BİR SEVİNCE GEBEYKEN YÜREĞİM...YİNE ALDI HÜZÜNDEN NASİBİNİ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İçimdeki tüm mutluluk kıpırdanmalarına rağmen simsiyahtı gece.Ha bire ağlıyordu soluksuz.Nerden bilebilirdim az sonra dinleyeceğim hazin bir hikayenin habercisi olduğunu...
12 Mayıs İzmir şiir etkinliklerine katılmak için otogardaydım.Otobüsün kalkma saatini bekliyordum.
Uzun ince narin yapılı 50 yaşlarında bir hanım duruyordu karşımda.Duruyor dediğime bakmayın.İşin aslı yerinde duramıyor,terminali arşınlıyordu.
Sanki,otobüs bir an evvel kalksın hatta mümkünse kanatlanıp hemen İzmire ulaşsın diyor gibiydi.
Nefes alışlarında ritim yoktu.Başını bir sağa bir sola çevirip ne istiyor ne diliyorsa içinden gözlerini kapatıp mırıldanıyordu.Belli ki yakarıyordu.
Koltuklarımız yanyana idi.Otobüs yola koyuldu ama bayanın kıpırtısı bitmemişti.Sanki birini yakalayıp duygularını haykırmak istiyordu.
Nihayet mola yerine geldik.Bir çay içmek için restoranta girdim.Biri eliyle beni masaya davet ediyordu.Bu kadın..o kadındı.Bir çay söyleyip yanına oturdum.
Ağlıyormu gülüyormu bir türlü anlamamıştı.Yüzü gülümser gibiydi ama göz pınarları yaş doluydu.
Bir tost yaptırmıştı kendine ama yutamıyordu.Sarıp sarmalayıp attı çantasına.Vee.Zembereği boşalmış saat gibi başladı anlatmaya...
Kendisi aslen Bosnalıymış.Ailesi ile Ankarada yaşıyormuş.Henüz 16sındayken Bosnadan gelin gelmiş İzmir,e.Çok sevmiş vefasızını.Yirmibeş yılını vermiş ona .İki erkek evlatları olmuş.Vee.Adam bir başka kadınla yaşamaya başlamış.Çok direnmiş ama adam çantasını alıp diğer kadının yanına taşınmış.Mutlu ve mesutmuş.
Bu nedenle ayrılmak zorunda kalmış.O zamanlar 25 yaşında olan büyük oğlu ile 22 yaşındaki küçük oğlu annelerinre küsmüşler babalarından boşandığı için.
Aradan tan koca yedi yıl geçmiş.Evlatlarının hasretiyle azaplar yaşamış.
Hayat bu.
Nerden nasıl vuracağı belli olmaz.
Anneler gününden bir gün evvel bir telefon geliyor.Şimdi 29 yaşında olan küçük oğlunun sesini duyan kadın sevinçten deliye dönmüş.
Bu gün benim bayramım.Bu gün benim hayata dönüşüm.Bu gün hayatımın en güzel günü diye haykırmış...
Neden mi.
Oğlu bu anneler gününü onunla birlikte geçirmek için İzmir,e davet etmiş.Şimdi onu kucaklamak için sabırsızlanıyordu.
İkimizinde yüzü ıpıslaktı.Bana oğlunu bulana kadar otogarda kendisiyle kalmamı söyledi.
iZMİR terminaline otobüs girip indiğimizde dizleri titriyodu.Düşmemesi için koluna girdim.
Nihayet arkadan bir el kondu omuzuna.Anneee diye.Yıldırım gibi dönüp sarıldı evladına.Bir yandan da bana işte bu..bu benim oğlum diyordu...
Delikanlı ellerimi öpüp benide kucakladı.Evlerine davet etti.Sonra bırakırım gideceğiniz yere dedi.
Ama ben onların çalınacak bir saniyelerini bile olmadığına şahittim.
Çok teşekkür edip bir an evvel başbaşa kalın siz diye onları uğurladım.
Ah hayat.Ben sana ne diyeyim.Yine burktun yüreğimi.Oysa ben de efkarımı dağıtmak belki de dostlarımla paylaşmak için çıkmıştım yola....
Allahım kimseleri sevdiğinden mahrum bırakmasın.
Sevgiler.
ÇİMDİK......
