiğerlerimin arta kalan köşelerinden çıkar gibiydim. Basmadan yapılma çiçekli minderin üstüne oturdum.Koynumdan sıcak terimden ıslanmış mektubu çıkardım.Harf harf sabahlara kadar okudum.
Mektuba sarılıp uyumuşum o gün. O gün sonra her gün o mektubu okuyarak ezberlemiştim.Sabah ilk işim koşar adım köyün en yaşlısı Emine teyzenin evine gittim. İplik bir de şiş istedim.Onada söyledim Fatma’nın kızına hırka öreceğimi.
Duyunca verdiği mor ipliğin alıp yerine pembe bir iplik vermişti.Emine teyzenin evine önceleri gittiğim zamanlardan öğrenmiştim nasıl örgü örüldüğünü.
Eve gerisin geriye dönmüştüm.Oturup , hırka örmeye başladım, en güzel motiflerle Fatma’nın kızına.Bitince de bir pembe bir patik yaptım. Sabırsızlıkla Meryem annemin gideceği günü bekledim.Hediyemi katlayıp bir basma besine sardım.
İçine yazmış olduğum dört sayfalık mektubumu koymayıda unutmadım. Daha çok sayfa yazacaktımda olmadı işte. Meryem annemin gideceği gün sabahtan verdim.O da sevindi Fatma’ için verdiklerime. Yola çıkıp giderken arkalarından su döktüm, el salladım. Artık köy eskisinden daha çok yanlızlığın yankılarına bürünmüştü.
Günler günleri kovalarken bayırlarından yukarı çıktığım mezarlıklar bana kalmıştı.O günlerde dikkatimi çeken başka şeyler olmaya başlamıştı.Aynı okulu birlikte bitirdiğimiz Ahmet, Mustafa, Memet’ in dudaklarının üstündeki tüyle bıyık bırakmışlardı.
Dikkatimi çeken, garipsediğim tarafsa, bıyıklarından çok şapka altı bana bakışlarıydı. O an Meryem annemin sözü bir daha aklıma gelmişti."Kızım büyüdün gelinlik genç kız oldun unutma..." dediği sözler kulağımda tazelenmiş gibi olmuştu.
O günden sonra ekmek yaptığım ocağın isini yüzüme gözüme sürüp öyle dışarı çıkmayı akıl etmiştim.İşe yaramasada aklıma başka şey gelmemişti. Tek varlığım bayırların ardındaki anamın ve babamın mezar taşları ve topraklarıydı.
Gitmesem olmazdı.Meryem annemin gidişinin üzerinden beş gün geçmişti.O gün perşembe akşamı mezarlığı ziyaret edip gelmiştim. Akşamın zifiriliği pencerelerimi örtüğünde kapı çalınmıştı. İşte o gün üzerime ölüm kusmukları dökülmüştü. Kapıyı açmamla birlikte gölgeli bir el ağzımı kapatıp içeri attı beni.
Çırpındım hemde çok, bağırmalarım göğüs kafesimin içini kırar gibiydi. Sesimi boğan şey gölgeli bir eldi dudaklarımın üstünde.
Sonrasında bayılmışım. Kendime geldiğimde yırtılmış elbiselerim, şalvarım ve vücudumdaki morluklardan çok bacaklarımın arasındaki kanı görmemle ikinci kez bayıldığımı hatırlıyorum.
Kendime yeniden geldiğimde gözlerimden irin akıyordu.Bir urgan bir tavandaki eski kirişe salladım düşüncelerimi.
Ağır ağır çöker gecenin gölgeli adımları, paslı çivisini batırır sağır odalarımdaki yanlızlığıma.Her paslı çinin battığı yerde kan yerine irin akar,acıyı haykıramaz dil lal kalır, utanır, çekilir içten içe içine.Sönerken bir ocak, duvara sıvanır islerin ötesi karanlık.
Çiğerim nefessiz kalıyordu boğuluyordum....
klavye yordu yine....
BAŞTA SİTE ÇALIŞANLARINA BANA DEFTERDE BİR SAYFA VERİP YAZMAMI SAĞLADIĞI İÇİN, SONRASINDA BENİ FAZLASIYLA ONURE EDEN SEÇİCİ KURULA ÇOKÇA TEŞEKKÜR EDİYORUM...
