- 4609 Okunma
- 33 Yorum
- 0 Beğeni
"Sinan Yağmur / Her Anne Bir Melektir" Kitabına Önsöz'üm
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yaşam, insanların ruh ve yüreklerindeki kafesi zamanın kollarında kıran ve penceresinde daima umut yeşerten sonsuzluk bahçesidir. Toplumun sağlıklı renkler doğurup kâinata paha biçilmez tablolar çizdiren fırçasının parçası olmaksa asıl mânânın bize nakşedilecek bölümüdür. İnancın gözlerinde doğan kocaman bir dünyadır anne. Ve ruhu ile yüreği arasındaki heybetin kanadında taşır koşulsuz şefkat yağmurlarını. Anne kucağında bereketlenen şefkat yağmurları, yarın ile dün arasında kalan umut süvarileridir. An, bir annenin yavrusu için biçilen kaftanın onarılış kozasıdır. Onarılamayan anlar yarına pişmanlık ve keşke ile dolu gözyaşı ordusunun çığlığı olarak düşer zamana.
Yaşam ve toplumun birlikteliğinden insanoğlunun yaratılış muhteşemliğini ilmek ilmek işleyen örnekler doğar. Örneklerin sağlıklı olması için gereken ortam, önce anne kelimesinin derinliğinde saklanan kuyudan çekilir. O kuyuda toplumun ve insanın aynası vardır. Aynanın sırrı anne yüreğinin duvarlarında yazılıdır. Duvardaki yazıları çizen tılsımsa anne duasının süt kokulu temasında saklıdır!...
Anne, içimizdeki kâinat yolculuğunun anaç yazmalı şefkat rotası…
Anne, atlasın göğsüne toprağın tenini seren huzur mırıldanması…
Anne, üşüten bazen de yakan yaşam güvertesinde hep dalgalanacak olan sığınak bayrağı…
Aşk, tırnağı etten ayırmayan mucizenin, şefkat ile katmerlenen tılsımına mukaddes sarılışları veren coşkudur. Hiçbir kucaklayış anne kokusundaki şefkatin yerini alamaz. O şefkattir ki bizi Allah’a götürecek olan geminin rotasını çizecek olan. O şefkattir ki girdiğimiz yaşam sınavında yoksul yanlarımızı zenginleştirerek bize en doğru şıkkı işaretletecek olan.
Anne, toplumun can damarına soluk veren asıl imparatorluktur aslında. Karşılıksız sevginin bahçesinde sonsuzluğu doğuran bu hazine; yeri geldiğinde baştacı yeri geldiğinde çaresizliğin ta kendisi yapılır şaşkın yüreklerce. Yaratılışın muhteşemliğini tercüme eden anlamı, geçmişin ve geleceğin matematiğini kusursuz çözümleyen bir arınma şeklini alır zamanla. Anne, insanın ruhundaki öksüz kıvranışları huzurun otağında demleyen tılsımlı bir kucaktır.
Yaşamın arka sokaklarında kendini bileyleyen insanoğlu, evrenselliğin anahtarını anne kelimesinin gözlerinde bulunca keşfeder kördüğüm olmuş tüm sorguların nazlı cevaplarını. Çünkü cevapsız hiçbir soru yoktur ve şefkatsiz hiçbir anlam yoktur. Ki biz yaşam denen devinimin tam da göbeğinde kilitleriz bazen kendi kendimizi. Kilitlendiğimiz yer eğer biz rotayı anne ufkuna çevirirsek, insan ola ola büyüyecek yanımızın berekete koşuş anını şeddeler yaşama. Huzur ve başarı, Allah’ın bize bahşettiği cennet aynası olan annelerin gözlerinden yüreğine dek o kutsi sesi duyabilmekten geçmektedir.
Anne anahtar, anne atlasın göğsünde emziğini yitiren umutlarımızın avuç içi barınağı, anne Afrika’da gözleri üşüyen çocuğun kocaman dünyası, anne Gazze’deki çaresiz insanların ateş misketlerinin yağmurunda yüreğine sığındığı cephanesi sevgi dolu kaledir!... Anne en çok da yeryüzünün çehresindeki erdem makyajıdır. İnsan anne ruhunun eteklerinden dökülen kulaçlarla barışı, huzuru ve birliği kucaklar. Hiçbir anne yoktur ki yavrusuna ve geleceğe savaşlar armağan etsin!... Yeryüzünün çehresini iyi annelerce yetiştirilen iyi çocuklar güzelleştirir ve onarır!
