KAHRAMANLAR
Gün:12.12.2010
Saat 02:00
Yer: Adana İncirlik Askeri Hava Üstü Komutanlığı
Tümgün gecen yoğunluğun artından artçı savunma birlikerli nöbet timinden 2 adet F16 ve ir kıdemli üsteğmen ve 1 kıdemli yüzbaşı nöbettedirler.
Bu esnada acil bir anons ve sınır ihlali sireni hava üstündeki sesiz havayı yırtar ve iki plot helalleşerek acilen ucaklarının başına gecerler
Hava zifiri karanlıktır gece ise durgun kış olmasına rağmen yağısızdır. İki pilot hızlıca ucaklarının yer kontrollerını gözle yapar ve ucaklara yüklenmiş olan havadav havaya taktik savunma roketlerini inceleyerek kokpitteki yerlerini alırlar.
Ucaklar 2 dakika içinde pist başı yapmıştır ve kuleden izin alarak gögü ve yeri delen naralar atarak gökyüzüne havalanırlar .
1 dakika kada kısa bir sürede yerden 5.000 fit yukseğe cıkmış ve tüm kuyruk ve kanat ısıklarını kapayarak gökte bir hilal çizmiş ve ihlal nokası olan akdeniz üstündeki a noktası dene yere doğru ses hızının 2 katı bir hızla ilerlemeye başlamışlardır.
Önde ucan kıdemli yüzbaşı A.TURGUT sol kanat altında yer alan kıdemli üsteğmen e 2 not ilerde bir cismin radarında olduğu ve dalış ve koruma pozisyonunda ilerleyeceklerini ve gerekirse şifre zarfında bulunan talimatları açarak gerekli silahlarla müdehala edeceklerini belirti ve telsizi bundan sonra kapatacaklarını ve gökteki çarpışmaya hazırlanacaklarını yere bildirerek yer ile olan iletişimi kesti. Diğer ucakta bulunan K.ÜSteğmen T.KURT anlaşıldı komutanım diyerek onay verdi. İki ucakta iç kumanda ışıklarını çarpışma moduna getirdiler ve sessizce öndeki uçan cisme doğru hareket ettiler.
Artık iki tana şahin gökte tek başınadırlar yer de kuyledeki ekip radarda ihlal eden cismi ve ona hızla yaklaşan 2 şahini görebilmektedirler. Herkes duaya başlamıştır artık çünkü bu kahramnlar nezaman havada olsalar ve nezaman bu şekilde bir ihlal olsa gidipte dönmemek vardır kaderlerinde bunu hepsi bilmektedirler nede olasa vatan savunması kolay değildir.
Kıdemli YüzbaşıA.TURGUT izleme ekranındakı cisme baktı eli teliyordu saniyeler sonra cisimle göz teması kuracaktı ve bu cisim su anda yanlız görünsede her an bir başaka artcı buralarda olabilirdi bu başına ilk defa gelmiyordu.gözlerini kıstı karanlıkta sadece ekranı ve gokyuzune yansıyan öndeki cismin jet alevi görünüyordu ve Allahım dedi sen bizi koru ve o anda önünde endi ucağının 2 katı olan bir F18 hornet belirdi üstünde hiç bir işaret ve tanıtıcı izi bulunmuyor simsiyah bir ucak ve ilk bakışta görebildiği havadan karaya ve havadan havaya atılan roketler takılmış kanat altları idi aynı anda ise ekranında kırmızı uyarı sınyalı yanmaya başladı ve ekranda ikinci F18 göründü tam arka sağında nerede ise kuyruğuna yakındı . Sırtından ter aktığını fark etti elleri titreyerek kontrol dikmesini sıkıca tuttu Bu arada iç haberleşme kanalından T.Kurt üsteğmenin sei duyuldu "Komutanım sağdaki uçağı görüyorum ancak bir sorun daha var oda benim altımnda da bir F-18 var ve o anda iki pilotta sağa ve sola doğru koordineli şekilde açılmaya karar verdiler çünkü bu pozisyonda kalmak bir üçgende hapis olmak gibi idi ve bu iki pilotunda çok iyi bildiği üzere avcı konumundan av konumuna düşmekti ve öncelikle bu durumu bertaraf etmeli ve ihlal den dolayı bu üç uçağı sorgulamak için emniyetli konuma geçmeleri şarttı. ve iki F-16 dan biri sağa diğer ise sola yatşış yaparak 5.500 fit irtifaya cıktılar ancak ana F-18 yanında olan iki F-18 de aynı şekilde iki pilotu ayrı yönlerde takibe başladılar yüzbaşı ekranda hala F-18 gördüğünden şifreli iç telsizden üsteğmene anons geçerek sağda hala arkasında bulunan F-18 e kimlik soracağını bildirdi ve her an atışa hazır olmasınıda istedi üsteğmende kendi solunda bulunan F-18 den sakınacağını ve yüzbaşıyı imkan dahilinde koruyacağını bildirdi her ikiside saldırı ve savunma silah atış düğmelerini açtılar ve yüzbaşı TURGUT arka kuyruğunun altında yer alan f-18 e ingilizce uluslar arası firekanstan anons geçti anonsun özeti şuydu " Şu anda Türkiye hava sahasında ve izinsiz uçustasınız lutfen kımlık ve kuyruk numaranızı ve hangi ülkeye ait olduğunuzu anonslayınız "
Ancak f-18 den bu iki tekrar lanan anonsa cevap gelmedi yerine yüzbaşının ekranında silah yüklemesi ve hedef kitlemesi uyarısı göründü o esnada ise üsteğmen iç haberleşmeden yüzbaşım dedi ikinci f-18 bana kitlendi sola rol yapacağım ve bu şekilde hem sizi daha rahat koruyacağım bir noktaya gireceğim hemde kendimi bunun arkasına atmış olacagım 1 saniye tek başınız kalabilir misiniz .Yüzbaşı peki dedi bende dıkey çıkış yapacağım ve levyeyi çekti uçak hılza burnunu göge kaldırdı gök delinircesine motor inlerken arkasındakı F-18 soruya cevap bile vermeden roketini ateşledi Yüzbaşı roket kuyruğunda giderek yükselirken aklından geçenler hayatının özetiydi aslında o iki saniyelik zamanda insan beynı neler neler düşünürdü bunu ancak yaşayanlar anlayabilir.
