- 606 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"İlahi Aşk" Bahanesi
İlahi Aşk Bahanesi
Babam geberdi diyen bir göçmene sormuşlar Babanı sevmez miydin?
Cevap; Çok severdim, bizim oralarda Öldü yerin Geberdi denir!
Yazıda bahane olarak bahsetmemin sebebi; karşılıklı bir etkileşimin ya da kullanılan kılıfı çıplak ifade etmek. Kutsal kişilerden de örnekler vereceğim; maksadım onların hallerini eleştirmek değil, güya onları örnek alanların günümüzdeki düzüşmelerini meşrulaştırma amaçlarının çirkinliğini çıplak olarak ortaya sermek!
Gerçekler çıplaktır.
Kadın-erkek ilişkilerinde toplumsal meşruiyet hep aranır. Özellikle Denklik konusu çok önemli.Dini öğretilerde buna Küfüv denilir.Denklik en fazla ahlaki açıdan önemsenir.
Yaşlı erkek veya yaşlı kadınların gençlere olan tutkusunu kimse inkar edemez! Züleyha’nın çocuk yaştaki Yusuf peygambere aşık olup yetişkinliğinde ona yaptığı teklifi (Kuranda bahsi var) bilirsiniz; 40 yaşındaki Hatice’nin 25 yaşındaki Muhammet (SAV) olan aşkı veya 53 yaşındayken Muhammet (SAV) ın (yaşça küçük olan) Ayşe’ye olan aşkını da... Örnekler çoğaltılabilir.
Günümüzde kadın-erkek ilişkilerindeki meşruiyet arayışları eşit yaşlarda olanlar açısından İlahi aşk üzerinden olmuyor. Gençlerin denk yaşlarda olanların özellikle veya birbirine yakın yaştakilerin meşruiyeti Beşeri aşk üzerinden oluyor. Çoğunlukla İlahi aşk kılıfına ihtiyaçları olmuyor!
İlahi aşk söylemi genellikle yaşlı bir erkeğin genç bir kıza veya kadına yanaşmasında ya da evli bir kadına kur yapmasında işe yarıyor! Çok zaman da yaşlı kadınların genç erkeklerle cilveleşmesinde de kılıf olarak kullanılır. Yani İlahi aşk düzüşme aracı olarak kullanılabiliyor...
Beşeri aşk ile İlahi aşk aslen aynı kaynaktandır. İkisinin de kaynağı insanın kendi üzerinden Allah’tır.
Kadın-erkek ilişkilerinde meşruiyet bahanesi olarak kullanılan diğer bir kılıf da İlim öğrenme konusudur. Burada o konuyu ayrıntılı yazmayacağım, uzun sürer. Estafirullah fıkrasını bilirsiniz.
Şahsi kanaatimi sorarsanız; ben kadın-erkek ilişkilerinin meşruiyet için ilahi aşk, beşeri aşk, ilim öğrenmek kılıflarını kullanmadan direk insani tercih boyutunda yaşanmasından yanayım.
Son tahlilde; insan kendinden genç birine aşık olabilir, yaşlı birine de aşık olabilir; evli birine de aşık olabilir, evli iken de başkasına aşık olabilir. Yeter ki bu tercihinde samimi olsun, İnsanlara zarar vermediği hiç bir tercih ve düşüncesinden ayıplanamaz, suçlanamaz. Beşeri ilişkilerini İlahi aşk ayağına kutsallaştırıp bu yolla meşru hale getirmesin. Kimseyi kandırmasın, ya da kandırsın; kanan, kansın!
Kişi sevdiğiyle beraber olsun.
Saygılar;
Ahmet Bektaş