- 1269 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
En kısa yoldan , en yakınımızdan dilimiz için…
Dil ; rengimiz,anlaşılmamız,duyumlarımız,iletişimimiz,yazılarımız ve daha tanım sıralamasını sürdürürsek nice nicelerimizdir.
Arı bir dil; yukarıda sayılanların daha da pekişmiş zenginliğidir ulus varlığımızın.
Bilinçli yok edişlere karşılık,,savaşımda olmayanların boynundaki borcudur insanların.Yarın kimsecikler suçlu aramasınlar korkulu gözlerle.Bilinçsizlere ise yol yordam olmalıdır her yazan,her çizen ve konuğu olduğumuz bu güzelim yazın birlikteliğine.
Elbette dilimizi süsleyen zaman süzgecinin bize sunduğu kelimeleri de kullanmalıyız.Ama,çok alışılagelmiş konu olan iş yerlerinin tanıtım adlarının her dilden oluşunun yarattığı kirli görüntü ve iki-üç nesile damardan itilen başka dillerin bilinçli-bilinçsiz egemen kılınmasının yarattığı yıkımı anlayıp bilmek gerekir.
Hikayeler-net ten başlamak üzere en yakın dost yazın oluşumunun ana sayfasına takılı kaldı gözlerim.
Hikaye,sayfa(sahife) gibi kelimelerin kullanımı elbette rahatsız etmez insanımızı.Şiir ve öykülerimizin de gizi olur kimileyin kanıksadığımız bu kelimeler.
Ama;bir yazar sayfasının üstten başlayan konu başlarına kısa bir bakış atalım.
Yazarlık (profiliniz)
Yönetim (paneli)
Yeni (mesaj)
(Aktif) yazı
(Puanınız)
(Favorilere) ekle
(Hikaye)
(Makale)
(Forum)
(İstatistikleri)
(Video)
(Link) ……………ve aralarda serpişmiş bir yığın www.,bir yığın google,bir yığın com….
En gelişmiş ülkelerin eğitim düzenindeki temel almanın-temel atmanın ne kadar katı kurallarla şekillendiğini uzun uzun anlatmak elbette sıkıcı olacaktır.Ama dünyada söz sahibi olmanın bedelinin katı kurallarla yazılıp çizilip uygulandığını iyi bilmemiz gerekmektedir.Bir Japon ne kadar Japon’sa,bir İngiliz ne kadar İngiliz’se ve bir Alman,İsrail’li,Fransız ne kadar arı ve öz yapısıyla övünüyorsa, tutkunsa diline ,ülkesinin egemen ana diline,bir Türk’te o kadar tutkun ve egemen olmalıdır arı ve öz diline.
Bütün dil severlerini ve dilimizin güzelliklerine erişip anlamış insanları, anlaşılır ve öz yapımızı sergileyen Türkçemize sarılmaya çağırıyorum.
Ancak o zaman evrensel düşünüp,varlığımızı benimsetebiliriz tüm yer küredekilere.Saygılarımla.
YORUMLAR
SEVGİLİ KARDEŞİM. BİZ AYNEN KAMBUMBAĞA KABUĞUNDAN ÇIKMIŞ KABUĞUNU BEĞENMEMİŞ DURUMUNDAYIZ..BİZİM OLAN HERŞEYE DÜŞMANIZ. BİR JAPON YAZISINDAN NE ZAMAN ŞİKAYET ETMİŞ. BİR BATININ EVLADI NE ZAMAN YUNANCAYI LATİNCEYİ ANLAMIYORUM DİYE FERYAT ETMİŞ. AMA BİZ BİZİM OLAN HERŞEYE KARŞIYIZ..NEYAZIK..
DİLE VERDİĞİN ÖNEM İÇİN SENİ KUTLUYORUM. DUYARLI OLALIM . DİLİ OLMAYANIN VATANI DA DİNİ DE OLMAZ...UNUTMAYALIM.