- 636 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOK AMAÇLI BAŞÖRTÜSÜ
Amaç türbanı üniversitelerde serbest kılmak ise başörtüsünü şık bir şal olarak kullanabilirim.Eğer başörtüsüyle özgürce üniversitelerin kapılarından adımımı atabileceksem bir pareo misali sarınıp kullanmamda da sakınca olmamalı.Başörtüsüyle düşünce özgürlüğü savunuluyorsa özgürce düşüncelerimi ülkemin sınırları içerisinde savunabilmeliyim, haykırabilmeliyim.Ki düşündüklerimin savundularımın da sınırları olmamalı.
Düşünce, inanç özgürlüğü adı altında beyinlere ince bir bez parçası örtülmeye çalışılıyorken üzerindekileri bir kenara atıp üniversite sınırları içinde dolaşanlar da yadırganmamalı.İster çırılçıplak ister heryanı kapalı nede olsa işte düşünce, inanç özgürlüğü..
YORUMLAR
Ya bu kadının aklının tarıh boyunca hiç bı zaman kendıne yetecegı duşunulemeyecekmi...bakıyorum hep bırısı onu ozgurleştırmeye calışıyor yada kapatmaya...erkekler bırakıyor hemne kadın kuruluşları ona bı kılıf uyudrmaya bakıyor..bırkaın kardeşım ya kendı aklıyla yaşasın bıraz ıster acılsın ıster kapansın..ben kadınların aklına guvenıyorum valla......
Chp mi o da ne?bu sorunun cevabını öğrenmek için geç kalındı bence
Laiklik düşmanı bir hal takınan akp nin izlediği politika ne kadar da sinsice değil mi
türbanı gündeme getirimekteki asıl amacı hangimiz anlayabiliyoruz
bir kaçımız
yazık gerçekten
Ülkenin çoğunluğunun müslüman olmasından faydalanıyor
biraz da gözlerimizi açıp baksak her şey ortada
Bir genç olarak geleceğimin böyle bir iktidarın ellerine bırakılması inanın beni korkutuyor
"bilhassa kürtlere çok tavizler verildiğini düşünen tarikatlar AKP yi seçimlerde cezalandırmayı düşünüyorlardı "
yazmayayım, karışmayayım diyorum ama kardeşim sizde işin cılkını çıkardınız.
bu kadar da sallama yazılmazki be adam.
Türkiye'de Tarikat varsa hangi Tarikat ırka dayalı bir yol çizer. salla gitsin nasılsa yerler, yemezseler gargara yaparlar dimi.
bir tarikat adı.
var mı ?
ozanın dediği gibi /Teslim Abdal / Kuru yerde koyun yaymışa döndünüz haberiniz yok.
Chp mi o da ne ? / nasıl ironi ama ..))/
Türban kavgası bilerek AKP tarafından çıkarılıyor bence
1- yerel seçim yatırımı olarak hesaplanmış olabilir çünkü AKP bazı tarikatlarca dışlanmaya başlamıştı bilhassa kürtlere çok tavizler verildiğini düşünen tarikatlar AKP yi seçimlerde cezalandırmayı düşünüyorlardı AKP türban tartışmasıyla onları kendi saflarına çekmeye çalışıyor olabilir.
2- CHP yi ve orduyu din düşmanı gösterebilmenin EN KOLAY YOLU türban tartışmasıdır ve yine seçim yatırımıdır
AKP çok tehlikeli sularda yüzmektedir silah geri teperse iş çok feci olabilir.
Asla yasaklamaktan yana değilim.Bizim zamanımızda yasak değildi.Bu günkü tartışılır ortama taşınmasınadır itirazım.
Kötü zamanda kötü şekilde gündeme taşındı.Bunu bahane edip bazılarının,ortalığı karıştırmasındandır terddütüm.
Bu konu öylesi bir hal almış ki,kimse söz ettirmiyor.Siz bile beni yanlış anlayıp parladınız.Benim tereddütlerim boşuna değil.Birtek şeye kesin karşıyım ben ; islamın siyasete alet edilmesine...
Laik ise ülke bütün inançlara eşit mesafede mi peki şimdi sayın Tezal?
İnancı gereği başını örten üniversitelere ve başka kamusal alanlara alınmıyor?Üstelik aynı düşüncede olsa dahi kızlar okula alınmıyor fakat erkekler alınıyor..Eşit mesafe var mı sizce?
Dini zorunluluk olan kisveleri insanlar elbette giyebilirler.Haç takmak, takke takmak da "zorunlu" mu demek istiyorsunuz kendi dinlerine göre? Cüppe sarık giyilmediğinde dini emre karşı gelinmiş aksesuarlar mıdır ki? Üstelik devrim kanunlarında cüppe sarık zaten yasaktır, kadın kıyafetlerinde ise devrim kanunlarında bir kısıtlama yoktur...
Batıda istisnasız bütün üniversitelerde başörtüsü takılabilmesi o ülkelerin din devleti olduğuna mı işaret ediyor?
:)
Bir mantık hatası var sanırım..
Üstelik marjinal kıyafetler ya da aksesuarlar ile, din vicdan özgürlüğü hususu birbirine karıştırılıyor hala... Sarı kırmızı yeşil kurdela dini gereklilik midir?
Üniversitelerde devrim kanununa aykırı orak çekiçli bayraklar, che, marks posterleri resimleri tişortları bulunduruluyordu, devrim kanunlarına rağmen ama?
Tutarlı ve bireyin inanç, din vicdan özgürlüğünü zedelemeyecek çözümler bulmalıyız..Yasaklamak çözüm değildir kişisel görüşümce..
Saygılar...
erolbasci tarafından 2/4/2008 5:48:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu durum çok yanlış bir yere geldi.Laik ise ülke,bütün inançlara eşit mesafede yaklaşmak zorundayız.O zaman ,boynuna haç takanlara,kafasina takke takanlara,eşarbının üzerine kırmızı kurdela yada sarı-kırmızı-yeşil takanlara ne denilebilir ? Burası islam ülkesi,başkasına serbestlik olamaz denirse,din devleti olduğumuz ilan edilmiş olur.Bence köşeye sıkışıldı galiba..
Üstelik din özgürlüğü yalnız bayanlara özgü olamaz.Erkekler de cüppe ve sarık takmak isteyebilirler.
Başörtüsünü pareo olarak kullanmaya şimdi bir engel var mı üniversitelerde bilmiyorum..
Ya da örneğin Üniversitelere şu anda bikini ile gitmek yasak mı? Ya da etek boyu sınırlanıyor mu mesela?
İnsanlar niçin bikini ile ya da pareo ile Üniversiteye gitmiyor şimdi peki sizce?
Şimdi hangi nedenlerle gitmiyorlarsa, yarın da aynı nedenlerle gitmiyor olacaklar.
Kişisel görüşüm, dini inançları dolayısıyla çıplak olarak üniversiteye gitmek isteyen olursa onlara da izin verilmesi yönünde(Şayet şu anda yasaksa bu).
Ancak uluslararası sözleşmelerle tanınmış bir hak olan din ve vicdan hürriyeti ile marjinalliği birbirine karıştırmamalıyız değil mi?
Saygılar...