Kavunlu Dondurma
O değil de;
Aslında bana yakışan, bugün güzel bir tatil yazısı yazmaktı. Oysa ben n’aptım! Umutsuz ev kadını gibi çamaşır yıkadım ütü yaptım, yemek yaptım. Karnımı doyurmayı bile beceremedim. Yuh olsun bana!
Aslında canım hiç yemek yemek istemiyor. Belki biraz sonra dışarı çıkar kavunlu dondurma alırım.
Biara annem aradı. Malum bugün görüş günü. ’Gelmedin hasta mısın?’ diye soruyor. Ona şarkılı türkülü cevap verdim,
’şimdi eşim dostum beni hastayim sanıyor/yastayım hiç kimse bilmiyor’
Endişeli bir ses tonuyla sordu,
’sen yemek yedin mi!’
’yedim anne, yedim’
- Yemedim anne bu saate kadar aç durdum... deseydim, bu şarkı bitmezdi...
O değil de;
Dün İstanbul’u yaşadım... Sakın İstanbul için sızlanmayın, Allah taş eder...
Bir insanın başına gelebilecek en kötü şey nedir diye sorsalar,
’İstanbul’u görmeden ölmek’ derim...
O değil de;
’artık gelsen de hoş gelmesen de/ne çıkar beni sevmesen de/bir kadehim var bak elimde/hasrete içiyorum’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Uslu bir çocuktum ben ama pazar günleri gezmeye gidelim diye ağladığımı çok iyi hatırlıyorum. Hala da pazar günü evde oturmak beni ağlamaklı hallere sevkeder. Nasıl bir açıklaması var bilimsel olarak bilmiyorum. Kış da olsa yaz da olsa, sağlık sıhhat olduğu sürece pazarları evde durulmamalı vesselam...
Esma KAHRAMAN
:) pazar günü bencede evde kalmamalı...
Sizi duyan da aliminyüm leğende çamaşır yıkadığınızı, bulaşıkları elde yıkadığınızı zanneder.
Bir tek yemek kalıyor geriye.
Öğrencilik yıllarımda edindiğim tecrübeye göre yağı kızartık içine ne atarssan at,salça ve tuz koyduktan sonra yemek olur çıkar tencerden.
Kaldı ki yemek yapmayı severim.
Kavunlu dondurmayı hançer gibi sapladın kafamıza.
Şimdi yemeden ne çalışabilir insan ne de başka hayal kurabilir.
Bir dil sürümü olsa hiç olmasa...
Dışarıya çıktım ,bizim buralarda bulamadım.
Sorduğum bir kaç esnaf "bizde yok" dedi.
Nerde var ? Dediğimde "Valla bilmiyom" dediler.
Pazar günü dolmuşa binmek zorunda kaldım.
Aklıma ilk siz geldiniz.
Hem kokoreç yiyen,hem ayran içen,para alıp üstünü veren ,yoldan geçen bayana laf atabilen,kulağını kaşıyan,vites değiştiren,ağzı doluyken küfür edebilen tek "dolmuşçu" cinsi Türkiye'deymiş.
Oysa ben bilmiyordum ülkemizde olduğunu.
Afrika veya Moğolistanın ormanlarında zannediyordum.
Yanılmışım.
Saygı ile değerli yazarım.
Esma KAHRAMAN
dondurma nasıl yok yaa... sizin oralarda kağıt helva arası dondurma da yoktur o zaman... yazık sana yaa...
dolmuşçu arkadaşlara laf yok. onlar koşarken sakız bile çiğneyebilir...
:) sevgilerimle.
erolabi
eskiden külle yıkarlardı kap kacağı...
bir de köylerde derlede yıkarlarıd..yıkamak değil de suya tutmak..
aynen pis kokardı giysiler.
iğğğğğğğğ anımsıyorum da çocukların kokusunu...
ben bu gün dost sohbetlerini seçtim akşam hafif yemek yaptım yarın için yaprak sarıyordum arkadaşım aradı hadi gelin diye öylece yarım bıraktım yaprak sarmayı kızımla arkadaşıma gittik saat yarımda geldik sarma yarına kaldı yapmak için aman boş ver salla gitsin
o değilde
İstanbul'a aşığım ben İstanbul a yazılmış şiirlerimi okumalısın bence
o da önemli değilde
bence tirimusulu dondurma denemelisin
bana her gün bayram
Esma KAHRAMAN
Benim de günüm annemle telefonla değil direkt konuşmakla geçti. Bana rüyasını anlattı, önce
hayrolsun dedim sonra hayra yormadım. Rüyasında rahmetli babam yanında tef dümbelek gibi
bir şey çalıyormuş, annem sustur şunu demiş, bir de arkasına dönüp babamın yattığı yere dokun
muş ki orası çukurmuş, babam da yokmuş. Birinci yorumum babam seni çağırıyor, ikincisi ise
babam seni uyarmış tak tak çalarak daha dikkatli davran dedim. Kardeşlerim gelince rüyasını onlara da anlatıp beni şikâyet etti rüya yorumlarından dolayı. Balkondaydılar ben kahkahalarla
güldüm, valla biri bana böyle bir rüya yorumu yapsa çok korkardım dedim.. Anne babam çağırıyorsa gelmiyecem dersin olur biter dedim..
Çok uzattım,
her zamanki gibi hoştu yazın Esma,
tebrikler,
sevgimle..
Esma KAHRAMAN
:) TEŞEKKÜR EDİYORUM SAYIN yAZARIM. SEVGİLERİMLE.
Annenle olan sohbet dışında benzer bir gün..
İstanbul yerine İzmir başrollerde arkadaşım..
Ah! annemle sohbetleri özledim.
Bu günlerin çok kıymetli bilmelisin..
Kavunlu dondurma da favorim..
Sevgiler İzmir'den..
Esma KAHRAMAN
dondurma deli bişi ya. harika.
al bende de bir o kadarın tersi çamaşır-bulaşık yıkamak yok, yemek lokantacı sağolsun ekmek arası talim. Yarın pazartesi yine sekiz aydır yıkamadığım gömleğimle işe gidecem.İş arkadaşlarımın gözü alıştı nede olsa kendimde kırışığım.Gömlek adama göre kırışırmış.Anneme gelince kadıncağız kontürsüz arayamaz.Sigarı azalttım yalanlarını o dinlemekten ben söylemekten bıkmadım.
Sen çatlat bakalım şu sayısal bi çıksın önce pendikten taksim-le gidecem galataya olmadı daha da doymak için atlayacak FSM den parasızca denize......
YİNE GÜLDÜRDÜN BENİ YAZARIM...SEN ÇOK YAŞA EMİ....ANNE TELEFON SORGUSU ÇOK GÜLDÜRDÜ BENİ..... ;-))
Esma KAHRAMAN
körüden atlamak yasak kardeşim yasak!
:) sigarayı brak. şirince karadut... tavsiye ederim.
DİLEK YILDIZI
Bak bana sayısal çıkmaya çıkmayacak...Sıkmayasın sakın canını aklıma geldi o zaman benim yerimede gez emi.
Pilajlar paralı diye dedim köprüden denize girip yüzmek için. Sigarayı bırakırsam duman olurum duman...
Kavunlu ve karadutlu karışık yaptır benim yerimede ye emi....
Her şeyde bir hayır vardır...Umarım senin değerini bilecek bir iş çıkar karşına...Sıkma canını keyfine bak....
Esma KAHRAMAN
ben bıraktım 99 daydı galiba. :) bu aralar çiok isesim var yine.