- 626 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞASIN TÜRK MİLLETİ !...
YAŞASIN TÜRK MİLLETİ VE TÜRK GENÇLİĞİ !..
Dr. Sadık Özen
Türk Milleti işte budur; zorluklarla karşı karşıya geldiğinde sağduyusunu kullanmayı ve basiretle hareket etmesini bilir. 19 Mayıs 2012 günü bunu bütün dünyanın gözleri önünde bir kere daha ilan etmiştir.
Yapılan tüm kısıtlamalar, “19 MAYIS GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI’ nın Türk Halkı tarafından en etkin bir biçimde ve içtenlikle kutlanmasına engel olamamıştır. Kendilerini ham hayallere kaptıranların bütün çabaları boşa çıkmış ve boşuna kürek çektikleri anlaşılmıştır.
Kurtuluş Savaşı işte bu ruhla başlatılmış, zafere bu ruhla ulaşılmış ve Cumhuriyetin ilanı bu ruhla gerçekleştirilmişti. Bunun adı “Kuvva-i Milliye” ruhudur. Türk Milleti bu ruhunu yitirmediğini, başta Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları olmak üzere Cumhuriyeti kuranlara ve Cumhuriyetimizin temel ilkelerine bağlılığını 19 Mayıs 2012 günü bir kere daha göstermiştir.
Türkiye’nin birçok kentinde, halkın kendiliğinden yaptığı etkinlikler; katılım için hiçbir zorlamada bulunulmamasına ve tam aksine yönetimce yapılan bütün engellemelere rağmen, son derecede büyük bir katılımla gerçekleşmiştir. Yıllardır emsali görülmemiş bir yoğunluk ve etkinlikte gerçekleşen kutlamalar sırasında, belirgin hiçbir tatsızlık yaşanmamıştır.
Bu arada yapılan birtakım provokatif girişimler ise; Valilikler, Emniyet Müdürlükleri ve diğer görevlilerin basiretli tutumları sayesinde başarısız kalmış ve yürüyüşler sırasında hiçbir olumsuzluk meydana gelmemiştir. Sonuç olarak; 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının, Türk Halkı’na yaraşır bir biçimde, son derecede görkemli bir şekilde, büyük bir vakar ve olgunluk içerisinde geçtiği söylenebilir.
Son günlerde; gençlerimize karşı, ülke sorunlarıyla yeteri kadar ilgilenmedikleri ve hatta tuttukları futbol takımlarının yaptıkları karşılaşmalara gösterdikleri kadar bile ilgi göstermedikleri tarzında bir takım kınama ve ithamlar yapılmaktaydı. Son durum, bu konuda ne kadar yanılgıya düşüldüğünü kanıtlamış bulunuyor.
Türk Gençliği; Atatürk’ün, Cumhuriyeti kendisine emanet ettiğinin ve bu kutsal görevi ne pahasına olursa olsun koruması gerektiğinin bilincinde hareket etmiştir. Bu Türk Milleti’n geleceği ve güvencesi açısından büyük bir onurdur. Gençlik bu davranışıyla damarlarındaki asil kanın gereğini yerine getirmiştir.
Coplanmak, tazyikli suya maruz bırakılmak, yerlerde sürüklenmek ve gözlere biber gazı sıkılmak gibi olası her türlü şiddet, olumsuzluk ve tehlike gençlerimizi korkutmamıştır. Bu gerçek yetkililerce de görülebilmiş olmalı ki, çok basiretli bir tutum ve davranışla bur tür olumsuzlukları yaşanmasına izin verilmemiştir. Ulusumuz için bu son derecede mutluluk verici bir durumdur. İnşallah bundan böyle, ülkemizde toplumsal huzuru bozan ve gerginlik yaratan durumlarla karşılaşılmaz.
Milli Bayramlarımızın; halkımız tarafından ne kadar benimsendiği ve önem taşıdığı anlaşılmıştır. Bu ülkemiz ve milletimiz için büyük bir kazançtır. Gelecek yıllarda aynı basiretli tutum ve davranışlar içinde Milli Bayramlarımızın sonsuza kadar kutlanmasını diliyorum.
Vatan sevgisi, Türk Milleti’nin kutsal saydığı bütün değerlerin en başında delir.
Atatürk’ün yakın arkadaşı, ilk Milli Eğitim Bakanlarımızdan Merhum Mustafa Necati’nin dile getirdiği gibi; “Ey Türk !.. Sende Allah’tan gelen bir hassa var.”
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !... NE MUTLU TÜRK MİLLETİNE !... NE MUTLU ATATÜRK’ÜN CUMHURİYETİ EMANET ETTİĞİ TÜRK GENÇLİĞİNE !...
Saygılarımla…
20 Mayıs 2012
www.fikirplatformu.net www.antalyabugun.com. www.edebiyatdefteri.com