- 800 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KOYUN KOKUSU
Telefonum çaldı açtığımda karşımda bir ses merhaba beni tanıdın mı?
Ses yabancı değil ama çek derinde geliyor unutmadığım bir ses ama hatırlayamadım!
Kusursa bakmayın ses yabancı değil ama çıkaramadım!
Ben asker arkadaşın muşlu Mustafa nasılsın halın keyfin iyimi nerelerdesin?
İstanbul dayım.
Nesrin de?
Kartal.
Ben nerdeyim biliyor musun?
Hayır
Ben de kartaldayım!
Yerini söyle yanına geleyim.
Ben belediyenin parkında Malatyalılar kafesinde!
Tamam yirmi dakika sonra ordayım!
Merhaba Mustafa seni iyi gördüm!
Ne iyisi dost görüşmeyeli otuz dört yıl oldu ben muş da ayrıldıktan sonra adresini kaybettim rehberlere baktım adına kayıtlı telefon da yoktu ondan sonra da unuttum.
Geçen gün bir hemşerinle tanıştım seni anlattım oda dedi ki benim bildiğim aşur ise kamu da çalışıyor diyince iş yerini aradım bana cep telefonunu verdiler tesadüf bu ya bugün aradım sen de koltuğumun yanındaymışsın!
Bu arada üstüm için özür dilerim ben elektrik işi yapıyorum seni göreyim diye aceleden üstümü değiştirmeyi gerek görmedim tam bir çoban tipi değil mi?
Olsun sana yakışmış ben de bu tür giyimi severim ama kurum da böyle giyemiyorsun şimdi de alıştık az da olsa giyime dikkat ediyorum!
Solculuk nasıl gidiyor hala devam mı?
Her alda can çıkmayınca huy çıkmaz!
Anlat ülkenin durumu nasıl?
Bence hiç iyi değil herkes kafasını kuma gömmüş günü birlik yaşıyor bencil bir toplum ne İslam ne insan anlayacağın hiç kimse kedi işini yapmıyor herkes birilerinin peşinde gidiyor leş kargalarının kurdun peşinde gitmesi gibi!
Karga olmayanlar da ahi ret umuduyla teslim olmuşlar Allaha havale ediyorlar!
Bak aşur geçen ay bizim usta savaş ülkesi çeçenistan’a elektrik işi için gitti yoksulluk açlık hat sefada Avrupa birliğine bağlı ülkeler ülkeleri çeçenistan için yardım kampanyası açmışlar toplanan paraları şeriatçı güçlere teslim etmişler bu güçler de üç yüz milyon dolara mal olan üç cami yapmışlar bu camiler yeteli gelmediğini öne sürerek yedi cami projesi devreye soktular,İslam ülkelerin de gelen liderler bu üç caminin açılışını yaparken diğer yedi caminin de temelini törenle attılar!
Bir avizenin mali yatı iki bin euro beş on tane avize takıldı!
Camiye gelenlerin çoğu korkuların da geliyor bazıları da acaba yiyecek bir şey dağıtılır diye geliyor kimi de caminin heybetine avizelere bakıyor İslam liderleri toplulukla beraber namaz kıldılar bazıları namaza geç kalmışlardı dışarıda kalabalık oluşunca bir şeyler dağıtılıyor diye o geç kalanlar namazı bırakarak kalabalığa doğru koştular!
Aşur çok yol yürüdük hem üşüdük hem de yorulduk şurada ki kafe de çay içelim hem de ısınırız!
Tamam.
Camın kenarında ki masa iyi oraya oturalım dışarıyı da görelim.
Tamam.
Burası da gençlere yakın.
Olsun onlar kendi dünyasındalar baksana iki kız iki erkek bizleri bile fak etmediler!
İki çay verimisin?
Aşur dünyanın çivisi çıkmış birileri böyle olmasını istiyor!
Tamam da benim üzüldüğüm konu bugün bir ev kiralasan gece kondu da beş yüz liradan kiralamak mümkün değil asgari neredeyse asgari ücrete eş değer adamlar bu ücrete itiraz etmediği gibi buna şükür nasip kısmet kader diyor bu yaşamı Allah emretmiş diyor!
Bir toplum bu kadar aptal olmaz çoğu sürü koyun olmuş eskiden bazıları itiraz ederlerdi şimdi onlar da koyun kokuyor!
Yavaş konuşalım gençler bizi dinliyor!
Sen yakınsı ne konuşuyorlar?
Senin sürü sahibi beni de senin çobanın yaptılar!
Bu köylülerin kafe de ne işi var?
Bak umut bağladığımız gençler bile insanlar arasına duvar örmüşler!
Aslın da bunlar henüz koyu değil koyun kokuyorlar umutlarımı yitirmiş değilim düzeleceğinde hiç kuşkum yok görürüm göremem ama şu bir gerçek ülke gebe gebe olan da mutlaka doğurur!
Amca siz ne yaptınız?
Ne yaptık ki?
Gençler burunlarını tutarak dışarı çıktılar burunlarına koyun kokusu gelmiş!
Yok be kardeşim ne koyun ne kokusu onlar koyuna kurban olsunlar!
Aşur şahin
01.09.2011