- 808 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Unutkan Kızım
UNUTKAN KIZIM
Sevgili Kızım,
İnsan unutkan olabilir ya da bazı şeylerin geç farkına varabilir. O zaman ona düşen iş unuttuğunu hatırladığı zaman hemen telafi edebilecekse onu telafi etmektir. Unuttuğu şeyi hatırladığı zaman, zaman kaybetmeden o işi telafi etmesi insana hayat tecrübesi ve bir birikim güzellik kazandırır.
Canım kızım,
Bunları hatırlamama senin geçen gün ödevini son anda arkadaşının uyarısı ile hatırlaman ve gece yarısı bile olsa uykundan fedakarlık yaparak hemen ödevini tamamlamaya çalışman ve gece yarısına kadar herkes uyuduğu zaman bile olsa ödevini tamamlayarak sabah okula “ödevini zamanında yapmış sorumlu kız öğrenci” olarak gururla gitmen oldu.
Canım kızım,
Bu ödevini zamanında yetiştirme telaşın velinde olmayan unutkanlıkla unutman, hatırladığın zamanda hemen telaşa kapılmadan yapman ilerde okullarını tamamladığın ve iş hayatına atıldığın zamanda önüne çıkarak sana güzellikler kazandıracak mutlaka.
Canım kızım,
Ödevini hatırladığı zaman, yapmadan “ boş ver canım “ diyerek ödevini yapmayan, daha doğrusu yapacak zamanını değerlendirmeden yapmadan ya da yapamam kaygısı ile yapacak zamanı olup da yapmadan okuluna “ödevini yapmamış öğrenci” olarak giden insan ilerde iş hayatında da kendisine verilen işleri yapacak halde iken yapmadan giden insan konumuna gelerek hayatta mahcubiyetleri yaşar her zaman.
Sevgili kızım,
İşte bu tutumun yani ödevini kısa zamanda hazırlayarak mutlaka zamanında teslim etme telaşın ve sorumluluğun ilerde iş ve aile yaşantında da sana “sorumlu işkadını” “sorumlu anne” imajı verecek. “ Sorumlu öğrenci” imajın hissederek dolu dolu yaşayan insan bunu mutlaka yapacaktır.
Canım kızım,
Bende öğrencilik hayatıma baktığım zaman okul hayatında çalışkan olan arkadaşlarımızın çoğunun ilerde iş hayatında da başarılı insanlar olarak hayatlarına devam ettikleri, aile hayatlarının mutlu ve bahtiyar olarak devam ettiğine her zaman şahit oldum. Okulda çok havalı olanlarında iş hayatında kurnaz ve havalı olduklarını, okul hayatında sahtekar olanların , ya da kendini uyanık hissedenlerin iş hayatında da uyanıklık yapma adı altında mahcubiyetler yaşadıklarına her zaman şahit oldum. Halen de olmaktayım. Yani okul hayatı insanı iş hayatına hazırlayan provalardır. İstisnalar bundan müstesna(dışarda) yani
Sevgili kızım,
Hayata güzel hazırlanmak isteyen insan anne ve babasının hayatına bakarak, onların nelerden pişman olduklarını, nelerden mutlu olduklarını iyi dinleyerek pişman olduklarını yapmayarak , onların mutluluklarının nelerde gizli olduklarını da iyi tahlil ederek kendisini hayata hazırlayabilir. Ama gençlere baktığım zaman anne ve babasını eleştirerek onlardan ders almayan ve ibret almayan insanların ilerde pişman olduklarına da her zaman şahit olmanın buruk mutluluğunu yaşadım.
Canım kızım,
İşte bu yüzden ben anne ve babamın hata ve güzelliklerini iyi tahlil ederek hem tahsil hem de hayat standardı olarak, onlardan daha ilerde oldum Onların hayatları adeta bana rehberlik etti. Onların yanlışlarını tekrarlamayarak onların güzel yönlerinde hep dersler çıkararak , onların pişmanlıklarını ben tekrarlamayarak onlara nankörlük yapanlardan uzak kalarak ya da mesafeli olarak hep mutlu olmasını bildim.