Sonra aklına bir çözüm geldi riskli ancak mümkündü roket yakıtı belli bir ana kadar hedefe erişimi sağlayabiliyordu ozaman roketi yanıltma şansı vardı levyeyi dönemeye bıraktı ucak yukseliyor ve yukselirkende etrafında donuyordu sonra bir anda motoru kapattı ucak tüm yer çekimi hızı ile bir kulce gibi boşlukta once asıldı kaldı sonra bir anda yere dogru burun üstü düşmeye başladı .
Diğer taraftan üsteğmen yaptıgı manevra ile arkasına yanaşmaya çalıaşn F-18 in kıç tsağ tarafına döenbilmiş ve F-18 istemsizce F-16 sının önune düşmüştü tereddüt bile etmeden yer irtibata durum raporu ve savaş şekli hakkında bilgi veren tarama sistemini açıp 2 roketinden 1 tanesini F-18 e gönderdi motorların ikisinide vuracak şekilde hesaplamıştı ve tamda yerine isapet ettirdi 2 saniye ve ucak duman içinde idi .
İşte dedi bu TÜRKÜN gücü sonra tam hızla yüzbaşının döndüğü tarafa yöneldi bu arada ilk tespit edilen uçak hızla hava sahasını bırakmakta ve yönünü doğuya çevirmişti ancak yüzbaşı ve ona saldıran uçaktan ses ve iz yoktu ekrana tekrar baktı bir nokta görünüyordu ekrandan hızla o yöne daldı karşısında yüzbaşının ucagı vardı heyecandan titredigini levyeyi kontrol eden elinin uyuştuğunu gözlerinden yaş geldigini hissetti T.Kurt komutanım yaşıyorsun diye şistemeden anons geçti ama halen o roketten nasıl kurtulduğunu ve diğer ucağın nerde olduğunu anlayamamıştı.
Yüzbaşının sesi telsizden duyuldu KURT komutan hedefler imha edildi bir hedefte kaçtı yuvaya dönelim saatlerine baktılar tüm bu olay yarım saatte bitmişti daha gün doğmasına 2 saat vardı .
Kurt üsteğmen ve yüzbaşı TURGUT uçaklarını piste indirdikten ve raporu yazıp gerekli tekmilleri verip düşen uçakların konum bilgisinide tekrar bildirdikten sonra nöbet devrini yaptılar.
Gün :12.12.2010
saat:03:00
Yer : Adana İncirlik Askeri Hava Üstü Komutanlığı
Yolda eve dönmek üzere arabalarına binmeye gittiklerinde Kurt üsteğmen yüzbaşım dedi nasıl kurtuldunuz ben gelene kadar nasıl dayandınız.
TURGUR yüzbaşı gülümsedi öncelikle kendime güvenimi yitirmedim ve sakinliğimi birde sana güvenimi tabi ve bir de Allaha ama teknik anlamda şu şekilde yaptım belli yüksekliğe çıkmak isteyince roketi ateşledi F-18 ardımdan roketin belli bir menzili var ve bir dayanma süresi bunu hesapladım bu süre boyunca havada durmalı ve kaçmalıdım yükseldim roket peşimde idi sonra bir anda motoru kapattım ve uçak düşüşe geçti ancak düşerken F-18 in konumunuda hesaplıyordum roket ısıyı algılayamayanca havada boşa kalmıştı ve motoru kapatınca benim uçak F-18 ekranındanda çıkmıştı bunu biliyordum ama ben F-18 i görüyordum 2 saniye altımda idi ve ben düşerken o da yükselip benim kaybettiği yerde aramak istedi işte o anda onun attığı roket ben ve o bir saniyeliğine karşı karşıya kaldık oyle ki roket gücünü kaybetmiş düşüyordu ve patlamak üzere idi ben ise beni takip eden F-18 in 1 saniye önünden ucakla geçtim pilot beni gördü ama ne olduğunu anlamaya çalışırken gecen süre onu direkt rokete sürükledi ve büyük bir patlama ben ise son 1000 fit de motoru açtım işte olay bu
Helal sana yüzbaşım dedi üsteğmen bunu akıl etmek ve bu derece sabırla ve dikkatle bu manevra ile kurtulmak çok zor sana karşı saygım binkat daha arttı .
Sonra ikisede kucaklaştılar ve evlerine doğru yola çıktılar işte 2 kahraman pilotumuzun kısa bir nöbeti böyle geçmişti.
Ne mutlu ki bu kahramanlara sahibiz ...