- 1051 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İKİ DEHŞET MANZARASI
Bugün evden çıktım, P.T.T.’ye doğru gidiyordum, elinde beyaz plastik bir uzunca cisim tutan, eski üskü giyinmiş, saçı sakalı uzayıp birbirine karışmış bir adam, yol üstündeki belediyenin çöp kutusuna yaklaştı. Tam çöpü elindeki plastik çubukla karıştırmaya hazırlanıyorduki adam, birden sopasını içeri doğru salladı.
Meğer çöp kutusunun içinde bir kedi varmış; beklenmedik bir biçimde karşısına çıkan kediden ürküntüsünden mi, yoksa kasten mi bilemiyorum ama, adam elindeki plastik çubuğu bir sopa gibi kullanarak, hızla kediye vurunca, can havliyle öyle bir zıplayış zıpladıki, bir anda sokakta koşaradım kayboluverdi kedicik...
Sanırsınızki yüz metre koşucusuydu kedi, rengi siyah beyaz; Beşiktaşlı. Fanatik bir çöpseverden(!) dayak yemişçesine, çok, çok üzüldüm...
Tam bir kara mizah; üzülmese miydim?!
Yanından geçerken adama; ’Kedinin canı yandı!’ dedim, anlaşılmaz bir şeyler mırıldandı kendince doğu şivesiyle. Adamla kısa bir an göz göze geldik, ’Ben kendi ekmeğimin derdindeyim kediyi mediyi düşünecek değilim!’ der gibi isyânkar bir bakışı vardı.’Anlamadım?’ diyecek halde değildim, geçip gittim. Kedi hâlâ koşturuyor can havliyle gözlerimin önünde...
Bir de ne geliyor aklıma kediyi düşününce biliyor musunuz; polisin üniversitelere girip, haksız yere, suçsuz öğrencileri, kendi bilim yuvalarında copladığı...
Gözlerimin önünden gitmiyor; işte bugün ve öncesinde gördüğüm iki dehşet manzarası.
Hey gidi güzel ülkem, ne hallere düştün sen böyle?
Bugün Mevlâna’nın ölümünün 737. ci yıldönümü, tanrım herkese biraz feyiz eyle!
Şaban AKTAŞ
17.12.2012
YORUMLAR
Nereden nereye bağlamışsınız hocam, öğrenciler de okumak için gitsinler... Ne işleri var mitinglerde... Siyasî işlerde ne işleri var? Ebeveynler ne zorluklarla okusunlar diye canlarını ortaya koyuyorlar, onlar da dersi kitabı bırakıp birilerinin maşası oluyorlar... Elbette bir dünya görüşü olacaktır; ama fanatizme dönüşmüş hali hoş olmasa gerek... Bu uğurda Deniz Gezmişler Yusuf Aslanlar genç fidanların öldüğü yetmez mi? Bu yazdıklarım tamamen insanî duygularım... Hiçbir siyasî örgütle ilişkilendirilmesini istemem...Benim için insansa değerlidir; zira her yerde gözyaşı aynı...
Değerli Şaban Hocam, bir kediden harika bir yazı çıkmış sayfanızda... Kediye yapılan zulümü de hoş görmüyorum... Müsadenizle kediye yapılanları da gıyabında kınıyorum...
Selam ve saygılarımla...
edibahmet31 tarafından 5/27/2012 4:31:22 PM zamanında düzenlenmiştir.