- 3124 Okunma
- 18 Yorum
- 1 Beğeni
YÜREK KAÇ SEVGİYİ ALIR İÇİNE?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Aşka yanmalı can dediğin...ya canan olmalı; ya da canını almalı ’yar ’diyemezsin ki herkese; içindeki yaran olmalı...herkesin de bir yüreği vardır amma yürek dediğin bir başka yanmalı...!” Hz.Mevlana
Her varlığın çeşitleri olduğu gibi yüreğinde çeşitleri vardır.
Kimi yürekler vardır ki hipodroma benzerler; elli tane yarış atı koştururlar gönüllerinin koşu alanında, sevgi vaatleriyle. Yarışın birincisi bir tane tabiî ki, o ödüllerin en güzeline lâyık, yelelerine kondurulan bir buseye ve sıcacık bir dokunuşa. Diğer yarış atlarını da ihmal etmez hipodromun sahibi. Kimi atlarını da arpa, yulaf, havuç, ot, kesme şeker vs. ile besler elleriyle. Kimisi sadakatinden kalır sahibinin yanında, kimi can yoldaşı bulamadığı için kabullenir vurulan gemleri kimi de özgürce doğada koşar rüzgâra savurur yelelerini ve tekrar döner koşu sahasına. Hipodromun sahibi memnundur halinden. Onun adına koşan yarış atları her daim emrindedir. Kimi zaman bacağı kırılınca sıkar tek kurşunu serer yere toprağa vermeye bile tenezzül etmez atar leş kargalarının önüne. Bunun acısını da taşımaz yüreğinde çünkü nasılsa ahırında çok at vardır biri giderse geriye kalır kırkdokuz tane. Eeee daha ne. Niye üzülsün ki boş yere.
Kimi yürekler de vardır ki kalabalık sevmezler. Bir aşkı barındırabilirler gönül hanelerinde, lâyıkıyla nasıl değer verilir bilirler. İnsan ömründe sevgi çok defa yaşanır ama aşk kapıyı bir kere çalar, hiçbir yürek bunu yadsıyamaz. Şartlar ne olursa olsun bir an, bir gün isterse bir ömür yaşansın ya da yaşanamayıp yarım kalsın hesap kitap yapılmaz aşkla ve pazarlık edilmez. Sahiplenilir, gölge düşürülmez aşkın üzerine. Çünkü aşk örselenince küser bunu bilir gerçek seven. İnsan sevdiğini üzdüğünde üzülmez mi? Gerçekten aşık olan insan sevdiğini incitmeye imtina eder. Kimi zaman en büyük beddualar edilir ya sevgilinin ardından ama yine de kuytu bir köşede bütün söylenilenlere pişman olunur. Seven yürek kıyamaz sevdiğinin acı çekmesine. İki ayrı bedende bir yürektir çünkü aşk…
Bir insana verilecek en büyük ceza cevapsız bırakmaktır hele de sevgiliyi. Eğer bir insan sevdiğim dediğini cevapsız bırakıyorsa, yok sayıyorsa her kafasına estiğinde veda konduruyorsa diline, arkasını dönüyorsa düşmanına döner gibi kolayca vazgeçebiliyorsa aşktan bilin ki onun adı aşk değil gönül eğlencesidir. İnsanın gönül heybesi kalabalık olunca gidenin ardından yas tutmaz. Kolayca salar gönül ağrısını semaya. Ama gerçek aşk öyle mi? Hayır. Çünkü aşk öyle büyük bir duygudur ki ondan hiç kimse kolay vazgeçemez. Her tür imkânsızlıkta bile sonuna kadar yaşar ama arkasını dönemez. Aşk bentleri yıkar, söz dinlemez.
“Biz sevdik mi yer oluruz. Biz sevdik mi sel oluruz. Biz sevdik mi lâl oluruz. Biz sevdik mi can oluruz” demiştir Mevlana ne güzel de söylemiş evet insan sevince can olur ve dünya üzerindeki hiçbir insan can dediğini diliyle öldürüp toprağa vermez veremez. Eğer bunu yapabiliyorsa gözünü kırpmadan ona zaten can denmez.