EN DERİN SAYGILARIMLA....
YORUMLAR
BUGÜN AYNI ANDA İKİ KEZ ONURE OLMANIN SEVİNCİNDEYİM.
VE BU SEVİNCİ BENLE PAYLAŞAN DEĞERLİ KALEMLERİ YANIMDA GÖRMEKSE AYRI BÜYÜK BİR SEVİNÇ...
UMARIM BU GÜZEL YORUMLARA LAYIK OLACAK KADAR, İLERDE DE GÜZEL YAZILAR ÇIKARMAYI BAŞARABİLİRİM.
TEKRARDAN YORUM YAPAN VE TÜM OKUYANLARA SONSUZ TEŞKKÜRLERİMİ SUNUYORUM....TEŞEKKÜRLER.....
DİLEK YILDIZI tarafından 6/3/2012 9:34:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
DİLEK YILDIZI
En derin saygılarımı sunarım....
Kutluyorum Dilek Yıldızı. Hem şiir hem nesir seçkin için.
Böyle devam et.Azmin meyvelerini verecektir.
Saygılar...
DİLEK YILDIZI
SENİN YORUMUN BENİM İÇİN HER ZAMAN DEĞERLİDİR BİLMENİ İSTERİM. YANIMDA OLDUĞUNUZU GÖRMEK BENİM İÇİN ONURDUR(AYRICA MUTLUDA OLDUM) HER ZAMAN....
BİLİYORUM DAHA ÇOK YOL KAT ETMEM GEREKİYOR. UMARIM BU YORUMLARI HAK EDECEK KADAR GÜZEL YAZILAR YAZABİLİRİM...
DESTEĞİN VE YANIMDA OLDUĞUN İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE...
EN DERİN SAYGILARIMI SUNARIM....
DİLEK YILDIZI
sevgili dilek yıldızı..
kocaman tebrik ediyorum güne gelen öykünüzü...
başarılarının devamını dilerken selam ve dua ile diyorum..
DİLEK YILDIZI
DESTEĞİN VE YORUMUN İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER...
DUANI EKSİK ETME BENDEN..
EN DERİN SAYGILARIMLA....
Ben kaçırmış daha doğrusu zaman bulamadım...Ama geriye dönerek okudum...
Güne gelecek kadar harika..Sen yazmaya devam et...Hiç tükenmesin bitmesin...
Duygu ağırlıklı çok güzel bir öykü...Yürekten kutluyorum
Işığın bol olsun, sevgiyle kal daima....
DİLEK YILDIZI
Güzel yorumun ve beğenin onur verdi bana...Hüzme dolu yorum ve iyi dileklerin için çok teşekkür ederim....sevgi ve saygılarımla....
bana bunun gercek olmadıgı bır dunya versınler .söz bnır gun yasayıp gıdıcem ben....
DİLEK YILDIZI
hem nesir hem nazım(:
geriye tebrik kalıyor
hayırlı olsun ve başarıya devam inş
dua ile...
DİLEK YILDIZI
iyi temennileriniz için çokca teşekkür ederim...
saygılarımla...
DİLEK YILDIZI
Sözlerinize umarım layık olurum....
Okumanız bile benim için büyük bir onur...
En derin saygılarımla...
DİLEK YILDIZI
BİR AN ÖNCE SAĞLIĞINI İSTERİM BEN...
YAZI YAZMAKTAN ÇOK OKUMAYI SEVDİRENSİN SEN...
YORUM YAZAN ELLERİNDEN ÖPERİM...
EN DERİN SAYGILARIMLA...ESEN KALHEP, ABİM BENİM....
DİLEK YILDIZI
desteğin ve yorumun onurdur benim için bilesin
sevgi ve saygılarımla.....
DİLEK YILDIZI
hımmmmmmm ne yazayım ben şimdi, sustum kaldım hikayede , bir satırda bana selvi boylum al yazmalımı anımsattınız kızın güzelliği dikkat çekmesin diye sokağa çıkarken annesi kızın yüzüne ocağın isini sürüyordu bakalım sonu nasıl bağlıyacaksınız buraya kadar hüzündü yalnızlık, mezar ziyaretleri,Sönerken bir ocak, duvara sıvanır islerin ötesi karanlık.