ÖĞRETMENİME MEKTUP
Canım öğretmenim
Hüsniye CEVAHİR
Hanımefendiye
Seni görmeyeli çok yıllar oldu,o kadar özledimki,anlatmaya kelimeler kifayetsiz kalır.Arada o siyah beyaz resimlere baktığımda,gözpınarlarımdan süzülen hasret gözyaşlarıma mani olamıyorum.
Çok yaramaz çocuklardık.Çocukluğumuzun verdiği şımarıklık ve afacanlıkla yapmadığımız şey kalmazdı.Sende bize uyardın.Oyunlar oynar,şarkılar söylerdik birlikte.Susun çocuklar dediğinde,sınıfımızdan çıt çıkmazdı.Susmamızın nedeni,korkumuzdan deyil,seni çok sevmemizdendi,biliyorsun!Bizi asla korkutmaz,değer verirdin.
Bayramlarda özenle sınıfımızı süslerdik.En güzel sınıf bizim sınıfımız olurdu.O özel günleri tüm içtenliğimizle doya,doya yaşardık.
10 Kasımları hiç unutamam.Evimizin bahçesinden en güzel çiçekleri toplar,özenle hazırladığımız Atatürk küşesine bırakır,yüreğimizdeki o sonsuz sevgiyle birlikte,gözyaşlarımızla nöbet tutardık.
O büyük insanla sen tanıştırdın bizleri.Bize o kadar güzel anlatırdınki,her birimiz kendimizi sanki küçük atatürkmüşüz gibi hissederdik.
Vatanımızın bölünmez bir bütün olduğunu,canlı cansız tüm varlıkları sevmeyi,sevgiyi öğrettin bizlere.
Canım öğretmenim.Beni çalışkanlığımdan ödüllendirmeni hiç unutamam.O müşvik tavrınla,bir anne şefkatiyle,başımı okşamanı,sevmeni unutamam.Belki sen hatırlamazsın.Oğlum çok güzel şiir okuyorsun,pazartesi günü şu şiiri okuyacaksın dediğinde,ne kadar çok heyecanlanmış vede sevinmiştim.Pazartesi sabah,büyük heyecanla,kısa pantolonumla,tüm okulun önüne,titreyerek çıktığım o sıranın üstünü unutmam mümkünmü?
Şunu bilki sevgili öğretmenim.Emeklerin boşa gitmedi.Vatanına miletine faydalı yüzlerce öğrenci yetiştirdin.Biliyorumki hepside sana layık öğrenci olduklarına ispat ettiler.Şimdi onlarda senden aldıkları eğitim ve terbiye ile vatanına ve milletine faydalı evlatlar yetiştiriyorlar.
Canım öğretmenim.Sen temeldin.Verdiğin eğitimle,yüzlerce,binlerce,onbinlerce oldun.Dünya durdukça,senin verdiğin eğitim ve öğrettiklerinle hep var olacaksın.
Seni yılardır aramama rağmen ne yazıkki hiçbir izine rastlayamadım.
Yaşıyorsanki yaşadığına inanıyorum.
Tüm sevgim ve saygımla ellerinden öpüyorum.
Canım öğretmenim,
Canım annem benim!