Hak etmeyeni kaldırıp atacaksın yüreğinden. Yanıp kora dönsede yürek ayrılık acısıyla, parçalayacaksın gerekirse ellerinle susturacaksın feryadını. Eğer yürek mahzeninde söylenecek sözün yoksa Mevlana’nın şu sözlerini yollayacaksın yüreğinin katiline “Her rüzgârla otlar gibi sallanırsan, dağlar kadar olsan da bir ota değmezsin.” (Mevlana) ve “Güvendigin dağlara kar yağdığında en güzel çare dağ ile kar’ı başbaşa bırakmaktır... Gün gelip karlar eridiğinde dağ yolunuzu gözleyince en güzel cevap başka bir dağdan ona selam yollamaktır...” (Mevlana).
Yürek kaç sevgi (aşk) alır içine dedim ya benim yüreğim bir sevgiyi barındırabildi içinde, katıksız en güzeliyle. Daha fazlasını sığdırabilenlere "helal olsun" diyorum. İyi iş çıkartıyorsunuz. Rastgele…
YORUMLAR
Öncelikle bu güzel yazınız için kutlarım..Son satırda da belirttiğiniz gibi "rastgele diyelim" hercai gönüllülere.
Yazınızda "İki ayrı bedende bir yürektir çünkü aşk…" ifadesini görünce şu şiirim geldi aklıma..
İlk kıt'ası bu:
Tek Bir Kalpte Yaşayan
Hece hece ismindir kalbimde çarpan her an
Karşımdadır hayalin unutmam seni bir an
Tek bir kalpte yaşayan iki ayrı bedeniz
İçimde ateş yandı seni gördüğüm o an..
Anlamlı bir yazıydı, tebrik ederim..
Ve gönlüne onlarcasını sığdırabilenleri gerçekten kutlamak lazım, iyi iş çıkardıklarını zannetsinler diye. Biz demesek de rastegeliyor onlara, her neyse.
Zaten asap bozan bir durumdu hayli muzdariplik içinde.
Güne seçilen yazınızı kutlarım..
Saygılarımla...
insan yüreği kaç sevgıyı alır içine, biraz tedirgın edecek kadar manıdar bir söylem aslında..sevgı cinsine göre değişir bu sorunun yanıtı..zira sevgi çeiştliliğinde durup kalıyor ınsan ve ınsan ruhu..bazen donup kalıyor şu zaman döngüsünde kafasında türlü türlü düşüncelerle ve bazende anlamını çözemez sevginin ve adını koyamaz yürekte nereye koyulacağının
manidar bir anlam yüklemidir aslında yürek çeperimizi işgal eden sevginin..İşgal edilmek zordur bize acı veren tarafı varsa..işgal edilmek zordur karşılıksızsa. ve,,, ben o insanı düşünemiyorum beşerıyet haliyle sevgıyı anlamıyorsa..
sevgıye dair muhteşem, güne yakışan bir söyelm bütünlüğüydü sevgılı kardeşimin yazısı..
bınlerce tebrıiğimi bırakıyor ve yürekten selamlıyorum
duamdasın kardeşim
yakamoz deniz
“ Aşk iki başlı tek yürekli olmalı yağmurum, ruhların tek ruh olması aynı nefesi alması ,aynı yangınla yanması özlemle çöle dönüşüp kavuşunca yağmura kavuşmuş gibi yeşermesi, çiçekler açması, tek yürekte hüznü ,acıyı, ayrılığı tatmak ama asla pişmanlık duymamaktır. Tek taraflı yaşanan aşk değildir bence saplantıdır, hırstır gerçekten yüreğini ortaya koyup sevmek iki taraflı olmalıdır. Tıpkı Ferhat’la Şirin, Kerem’le Aslı gibi. Nasıl da mücadele etmişler sevdaları için tek yürek olmuşlar, imkansızlıklar onların Aşk’ını efsaneleştirmiş.
