- 1293 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Babama...
Vedasız gidişinin üzerinden yalnızca 53 gün geçmiş…Saymadım ama öyle duydum annemden.Dün evde dua okutmuş…
Gittiğinden beri günler geçmiyor, zaman ilerlemiyor...
İlerlesin diye harcadığım çabalar boşa geçmiş, senin her gün üstüne basarak “Esin şu İngilizce’yi artık öğren kızım” sözünü dinleyerek yazıldığım neredeyse her gün gittiğim İngilizce kursum , işim, hepsi boşa!
Baksana yalnızca üzerinden o kadarcık gün geçmiş…
Gitmemişsin gibi sanki sen odanda televizyonu izlerken gözlüğün gözünde ışık açık uyumuşsun…Ara sıra gece kalktığımda ışığını söndürüp gözlüğünü başucundaki komadinin üzerine koyuyorum, nefes alışını kontrol ediyorum karnındaki titreşimlerden…
Bulmacaların öylece baş ucunda duruyor çözülmek için...
Abim yine yurt dışından geliyor elinde viskini getirmiş sen dolabına yerleştir diye mutfak masasına öylece bırakmış… Aman annem görmesin!
Bir Pazar yine uyanmışsın sabahın köründe anneme bir şeyler anlatıyorsun hayat dolusun, içinde bir konuşma isteği, ben ise aynı huysuz kızın bağırıyorum:
- Babaaaa yaaa uyuyoruuuum !
- ( Çocuk tribiyle ) Bana ne yaa bana nee biz konuşamayacak mıyız hiç ?
Yastık kafama geçmiş, sinirden kaşlarımı çatmış saatlerce yataktan kalkmamışım…
Kalkınca da bir güzel surat yapıyorum…
- Bir Pazar günüm var hayret bir şey ya!
Annem geliyor beni uyarıyor Esin baban hasta keyfi yerinde bak kırıcaksın şimdi küsecek üzüleceksin...
İşten gelmişim keyifsiz , yorgun , bitmiş,
- Ben geldim , hoş geldim
Odandan bağırıyorsun:
- Hoş bulduk , hoş bulduk !( Hep böyle tersini söylersin ya esprili tavırla ..) Nasıl geçti günün?
- İyi işte normal..
- Neler yaptın anlat bakalım?
- Off babaaa …
Odamdayım…
Üstümü değiştirip salona geçiyorum yine suratsız, yorgun…
- Benim güzel kızım nasılmış?...
Misafirler gelmiş yine beni anlatıyorsun onlara , bir seyahat acentasına girdi çalışıyor ama şu İngilizce’yi öğrenmesi lazım! Bir de ehliyet alsa...Yıllar önce ehliyet kursu parasıyla gitti kıyafet aldı..
Daha evlenmiyor!
Ben evlendirmeyeceğim zaten onu turşusunu kuracağm! Evlendirmem ki ben kızımı vermem!
İnanmak istemiyorum hala burada olmadığına…
Keşke yine ortaokul çağlarımda camda servisten inişimi beklesen, o zamanlar ne çok kızardım oysa !
Ben kapıda oynarken camdan kontrol etsen beni oğlanlarla konuşuyor muyum diye !
Eve gelirken Antep fıstıklı çikolata alsan… Kendine de bira !
Baba içme şunu diye kızsam sana, tartışsak , küssek !
Gittiğin yer buradan çok mu uzakta ?
Nerdesin baba nerdesin???
Kızın Esin
23.05.2012
YORUMLAR
Bir baba olarak yazınızı okuyunca acınızı paylaşmak ve bir yıl önce vefat eden kardeşimin geride kalan iki küçük çocuğunun gözünde "baba" sızlığın ne demek olduğunu bir kez daha düiündüm.
Bazen unutmak gafletten,bazen de üzüntüden oluyor.
Allah rahmet eylesin.
Allah merhametiyle muamele etsin.
Çok üzüldüm.
Allah size sabır versin kardeşim.