Anneye verilen değer bir toplumun genetiğini ortaya koyan gergeftir. Suç işleyen insanı da yaratılışın kutsal sınavında terleyen insanı da doğuran kadındır anne. Babanın çocuğa nakşedilen varlığının toplamını, şefkatinin sonsuzluğuyla çarpar anne. Avuçlarındaki ter, yüreğindeki rüzgârın çocuğa inşa ettiği sığınakta anlamını bulur. Sonsuzluğun çatısında yüreğinin zülfüne çocuğunun yüreğini ilikleyen şartsız terzidir anne. Söküle söküle teyellediği duygularının yoldaşlığında, yavrusunun dudaklarına yaşamın en tehlikesiz renklerini çizen ressamdır da anne!
Anne duası alarak cennetin kapısını aralayanlara yaşamın en güçlü kilitleri bile karşı koyamaz! Geleceğini ve ahirini annesinin ak sütündeki saflığın zırhında büyütenlerindir gerçek olan dünyanın huzuru.
Yüreğinizin güven kumbarasında annenize vefa çiçekleri ekin ey ruhunu inancın mayasına banan insanlar! Ve akıl dağınızın zirvesine; size bahşedilen düşünce bahçesindeki incitilmemiş, yalnızlığa sürgün edilmemiş, saygısızlığın karanlığına itilmemiş, hayırsızlığın pençesinde ağlatılmamış annelerle çıkın. Ki Allah da sizden razı olsun!…
Sahi! Siz yürek cephanesinde çocuğuna sevgi ve şefkat biriktirerek asıl maratona onu hazırlamayan bir anne gördünüz mü hiç?...
Mehtap ALTAN
Mayıs2012
Not: Sayın Sinan Yağmur’un yeni baskısını yapan "Her Anne Bir Melektir" kitabına naçizane Önsöz’ümdür...
Bu güzelliğe vesile olmamı sağladığı için ona sonsuz teşekkürlerimle...
YORUMLAR
..
Buraya şimdi kutlamak için geldim.
Neyi kutlamak için peki? Elbette herhangi bir eser de, nitelikli olarak önsöz yazıp, kalıcı olan/olacak kalemi kutlamak için.
Pek ala bu siteden herhangi biri de (İsmi Ayşe, Fatma, Ahmet, Ali de...) bu önsözü yazabilirdi. Bu yüzden edebiyat adına öncelikle 'mehtap altan' isminin geçmesi haricinde, böyle popüler ve de çok okunan bir kitap da yazmış olmak ve de bizim de bunu duymamız çok hoş bir haber!
Kitabı okuyacağımı zannetmiyorum, çünkü 3 senedir popüler olan ve de çok okunan ilk 20 listesindeki kitapların hiçbirini takip etmemeye çalışıyorum. Bu tabi ki şahsi bir tercih. Fakat kitabın içeriği açısından (anne adı haricinde, acaba nasıl, fihristi mesela? ) meraklandığım için araştırma yapacağım ileride.
Tekrardan bu başarıyı kutlar ve de kalemdeki mürekkebin bolca tükeneceği günün yaklaşması dileğiyle; hürmetlerimi sunarım.
Mehtap ALTAN
Bu arada minik bir dip not sana... Kitabın başında Önsöz'üm sonunda da anne konulu bir denemem var...
Evvet bu önsöz'ü bu sitede yazacak çok başarılı kalemler var... İşte Sinan bey'i diğerlerinden ayıran ilk şey gönüle, insanın asla olamaz dediği şeylere insanı ulaştırabilen vefalı, değerli ve hesapsız bir yüreği var... Benim şansımda sanırım bu insanı tanıma güzelliğine nail olmauş olmamdır...
Aslında herşey SÖYLEŞİ ile başladı...
Sevgiler...
mehtapçığım çok güzel... kutlarım başarını, yüreğini, içini, anne yanını.
kalpten kutlarım.çok.hep.
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim Sevgili Selin...
