- 1236 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BİLGİ, DÜŞÜNCE ve FİKİR ÜZERİNE
Bir iş yerinde çalışıyordu. Haftalık toplantıların birinde, işletmenin genel müdürü bir konuda karar verebilmek için toplantıya katılanların fikirlerini öğrenmek için;
“Benim yerimde olsaydınız siz nasıl karar verirdiniz? “Diye sordu.
Katılımcılar o işletmenin müdürleri idiler. Soruya cevaben; alabilecekleri kararları ifade ettiler.
Sıra o’na geldiğinde;
“Konu ile ilgili olarak bir düşüncem var, ancak sizin adınıza karar veremem .” dedi.
Genel müdür önce şaşırdı, sonra neden kendi yerine karar veremeyeceğini sordu.
Bunun cevabı çok kolaydı O’nun için. Çünkü O, Genel Müdür değildi. Genel müdür olmadığı için de genel müdür gibi düşünüp, işletmenin bütünüyle ilgili bir karar veremezdi.
Karar verememe gerekçesini ifade ettikten sonra konu ile ilgili düşüncelerini söyledi ve kararı genel müdüre bıraktı.
Genel müdür, toplantı sonunda, O’nun düşünceleri doğrultusunda karar verdi.
Felsefede hep ifade edilen bir cümle vardır: “ Çiftçi, çiftçi gibi düşündüğü için çiftçi olmuş değildir, çiftçi olduğu için çiftçi gibi düşünmüştür” denir.
Yaşanan olay üzerinden örnekleme yapmak gerekirse; Bir müdürün, bir genel müdür’müş gibi karar vermesi mümkün değildir. Çünkü müdürün karar vermesini destekleyen ve sağlayan bilgiler, ancak kendi sorumluluk alanı ile ilgilidir. İşletmenin tümü hakkındaki bilgileri ise kısıtlıdır. Oysa bir genel Müdürün kararını etkileyen bilgiler, işletmenin tüm birimlerinden gelen çok sayıdaki bilgi akışıyla şekillenir. Bu sebepledir ki; bir müdürün sahip olduğu bilgiler, işletmenin tümünü ilgilendiren bir kararı vermeye yeterli değildir. Mevcut bilgilerle yapacağı analiz sonucunda ulaşacağı karar doğru bir karar olmayabilir.
Fikirler, insan belleğinde bulunan bilgilerin düşünce yetisi kullanılarak analizi sonucunda elde edilir. Bellekte bilgi ne kadar çok ise, bu bilgilerin düşünce ile analiziyle elde edilecek fikirler de o kadar çoktur. Üretilmiş olan bu fikirler arasından duruma en uygun olanını bulmakta yine insanın düşünme yetisine bağlıdır.
Doğanın sonsuzluğu gibi bilgi de sonsuzdur. Bilginin sona ermesi, sonsuzluğun sona ermesi demektir ki, bu olanaksızdır. İnsanlık, son bilgiye asla ulaşılamayacaktır. Birçok kişi, her şeyi bildiğini sansa da, bu sonsuzluk içinde insanın bildikleri neredeyse yok seviyesindedir. Düşünce tarihinde bunu en veciz şekilde; “ Bildiğim tek şey, hiçbir şey bilmediğimdir .” diyerek ifade eden Sokrat olmuştur.
Yeryüzündeki canlılardan sadece insana bahşedilmiş olan düşünme yetisi, bilgi olmadan faaliyet gösteremez. Bilgi, İnsan tarafından, doğanın sunduğu bu sonsuz imkânlardan faydalanılarak edinilmemişse, bahşedilmiş olan düşünme yetisinin de bir anlamı yoktur. O halde; sadece bize bahşedilmiş olan bu yetiyi kullanabilmek için, sonsuz olan bilgi kaynağından olabildiğince fazla bilgi edinmek bir insanlık görevidir.