Canım kızım,
Hayat bizlere istediğimiz hak ettiğimiz veya layık olduğumuz her güzelliği de, çirkinliği de fazlasıyla veriyor. İçinden seçerek almak bize kalmış şey. Mesela senin ödevini unutman ve hatırladığın zaman ne pahasına olursa olsun ödevini zamanında, söz verdiğin zaman öğretmenine teslim ederek “aferin” alman ilerde de sana verilen iş veya hayat veyahut da insanlık görevlerini yerine getirirken de unutkanlık ya da ihmalkarlıktan dolayı son anda hatırlayarak zamanında yerine getirmek için .çalışmak sana her zaman artı değerler kazandıracaktır.
Canım kızım,
Yani üşenme, vazgeçme, erteleme prensibine bağlı kalmak sana güç ve kuvvet kazandırıyor kızım.
Canım kızım,
Belki sen farkında değilsin ama bu hırslı, her şeyi zamanında yapma azmin ve kararlılığın “ sevimli cadı kız “ olma özelliğin s sana güzellikte katmakta. Kadının azimli kararlı olması kendini ezdirmemeye çalışması ve ara sıra dik başlı olması kendine zarar vermemek üzere iyidir aslında.
Canım kızım,
Hayatta çok şeyi unutuyoruz. Unuttuklarımız içinde bazı şeyleri telafi edemiyoruz. Bazı şeylerin isse kıymetini zamanında anlamıyoruz. Mesela bilgili insanların. Anladığımız zaman onları yanımızda bulamıyoruz. Öğretmenlerimiz ya da çevremizde bilgili insanlar gibi. Çok insanda anladıkları zaman kendilerine yediremedikleri için onlardan özür dilemesini de bilemediklerinden gurura kapılarak yanlış üzerine yanlışlar yapıyor. Sen faydalanacağın insanlardan faydalanmasını bil ve özür dilemek gerekirse özür dileyerek onların gönlünü almasını bilen sevimli cadı kız ol :)
Sevgili kızım,
Unutmak insanın insanlık özelliklerindendir. Unutkan insan eğer ibadetlerini bile unutsa sorumlu tutulmaz. Unutarak yanılarak bir insana zarar veren insan genelde kabul görür. Unutkanlık hastalıksa tedavi edilmelidir tabii ki. Ama insan unutkanlığı her zamanda zafiyet olarak başka insanlara karşı kalkan olarak kullanmamalı ve unutkanlığı yenmek için gayret etmeli. Unutkanlığın bir hastalık olmasına müsaade etmemeli ki o zaman .çevresi o insanın unutkanlığından zarar görmesin.
Sevgili kızım,
Büyük görevlerde bulunan arkadaşlarımın çoğunun çocukluk anılarımızı unuttuklarını görerek üzüldüm. Çocukluğumuzdaki anları unutmak bana garip geldi. Eli kalem tutan insan olarak bunları yazmak ve gelecek nesillere aktarmak bana zevk verecek. Sende unutkanlığı yen ki ilerde arkadaşlarına unuttukları anılarını anlatarak destek olasın. Kim bilir seninle alakalı anılarımızı bu mektupta olduğu gibi ilerde yazarak senin çocuklarına bırakma ve onları çocukluk ve gençliklerimizden ibret almaları için yardımcı oluruz.
Canım kızım,
Tarih yani geçmiş önemlidir. Tarihini iyi bilen insanlar geçmişte atalarının hatalarını , zayıf ve güçlü yönlerini iyi analiz ederek gelecek planlarını ve hedeflerini ona göre belirleyerek hayata daha umutlu bakma içinde çaba harcamaları onlar için bir şanstır. Bu yüzden liselerde Tarih dersi var. Eskisinden olduğundan daha çok tarih dergileri ve kitapları yayınlanmakta ki gençler geçmişlerini unutmasınlar da geleceğe umutla baksınlar diye…
Canım kızım,
Bir ödevi zamanında yetiştirme gayretin, azim ve kararlılığın bana bunları düşündürdü ve hemen tarihe geçmek için bunları sana mektupla yazayım dedim. Belki sen unutursun ve ilerde bu mektubu okuyunca ya cadı kız muzipliği ile güler ya da hem güler hem de ders çıkararak bu çocukluğunda yaşadın anını çocuklarına anlatarak “babam iyi ki yazmış ben unutmuştum hâlbuki “ dersin.
Gel seni bir kucaklayayım sevimli cadı kızım
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.