Anne olmazsa kusursuz hiçbir şey yok. En güzel şeyler hep biraz eksik. Çocukluğuma bakınca daha iyi anlıyorum, ne kadar tammışım, ne kadar mutluymuşum. Biraz daha çorba alabilir miyim?.. Anne :(
Mehtap ALTAN
Şimdi hiç birşey içimdeki ayazı yok etmiyor...
Artık çorbada içmek istemiyorum...
Artık !...
Anne kokusuna banalım mı acıyan yanlarımızı kıyıdaki adam...
Teşekkürler...
Önder Kızılkan
Vietnam savaşında esir düşen kadının birine peşpeşe sorular sorulur;
-hangi köydensiniz?
-bilmiyorum
adın ne?
-bilmiyorum
-aç mısın
-bilmiyorum
-ne amaçla burdasın
-bilmiyorum
-uzakta oynaşan çocukları gösterirler ona
-bir hışımla onlar benim çocuklarım der.
Kadın/anne herşeyi unutabilir ama koşullar ne olursa olsun yeryüzünde unutamayacağı tek varlık evlatlarıdır..
Anne kutsaldır,anne cennettir,anne hayattır..
Çok anlamlı yazınızdan dolayı tebriklerimi sunuyorum.
Sevgilerimle.
Mehtap ALTAN
Siz asıl olanı yani kitabın içindekileri okuyun çok keyif verecek...
Teşekkürler...
Mehtap ALTAN
Sahi! Siz yürek cephanesinde çocuğuna sevgi ve şefkat biriktirerek asıl maratona onu hazırlamayan bir anne gördünüz mü hiç?...
Evet maalesef gördüm:((
Yazı melek kalpli anneleri anlatmış tebrikler ,saygılar...
Mehtap ALTAN
Çaresizliğin negatif acımasızlığında anne olamayanlar desek...
Sevgimle....
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
S"özün konusu anne'ler olunca
daha bir aşk ile dokunmuşsun kalemine
Bu işi başarıyla yapıyorsun Mehtap şair
Sayın Sinan Yağmur beye ve size teşekkür ederim, kitaptan haberdar ettiğiniz için
Kitabın okuyanı bol olur umarım
Ikinize de
Selam ve saygıyla
Mehtap ALTAN
Aşk bu defa "anne" ye dokundu...
Teşekkür ederim Sevgili Cömert Yılmaz...
Mehtap ALTAN
Teşekkürler...
Neva Ney
Hakikaten oldukça dolu hem bireysel hem de toplumsal gerçeklik addeden bir çalışma olmuş. Nesirleri pek okuyamıyorum ama bunu iyi ki okudum dedim kendime...
giderek materyalistleşen dünyanın belki en az ya da hiç değişmez olgularından biri annelik.Artık zaman onu da bir şekle sokar ajite eder mi ona da şüpheyle bakar mıyız! Allahtan yaratıcı, tüm duyguların temeli olan sevgi ve onun payandasına iliştirdiği merhamet, şefkat ve karşılıksız fedakarlık örtüleriyle tüm doğurganlara insan-hayvan vermiş yoksa ondan da korkmak gerekirdi.
Tümüyle oldukça içerikli ve zengin olmakla;
''Anne, insanın ruhundaki öksüz kıvranışları huzurun otağında demleyen tılsımlı bir kucaktır''.
ayrı bir değerde çarptı gözüme...
tebrik ve teşekkürlerimle paylaşımdan sebep...
Mehtap ALTAN
Bakalım ne olacak...
Teşekkürler Sevgili Serhat Akdeniz...
Annenin, hem birey, hem toplum hemde dini ve kültürel açıdan öneminin altının çizildiği çok güzel bir yazıydı. İçtenliği, anlatımdaki özge teşbihleriyle sımsıcak bir yazı olmuş.Sayın Sinan Yağmurun isminden anladığım kadarıyla henüz okumadım ama mutlaka edineceğim, anne temalı kitabına okurunun ısınma çalışma yapması gibi bir önsöz muhtevası.Aslında önsöz denmesi inan haksızlık gibi geliyor çünkü bu önsözden daha ileri, neden dersen bitanem direkt temayla ilişik , kitabın önsöz gibi ayırıcı özelliğinden farklıydı.Elbette önsöz' ün bildiğimiz paydasında buluştuğu yeri var şiirin teması hakkında ki zaten eserin ismi temayı aleni vermiş.Bir alt çizme bir estetiksel değer kazandırma, farklı bir bakışla anneyi anlatmanın kitabının yazarıyla aynı yerde buluşmuş olmanın verdiği dayanışma, birlik ve asıl okura verilmek istenen " anne " olgusunun altının çizilmesi kapsamında nitelikli bir eser.