Edinilmiş bilgiler içinden ilgili olanların düşünce tarafından seçilerek ve birbirleriyle uyumlu hale getirilerek kullanılabilir hale gelmesi ise fikirlerimizi oluşturur. O halde yine; bilgi olmazsa fikir de olmaz.
Ancak çevremizde bunun tam tersi durumlara sıkça şahit olmaktayız. Bir konuda bilgisi olmadığı halde fikir beyan edenler o kadar çok ki. İnsan, bu cahillerden olmamalıdır. Bir konu hakkında bilgi sahibi değilse bunu karşı tarafa dürüstçe söylemelidir.
UNUTULMAMALIDIR Kİ;
BİLGİ OLMADAN, FİKRİ SAHİBİ OLUNAMAZ.
VE YİNE UNUTULMAMALIDIR Kİ;
BİLMEMEK AYIP DEĞİL, ÖĞRENMEMEK AYIPTIR.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Ne diyor Yunus İlim ilim bilmektir.İlim kendini bilmektir. Sen kendini bilmezsin bu nice okumaktır. Sevgili Bekir bey evet insan önce kendini bilecek. Ne diyor yaratıcı Ademi yaratmaya karar verince: Bir insanı kamil yaratacağım. Evet bir insanı kamil yaratıyor ve kendi ruhundan üfleyip tüm bilgileri beynine nakşediyor. İnsanlara iradeyi cüzi verip özgür davranma serbestisi bahşediyor. Bu kamil insan olma becerisini de her canlının kendine bırakıyor. İnsan İlmin ışıgında kendi çabaları ile bilime ulaşa bilir. Yazınız gerçekten güzel anlatımıyla övgüyü hak ediyor. Saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve açıklayıcı değerlendirmeleriniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sayın GÜÇLÜER,
Çok şey bilmek, dağarcığımızı beslemek fıtratımızda var.
Birde bu bilgileri doğru yere kanalize etmek yada yanlış yere kanalize etmek gibi sorunu olanlar var tabi. Bilgiyi yanlış kanalize eden makam sahibi olunca da sıkıntıyı ahali çekiyor elbet.
Güzel yazınızı tebrik ediyorum.Saygı ve selamlarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Çok güzel ve doğruya ancak bilgiyle ulaşabileceğimizin yazıyla anlatımı. Belki doğru da tek değildir,
bilgiyle ulaşabildiklerimiz ve gözlemlediklerimiz kadardır. Gerçek ise bambaşka olabilir. En derinlere
inmek gereklidir gerçek bilgiye ulaşmak için.
Çok güzel ve yararlıydı yazınız,
gönülden tebrikler,
selâm ve saygılar..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
katılıyorum bilmek ayıp değl öğrenmemek ayıptır ama bir müdür genel müdür değil diye o iş hakkında daha az şey biliyor anlamına gelmez hele ki türkiyede cahil ama mevki makam sahibi o kadar çok yönetici var ki
güzel yazıydı tebrikler
saygılar
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sayın GÜÇLÜER mükemmel bir yazıydı.Herkes kendi görevine müdrik olmalı bir büyük numaralı görev içinde bilgi derleyerek hazır olmalı. Azıcık bilgi sahibi olduğumuzda daha da küçüldüğümüzü hissedebilirsek gerçeğe daha yakınlaşmış oluruz.
Tebrik ediyor selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
bekir güçlüer
"Azıcık bilgi sahibi olduğumuzda daha da küçüldüğümüzü hissedebilirsek gerçeğe daha yakınlaşmış oluruz." şeklindeki ifade ettiğiniz değerlendirmeniz çok anlamlıdır.
İfade ettiğiniz gibi daha büyük bir göreve hazır olmak için bilgi derleyerek hazırlanmalıdır insan. Yüksek mevkileri işgal edenlerin her kararının doğru olmayabileceğini de göz ardı etmemek gerekir diye de düşünüyorum.
Ziyaretiniz ve katkılarınız için teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.