- 408 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mesaj
Mesaj
Kutsal sayılan veya ideolojik tüm mesajların hükmü evrensel olduğu kadar faydalı olur, evrensellikten uzak olduğu kadar ise zarar verir! Evrensel olmayan kısımları zamanın ayıklamasına tabidir. Tamamlanma süreci…
Kuranda içki konusunda veya başka konularda da olan; birbirini tamamlayan veya eski hükmü yenileyen ayetleri hatırlamak yararlıdır. Nüzul olurken bile yenilenenmiş kuran.
Evrensel mesajlar kişiler üzerinden zamanın şartlarına ve anlayışına göre açığa çıkar. Tüm zamanlara fayda sağlaması ise her zaman dilimindeki faydalı kısımları ihtiyaca uygun şekilde açığa çıkarmakla olur. Denizden damla misali. Kişiler üzerinden açığa çıkması ise insanın mesaja direk muhatap olduğunun işaretidir. Aynı zamanda mesajın insan için olduğu ve insan hatasının karışması halinde ise bedelinin olduğuna, olacağına işarettir.
Evrensel mesaj aktarıcılar aktardıkları mesaja bulaştırdıkları insani tercih ve isteklerinin getirisine veya bedeline razı olmuş sayılırlar! Rıza meselesi… Mesajı iletenin tercihinden doğan iyi veya kötü sonucu, göreceli olarak önce kendi sonra mesaja inananlar yaşar. Bu evrensel kuraldır.
“Şüphesiz Yûnus da peygamberlerdendi.139
Hani o kaçıp yüklü gemiye binmişti.140
Gemidekilerle kur’a çekmiş ve kaybedenlerden olmuştu.141
(Tefsir kaynaklarında rivayet edildiğine göre, Yûnus peygamber kavminin baskılarına dayanamayıp aralarından kaçarak bir gemiye binmişti. Gemideki yolculardan bir kısmının atılması gerekti. Çekilen kur’a sonunda Yûnus da atılanlar arasında yer aldı.)
Böylece, Yûnus kendini kınayıp dururken balık onu yuttu.142
Eğer o, Allah’ı tespih edip yüceltenlerden olmasaydı, mutlaka insanların diriltileceği güne kadar balığın karnında kalırdı.143-144
Derken biz onu hasta bir halde sahile attık.145
Üzerine geniş yapraklı bir ağaç bitirdik.146
Nihayet onlar iman ettiler. Biz de onları bir süreye kadar geçindirdik.148”
Sâffât: Diyanet İşleri Başkanlığı Meali
Yusuf peygambere diğer oğullarından ayrıcalıklı sevgi gösteren Yakup, bunun bedelini Yusuf hasretiyle ödemiş gibi.
Kuranda kölelik ve cariyelik konusu halen var. Her döneme ayrı baktığı anlaşılamadığı için çok geç dönemlerde kaldırılmış, “Kerbela” olayında peygamber evlatlarının köle, cariye edilmesiyle bedeli adeta ödenmiştir. Döngü… İslam toplumlarının neredeyse tamamının işgali de bedele işarettir. İnşallah uyanırlar da kurtulurlar.
Mesaj getirenin isteklerinin önceliğini unutmamalıyız; Bazı konularda mesaj getirene ayrıcalık tanınır. (Ahzap suresi 36. ve 50. ayete bakınız)
Kıble önceleri “Kudüs” iken peygamber isteğinin kabulü ile “Kabe” olması da manidardır.
Peygamber istekleri kabul edilmiş ya da peygamberler isteğini açıkça beyan etmiş, mesajlarına almış.
Her şey bir anda halledilmiyor, süreç var; Allah’ın nurunun tamamlanması insana göre süreç alıyor. Bunun farkında olup yeniliğe direnmeyi bırakmak ve cesur davranıp kutsal bile olsa yanlış olanı terk etmeliyiz.
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.