Benim nacizane görüşüm, önsözde temanın varsıllığının altının çizilmesi abes değil ama tamamen ona yer verilmemesi gerektiğine inanıyorum. Kitabın, yazarının tanıtımı ya da öyle olmasa bile önsöz sahibi yazarının yazarı gördüğü gözün anlatıldığı, yine biraz eleştirisel, bir takdir veya onay her neyse kitap hakkında ki görüşlerin yer aldığı bir yazı olarak duyumsarım.
Yazı ve anlatım olarak olağanüstü her zaman ki gibi.Özge imgeler, anlatımdaki estetikselsel değerler seviyesinin yüksek bazda oluşuyla dikkat çekiciydi.Bildiğimiz Mehtap Altan kaleminin sergilendiği kendisiyle çelişmeyen, nitelikli çok hoş bir yazı olmuş.
Milyarlara hitap eden bir yazarın önsözünde yer almak bence büyük başarıdır.
Kalben kutluyorum nicelerine inşallah.
Mehtap ALTAN
Onun daha bize sunacağı çokkk eser var... Eleştirel ya da taktir onay tarzı seslenişi belki ileride gerçekleştiririm...
Ayrıca derin, ayrıntılı, değerli düşüncelerin içinse ayrıca teşekkür ediyorum Sevgili Şükran çok teşekkür ederim...
Önce bu yazıyı dün niye görmediğim için kendime kızdım, sonra seçki kuruluna teşekkürü borç bildim.
Seçki kurulu olmasaydı okuma fırsatını bulamayacaktım çünkü bu yazıyı, isabetli seçimlerinden dolayı takdir ediyorum görevli arkadaşları...
Eğer bir gün bir kitabımın çıkma ihtimali doğarsa, önsöz için mutlaka kapınızı çalacağım Mehtap Hanım.
Tebrikler gönülden, gönül gözünüze...
Saygımla...
OlgunOnur tarafından 5/17/2012 9:00:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Sonra Sinan Yağmur'un yüreğine ruhuna insan yanına ulaşabilme şansına sahip oldum...
Ben biliyorum ki herşeyin başı inanmak...
Sonra yüreğiniz yoldaşlık ediyor çizilen haritanın güzergâhına...
Çok teşekkür ederim...
Mehtap ALTAN
Ve bil! Ben de senin yarına bakan yüreğini seviyorum...
Ayrıca teşekkür ederim...
Hissetmek gerek yazmak icin
hissetmek gerek anlatmak icin...
Öyle cok hisseden ve öyle cok anne ki yüregin...
ve
öyle güzel anlattin ki
doyamiyorum okumaya-dinlemeye- seni...
Kitabi en kisa zamanda taderik edecegim kendime insallah.
Okutan yüregine bin selam olsun sevgili Mehtap.
Mehtap ALTAN
Ki Sayın Sinan Yağmur'un "Her Anne Bir Mektir" kitabını okuduğunda annesini yeni kaybetmiş yüreğinin hıçkırıklarını sara sara içeceksin içindeki duyguyu...
Can nâr sevgimle...
anne !
dudağı hayat kokan bir ses
anne !
gözleri yarın bakan bir ışık
bahardan çalma yeşil
geceden toplama yıldız
dalgası büyük sonsuzluk
bohçası derin bir çeyiz
anne !
yüzümün rüzgara karışan bakışı
anne !
rabbimin en büyük hediyesi
ahhhh !
anne olasım geldi ...
öptüm seni yüreği insanlıkla atan ses !
Mehtap ALTAN
sahi!... içimdeki uçurumun dibine içindeki çocuğu saklayan yanımı duyuyordur annem değil mi ?
sevgimle Emine...
Mehtap ALTAN
teşekkürler Sevgili Davi...
Mehtap ALTAN
Kitabı okuyunca içindeki anne kokusunda anlayacaksınız ne demek istediğimi...
