Bir Kandil Gecesi
Sessizdi gece.Sonra koyulaştı balçığımsı. Kara delikli bir sünger, her deliğinde balçık ve her balçıkta ter ter tepinip yürümeye çalışan bacaklar.Bir ara o kara deliklerde kaybolduğunu hissetti.Korktu da.. Korkusunu yenecek tek kurtuluş gördü ve içki kadehine gitti eli.Fakat beyninde bir söz "bu gece içme bari oğlum, mübarek gece" ve dudaklarında dolanan bir ayetin yarısı "hayrihi ve şerrihi minallah...." Anlayamadığı korku, yasak ağlardan kurulmuş bir ürperme parmaklarının dokunduğu kadehe gitmesine engel oldu.
Namaza durduğunda ellerindeki huzursuzluğu hissetti.Ne zamandır gitmemişti elleri kulaklarına. Utandı elllerinden. Müebbet bir günahın kefaretini ödercesine tıkanan boğazı hıçkırdı. "Allahuekber!..."
Yalazalanmış bir alev parmak uçlarının değdiği kulaklarından yüreğine doğru aktı. Sandı ki yerde gökte sadece onun adını çağırıyorlar. Bağışlanışını duyuruyorlar tüm aleme.Balçığımsı gece aydınlandı.
Yarı aralık kapının önünde, baştan ayağa beyazlığıyla sessiz bir bekleyişteki kadın inlemesine çevirdi başını:
"Oğlum, yavrum,canım, kalbi güzel oğlum!"
" O kalp benim değilmiş anne!"
"Ya kimin bebeğim kimin"
"Asıl sahibi demin geldi anne. O’na verdim"
YORUMLAR
bir romanın herhangi bir sayfasında karakterin içsel görüntüsünü betimlemişsiniz...
sizi kaçırmayıp okuduğum için mutluyum..
çok güzeldi..
Buteo
Finaller öyle önemlidir ki, tıpkı şiirlerdeki gibi gerçek hayatlarda da damgasını vuran son izlerdir
Ama iyi ama kötü... Sonu önemli
Kalbini nereye verdiğin önemli... Allah yorunda ise mesele yok.. Bu final en güzeli idi
Tebriklerimle kandiliniz mübarek olsun, dualarınız kabul olsun Buteo
Buteo
Kabına sığmayan deli kanım artık sadece aç bir karınca gibi gerçek aşkın yollarında.
Kandiliniz mübarek olsun Şirin Kelebek.Güzel yorumunuz için teşekkürler..
"Her geceyi Kadir, her geleni Hızır bil" derler, büyüklerimiz. Ne güzel bir kandil gelişi! Günahlarımızdan arınıp, kalpleri asıl sahibine döndürülenlerden olma temennisiyle.
Selâm ile...
Buteo
Güzel temennileriniz ve yorumunuz için teşekkürler..Selam ile..
Buteo
Güzel temennileriniz ve yorumunuz için teşekkürler..Selam ile..
Saynur Baysal Öztürk
Selâm ile...