başörtüsü bizi uygar kılar!
oku" allah’ın emri.."mahrem yerlerini ört" de allah’ın emri..türkiye’deki müslüman-
lar oku emrini yerine getirebilirken,neden mahrem yerlerini ört emrine uyamasınlar?(yahut bunun tam tersine..) türkiye’deki müslümanlar dini gereklerini yerine getirmek isterken buna niye karşı çıkılıyor?
türkler islamiyeti benimsemiştir.türkiye çok güzel,çok farklı bir ülke..bir çok
kültürü,dili,inanışı barındırıyor.türkiye’yi camiler süslerken,niye öğretim kurumlarını başörtülü bayanlar süslemesinler?
eğer bu gerçekleşirse doğu da batı da bizi örnek alır..dünya bizi ayakta alkışlar!
böyle güzel,farklı fikirlerin bir arada saygı duyularak yaşandığı başka bir ülke var mıdır?"diyebiliriz o zaman.
başörtülü kız nutuk okuyor!
başörtülü bir genç kız,elinde mustafa kemal atatürk’ün nutuk adlı eseri,
pür dikkat okuyor!..
işte böyle bir türkiye istiyorum ben.
YORUMLAR
Sadece acıyorum halimize
Bu konunun şu günlerde ana başlıklarda yer alması ne kadar uygun sizce.
Almanyada vatandaşlarımız yanarken, askerlerimiz doğuda bizim için düşman önüne atlarken niye türbanı konuşuyoruz.
Aç sefil birçok halkımız aklıllara gelmezken türban için uykuları kaçırıyoruz.
Yıllar önceleri sağ sol meselesi ülkeyi iç çatışmaya sürükledi işte bugün de türban meselesi bizi aynı duruma getirecek diye korkuyorum ve bu da ülkeyi olabildiğince geriye götürecek bunu neden farkedemiyoruz.
Bugünlerde gündeme getirilmesi akıllarda soru işareti bırakıyor işte yine türban amaç dışı kullanılıyor
gülşah güven tarafından 2/6/2008 10:55:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
yazını buğün farkettim,cok şey var yazılaçak,konuşulaçak,yürekten katılıyorum .
kızlar okula kanpanyası düzelleyenler,bugün tam tersi için meydanlarda..hiç kimse bir başkasının elinden okuma özgürlüğünü alamaz,bunun adınıda çaglaşlıkla bağraştıramaz.Atatürk bile yanında başı örtülü ve çarşaflı hanımlarla poz vermiş,bunlarda o yürek bile yok.aynı kareyi bırakın aynı odada bile olmaya tahammülleri yok..
Amarikada başı örtülü insan okuya biliyor, ama Türkiyede okuyamaz ..ne açı ...
yürekten sağol.
Çünkü bazı aklıevveller Türkü İranla Arapla, malezyayla kıyaslamaya çalışıyorlar..Bir nevi aşağılık kompleksi aslında...Tarihi boyunca o coğrafyalardan bir çoğuna hükmetmiş bir imparatorluğun mirasını taşıyan biz Türklerin hegemonyamız altındaki Araplara özendiğimizden bahsediyorlar...Oysa İrana da Araplara da elbette benzer yanlarımız olacaktır..Zira müslüman ülkelerin adetleri de alışkanlıkları da birbirine yakındır..Asıl müslüman olmayan ülkelere benziyoruz, yabancı kültürlere özeniyoruz diyerek üzüntü ve utanç duymamız gerekmez mi?
Batı demokrasilerinin hepsi kendi insanlarına sınırsız özgürlükler tanırken, hayatlarını kendi inanç dünyalarına göre düzenlerken, devletleri de bu düzenlemelerde halkına yardımcı olurken tamamen farklı bir kültürden olan biz Türklerin de o yabancı kültürlerin tüm özelliklerini benimsememiz ne acı değil mi? Oysa yapılması gereken bizim de kendi kültürümüze uygun düzenlemeler yapmamızdı...Almamız gereken örnek, batı kültürünün kendi halkına sağladığı imkanların kopyalanmış hali değil, bizim kültürümüze uyarlanmış hali olmalıydı...
Şİmdilerde yapılmak istenenler de işte, bu dönüştürme çabalarına benziyor...Halkın dini hassasiyetlerini törpüleme, kısıtlama, dışlama çabalarına dikkat kesildiğimizde aslında Batı kültürü potasında erimemizin istendiğini tespit etmek çok da zor değil...Bundan kimin çıkarı olabilir?
Türkün, kendisine has değerleri bir kenara itip, batıya, yabancı kültürlere has değerleri sarılması, onları kucaklaması kimin menfaatine olur?
Sorulacak bu soruların cevaplarını verebildiğimizde günümüzde yaşananları da anlamlandırabilmek çok kolay olacaktır..
Selam ve saygılarımla...