Hayatın içinden küçük bir kesitin aktarımını fiyonkla bağlayarak seçkiye layık gören tüm site yönetimine ve okurlarına teşekkür eder,selam ve sevgilerim iletirim.
YORUMLAR
çimdik
Amin diyorum dileklerine.
Selam ve sevgiler.
ablaaaaaaaaa benide kavusdur benideee.Ayni sehire bilet alalim cakdirmadan.Ikimiz binek otobüse ben basimi omzuna yaslayip aglayim.O an tanisalim ve benide al götür anamim babamin yanina.Ama gel derlerse hemen gel sakin naz etme.Gelki misafirsin yanimda geldin diye senin yüzü suyu hürmetine bana iyi davransilar ablamm.hikaye süper etkileyiciydi kendimi o annenin yerine koydum.Yillar önce 4,5 sene hic gelmeden alamandan ilk seferden dönerken bende babamla küsdüm.Ölye bir gelisim vardiki tahmin etmek zor belkide.iyiki karsilasmissin ve bizde sahit olduk ana ogul kavusduklarina:Yüregi büyük,kendi kimyon tipli:)) ablamm.gurban olayim senin yürek sesine kiz,seni verene kurbanim.canim ablam kutlarim kizzz.SANA KIRMIZI COKKKKKKKK YAKISIYORRRRR,;))) ÖPDÜM MUCU KUCi;)
Hayat işte; bir adımın içinde insana neler yaşatabiliyor bazen.
Tam gülmeye hazırlanırken, bir de bakıyorsunuz ki başka biri yüzünüzdeki gülümsemeyi bile sizden rica edebiliyor. Nasılsa bavulunuzda yedek vardır.
Verin gitsin... hayat sizi gideceğiniz yerlerde bol bol gülümsetir, merak etmeyin.
Sevgilerle.
TOPRAĞIM, BAŞLAYACAĞIM SENİN BU ÜZÜLMELERİNE HA, YAŞIM KÜÇÜKSE KARDEŞÇE, BÜYÜKSE AĞABEYCE AMA EN AZINDAN ARKADAŞÇA DOSTÇA BAŞLAYACAĞIM, HARBİ HARBİ. KENDİN AĞLADIĞIN YETMİYOR GİBİ BİZİ DE İKİ GÖZÜ SULULARA DÖNDÜRDÜN. MUTLU OL BE TOPRAĞIM, YÜREĞİNDEN DAHA HASBİHAL EDEMEDİĞİN BİZLERE DE YER BIRAK. BİLİRİM MANGAL GİBİDİR KOCAMANDIR SENİN O YÜREĞİN HEPİMİZE YER VARDIR AMA BİZE DE YER BIRAK KIZ. İÇİMDEN BU ÜSLUPLA YAZMAK GELDİ, KUSURUMA BAKMA VE BANA KIZMA, ÖYLE İÇTEN YAZMIŞSIN Kİ BEN DE HANIMEFENDİLİ SİZLİ BİZLİ ZARTLI ZURTLU YAZAMADIM İŞTE. EVVELALLAH HEPSİNE DÖNER DİLİM AMA BİRAZ SOKAK AĞZI OLDU BELKİ BÖYLE. SEN ÜZÜLME LÜTFEN AMA BENİM YAZDIĞIMA DA PEK BAKMA YİNE DE YAZ, EN AZINDAN PAYLAŞMIŞ OLURSUN HAFİFLER BİRAZ. HEPİMİZ NELER YAŞIYORUZ BE TOPRAĞIM, ANAMIZIN KARNINDAN HİCİVCİ CİVCİVCİ DOĞMADIK YA, GÜLÜYOZ GÜLDÜRÜYOZ HAYAT Bİ ŞEKİLDE AKIP GİDİYO İŞTE.
SELAM VE SAYGILARIMLA TOPRAĞIM
çağatay
Basit ama bir o kadarda etkileyiciydi. hakikaten çok keyif alıp begenerek okudum. keyfini alıp umudun yanına sakladım daralınca bakmak adına. çok güzel kesmeler yerinde ve fazla detayua girmeden yazılmış tebrikler dost şairemm.
Ve bende Ş A P K A çıkarıyorum sana sevgiye dair ne varsa.
SAYGILAR