Bir Gün Pişmaniye Yapmaya Karar Verirseniz:)
Gecen yıl yazdığım burada yayınlamadığım ve anılarım bölümünde bir yazım olduğunu görünce ,eskide olsa yayınlamak istedim...
Bir gün televizyonda bir program seyrederken bir tarif görüp uygulamayı düşünürseniz yapabileceğinizden emin olun ... Emin değilseniz sakın denemeyin ya da benim yaptığımı yapın...
Köy köy dolaşıp yöresel yemekleri tanıtan bir programda pişmaniyenin evde yapılışını gördüm... Pür dikkat seyrederek yapabileceğime kanaat getirdim. Hemen hazırlıklara başladım şekeri suyu koyup ağdalaşmasını bekledim. suyadamlatarak kıvama baktım. ilk aşama fena değildi asıl bundan sonrasındaydı marifet. Mısır unu nu masaya koyarak ( neden mısır unu tarifte öyleydi ) şekeri çekip uzatarak unla bulayarak kat kat oluncaya kadar ezip büzdüm. Başta gayet iyi giden pişmaniye yapımı sona doğru bozuldu. Teller birbirine yapışmaya başladı. Unu artırdım olmadı. Sonuç; fiyasko!
O kadar şeker heba oldu. Atmaya kıyamadım. Bir kenarda beklemeye bıraktım. Sonra ... Sonra uydurukçu damarım kabardı. Zaten bir lakabımda buydu çevremde uydurukçu! Hakkını vermek lazımdı...
Yapışmaya yüz tutan pişmaniye bozuntusunu parçaladım bir güzel... Bir kaba bir paket margarin, bir yumurta. bir kaç kaşık ılık su ve biraz şeker koyup harmanladım. Şekeri oldukça az koydum... Devamında bir bardak nişasta ve aldığı kadar un , kabartma tozu koyup yoğurdum.. En son ezilmiş fındık. ve parçalanmış pişmaniyemi koydum hamuru tamamladım. Tepsiye kağıdı yayıp gelişi güzel koparıp dizdim. Görüntü süperdi ama tadı nasıl olurdu bilmem.
Çok hafif pembeleşinceye kadar pişirdim. Fırından çıkan kurabiyeler güzel görünüyordu ya tadı!
O kadar güzel oldu ki kendimi tebrik ettim. Pişmaniyeler eriyip içine karamela tadı bırakmıştı. Açıklı koyulu rengiyle de bir başka havası vardı hani. Var dı da bana öyle gelmiş olma ihtimalide vardı. İkram etmek lazımdı. Çayı demledim, yanına başka şeylerde ilave edip komşuları çağırdım... Ne mi oldu:)
En korktuğum şey! Tarif istediler. Ee buyrun bakalım. Nasıl vereyim... Başladım anlatmaya ve dedim ki ilk ve son defa yiyeceğiniz bir kurabiyedir bunlar , keyfini çıkarın. Gülüştük ama bunu bir daha yapmak lazımdı da nasıl? Onunda çaresini buldum nasıl mı ? Siz tahmin edin.....
demiş ve bitirmişim. hazır pişmaniye ve akide şekeri çok işe yarardı eminim...
YORUMLAR
:)))
çok güldüm Allah iyliğinizi versin
güzel bir anektod akıllara kazınan
yani rastgele yeni bir pasta keşfettiniz
selamlar saygılar
Gül Şehri
Buna benzer ne tarifler çıktı bilseniz, ama tarif olarak yazıp saklamayı hiç düşünmedim... Ki yazsaydım da yine değişiklik yapardım başka bir şey çıkardı eminim... Hiç bir zaman tariflere birebir uymadım mutlaka kendimden bir şeyler katmakla değiştirmişimdir....
Onları da paylaşırım belki..
Çok teşekkür ederim Şiirlerin Ziyası adınız gibi ışık saçıyor şiirleriniz... selam ve dua ile...
...
Gül Şehri
Teşekkür ederim canım sevgilerle...
Gül Şehri
Ben tarif istemiycektim de acaba bir gün yapsanız da ben de gelsem diycektim...karnım tok olmasına rağmen, şu anda içtiğim çayın yanında o kurabiyeleri düşündüm. ikiye kırcam ve içinden duman çıkçak... ufff...tabiri caizse beni bağışlasın yoruma gelenler, insanın münasip bi yerleri şişecek...
harika bir yazıydı. yazı çok nadir okumama rağmen, benim listemde çok yeni olmanızdan dolayı, tanıma amaçlı açmıştım ilkin. Ne iyi olmuş da gelmişim. Bu sayfada çook güzel ağırlandım...
Tüm içtenliğimle kutluyorum... sevgilerimle.
Dipnot: / ( bay mı bayan mı acaba diyordum, ancak şimdi anlaşıldı)...:))))
Gül Şehri
Denemelerim arada bir oluyor yine tariflere sadık aklamayarak kendimden bir şeyler katmak alışkanlık oldu bende:)
Çok teşekkür ederim selem ve sevgilerle...
Haklısınız bu işlerle bir bay ilgilenmezdi kadınca işler:))