DAĞÇİÇEĞİ...
Selamlar ,tebrikler kaleme yüreğiniz sağolsun,saygımla...
yakamoz deniz
Aşkı bilmek çok çok zor...Her şeyden önce, bu bilgiye ulaşacak bir beyne; bu beynin kapasitesini zorlayacak yaşanmışlıklara gerek vardır...Yani, bir çocuğun, bir ergenin, bir yarım kafalının hissettiği şeyden çok çok ötede bir şeydir aşk...Onların sandığı şeye dürtü denir; hayvanlarda da mevcuttur...
Dolayısiyle, aşk, bu bilgiye sahip olmayan birinin daha çok nesnel yanını gördüğü ve dürtüsel olana göre hiçbir cazibe bulamadığı, sıradan bir "görüntü"dür...Yani, tensel olmaktan ziyade tinsel (ruhani) bir şeydir aşk...
Aşkı gerçekten bilen, çok çok zor sever...Ta ki kendisi gibi "düşünen" birini buluncaya kadar...
Bulunca da onunla özdeşleştiğine inanır; "Ben ölünce sevgilime kavuşmuş olacağım; benim düğünüm o zaman...Dostlarım da benim adıma sevinsinler, eğlensinler..." der, Mevlana gibi...
Yürek sadece bu sevgili içindir...
YektaAttila tarafından 5/20/2012 3:44:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
Sadece edebi bir yazı olarak güzelliği değildi övgüye layık olan, felsefi anlamda da noktayı koymuş ve hakkını vermişsiniz.Sevgi ile aşkı hatta beğeniyi karıştıran biz zamane toplumuna en kısa ve net mesajı vermişsiniz.Beğeniyle okudum demek yetmez devamını bekliyorum...
saygılarımla............
yakamoz deniz
yakamoz deniz
"YÜREK KAÇ SEVGİYİ ALIR İÇİNE?" o kadar doğru ve güzel bir yazı olmuş ki, okundukça okunası güzellikte...Her koyun kendi bacağından asılır derler güzel insan, bizim yüreğimize bir kişi sığıyorken, bazılarının yüreği çok daha geniş olabiliyor ve sizin de dediğiniz gibi hipodrom misali orada barındırabiliyor, türlü türlü renkleri...Bu bir gönül meselesi olduğu kadar, aynı zamanda da mide meselesi ne yazık ki..Böyleleri için Allah ıslah etsin ve rastgele demekten başka yol yok galiba...Kaleminizin doğallığında su gibi akıp gelen duygularınıza ortak olmak her zaman ki gibi çok güzeldi...yürek sesiniz bazen acıtsa da , yazdıklarınızı okumak ve sizi tanımak güzel bir ayrıcalık...Kaleminiz hiç susmasın, yazdıkça dertleriniz azalsın, yüreğiniz berraklaşsın dilerim...Hep sevgiyle, hep dostlukla kal can arkadaşım...içtenliğimle kutluyorum tekrarla...
yakamoz deniz
Sevgili yakamoz günün seçkisini yüreğimize gerçek sevginin anlamını Hz Mevlana aracılığıyla ve mahir kaleminizle hatırlattığınız için teşekkür ediyorum ve sizi kutluyorum sevgilerimle
yakamoz deniz
seçkiyi hak etmiş bir eser.
oldukça başarılı buldum.
hem kalemi hem kelamı tebrik ederim.
hürmetler.
AYKAÇ
yakamoz deniz
yakamoz deniz
Yürek yaralı can perişan
Gönül feryat eder can çıkmaz.
Zorla alırlar benden.
Sürüklenirim ardı sıra!!
O yürege sığdık mı bilmem ama o yüregin sevgimi çoktan haketti dostluk arkadaşlık adına dost kalem.
saygılar
yakamoz deniz
yakamoz deniz
çok güzelbiryazı evet insan bir çok sevgi barındırır ama tek aşk vardır kalbinde candan öte olan çok güzel bir yazıydı yüreğinizesağlık
saygılar selamlar