Teşekkürler Sevgili Umut...
"Sinan yağmur"
Kendisini her ne kadar yeni tanıyor olsam da
Ahlakıyla duruşuyla - mütevaziliği ve olgunluğuyla
Kısacası insancıllığıyla gönlümde taht kuran bir isimdir...
Yürüdüğü kutlu yolda Allah'ın da yardımıyla amacına ulaşması
Kendisini mutlu ettiği kadar eminim sevenlerini de mutlu ediyor
Amacına ulaşmış diyorum çünkü
eserleri Türkiye de en çok satan eserlerin en başında geliyor-
Zira bugün itibarı ile Türkiye de en çok satan ilk 10 eser arasında
hem de 2 güzide eseri bulunmaktadır
Bu durum beni gerçekten son derece mutlu etti ruhumu okşadı
Rab'im kendisini yürüdüğü kutlu yolda kendisini hiç bir zaman yalnız bırakmasın inşallah
Bu arada yakın bir zamanda annesini ebediyete uğurlayan yazarımızın başı sağ olsun diyor
Merhumeye de Allah'tan rahmet ve merhamet dileniyorum
Ruhu şad olsun
Ve siz Mehtap hanım
çok çok güzel bir yazı ( ön söz ) olmuş... yürekten kutlarım
Emekleriniz için size de minnettarım
Allah sizin de yar ve yardımcınız olsun
Yolunuz aydınlık ve açık olsun inşallah ...Nice nice başarılara!
Mehtap ALTAN
Tekrar mekanı cennet olsun ruhu şad olsun inşaallah diyorum bende...
Ve kendisi başarıya yürürken yol kenarında yürümeye çalışan karıncaların da ellerinden tutan kocaman yürekli bir insan o!...
Çok teşekkür ederim Sevgili Murat Elter...
Anne.. Anne olmak.. Annelerimiz... Dayanak, liman, sığınılan, üzüp-üzüldüğümüz, ömrümüzdeki en kıymetlimiz, yüzümdeki gülüş sevenimiz-sevdiğimiz, gözümdeki yaşımız en özelimiz.
Kitap gibi bir 'Önsöz'. Anneye dair denebilecek her ne varsa denilmiş zaten.
Ben tema harici duygu-düşüncelerimi paylaşmak isterim. İzninizle...
Edebiyat yolunda: Emeklenirken, hani denir ya bu yola baş koymak diye; işte öyle başkoyup, gayret-emek-çabayla, azmi elden bırakmayıp hakikaten edebiyata gönül veren birinin artık emeklemekten öte, yürüdüğünü hatta koştuğunu görmek ziyadesiyle mutlu etti tarafımı.
Allah yolunuzu açık eylesin. Sizde bu kalem varken daha çok yazıya imza atacaksınız. Eminim.
Sitede yüreğinizden kaleminize düşenleri büyük beğeniyle okuyan-takip eden bir okur olarak başarınızla gururlandım.
Bu güzellik karşısında hakeden mutluluğunuza, başarınıza naçizane sözlerim ne kadar eşlik eder bilemem ama bilin ki yürekten kutluyorum sizi ortak oldu yüreğim bu mutluluğunuza.
Bir gün kendi adınıza çıkacak kitabınızı da okumak, paylaşmanız dileğiyle.
Yüreğinize, ömrünüze, kaleminize bereket Sevgili Yazar-Şair'em(iz).
Sevgiyle...
Mehtap ALTAN
Sinan Yağmur'un "Her Anne Bir Melektir" kitabına bu anlamda bir damla olmaksa bana onur verdi...
Edebi geleceğim için sarfettiğiniz düşünceler içinse elbette teşekkür ederim...
Yakında sevgili Sinan Yağmur"un kitapları bu önsöz"ler yüzünden de çok satılanlar listesine girecek gibime geliyor... :)
Doğru yüreklerin doğru yerlerde buluşmasına en güzel örneksiniz.
Bu güzel fırsat ve buluşma için ayrıca teşekkür edelim sevgili Sinan Yağmur"a.
Her ikinize de saygım ve sevgimle.
Mehtap ALTAN
Âh güzel dostum ne güzel söylemişsin...
Onun kitaplarının çok satması ve çıkan her kitabının çok okunması sanırım herkese ulaşabilecek cesur ve cömert bir yüreğe sahip olması ile alakalı...
Teşekkür ederim...
her anne bir melektir.
ki, sancağına sahip olduğu tüm güzellikleri nakış nakış işler evlatlarına. kainat kadar açılan kanatları altında, en temiz sevgiyle yetiştirir onları.
insanın kendi doğasındaki yalnızlığında, ona sahip çıkan tek bekçidir anne. Öyle ki, sevgisini anlatırken geçmişten ileri gelen tanımlamalarla yetinemeyip, yeni arayışlara girer insan. kolay değildir bu duyguyu nakletmek.
her birimiz, o muhteşem varlıkların doğanın renkleriyle itina ile işlediği oyalı yazmalar değil miyiz ?
her anne bir melektir.
kanatlar kendisinindir lakin, uçmayı yavrularına öğretir...
her anne bir melektir.
tıpkı bu güzellikleri yürek ikliminden toplayıp nadide kaleminde işleyen Mehtap gibi...
ve bu anneler ki öyle mukaddes değerler kazandırır insanlığa; Sinan Yağmur gibi...
Mehtap ALTAN
kalemimi edebi anlamda, duygu anlamında işleme fırsatı veren Sayın Sinan Yağmur'un "Her Anne Bir Melektir" adlı anne kokulu kitabını okumak sanırım bizi anneye doyuracak ...
Teşekkürler Sevgili Tuncer...
Dilerim senin kitabının önsözünü de Sinan Yağmur yazar.
Kutluyorum Mehtap.
Aynur Engindeniz
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim çokkk...
"Allah'ın rızası anne babanın rızasındadır" hadisini hatırlatan kalem, güzeldi bu kutsallık...Tebrikler,hayırlar ve uğurlar getirir inşallah kitaba.Sevgilerimle...
Mehtap ALTAN
teşekkürler...
yazarda şanslı önsözü senin yazmandan dolayı.....tebrikler can saygılarımla
Mehtap ALTAN
Değerlendirmek azim ve sabrın meyvesein dokunmaktır...
Teşekkürler Tacettin abim..
Harika bir iklimin efsunun da yayıldı evrene nefes ANNE diye...Sonsuzluğa kucak dolusu...
Değerli bir yazarın kaleminin efsanesinde doğdu satır satır ANNE dilinde incelikle...
NE güzelsin sen kıymetli şairem değerli dostum...TEBRİKLER...
Özledim bilesin sesindeki billur dokunuşları,
Sevgilerim ömürlük,
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim Nurcan...
Sesim sesine cannn :)
iyisin Mehtap.
geçen günlerden nt mağazasına girdiğimde şöyle bir soluk aldım önce.
sonra yürüdüm o hazineye doğru
saysız kitap ve ona emek harcamış olan yazarların çifter çifter gözleri içime doldu sanki.
raflardaki o velur huzur
içimi kıyım kıyım tutup kopardı benden beni
her seferinde olduğu gibi.
hiç bir yerde o kadar huzur bulamıyorum.
ya tek başıma bir deniz kıyısında martılarla olacağım
veya bir kitabın sararmış olan bir sayfasında ki o tek bir cümleye yüzlerce anlam katan bir harfte.
Sinan yağmur kitaplarına da baktım uzunca. insanı alıp alıp o doyumsuz mana iklimine taşıması yokmu
tarifsiz.
zamanın nasıl akıp gittiğinin farkında bile değildim o an
şu can sıkan telefon sesi olmasa tabi.
bazen sokağın en ortasına fırlatasım geliyor
beni esir alan şu ufacık makinayı.
tıkla gönderden bıktığımı hissediyorum
ve kılavyeden...
dolma kalem istiyorum Mehtap
herkes mutlak mürekkeb yalamalı artık
yoksa hiç bir zaman ne Anne ve ne de diğer değerlerin kıymetini bilemeyeceğiz...
bilgin değil bilge olmak gerek...
sevgimlesin adaş
kalbimce...
Mehtap ALTAN
anne kokusuna dokunur gibi...
Sinan Yağmur manevi iklimin en cömert mevsimlerinden biri o benim gözümde...
teşekkürler adaşım...