MENFAATSİZ SEVMEK NEDİR ?
Pazar, Nisan 2, 2006 -
Menfaatsiz sevmek nedir?
--------------------------------------------------------------------------------
İnsanlar arasında ki iletişimlerden biridir sevmek bir tanımdır belkide, kıstastır karşımızdakine bizi sevmesi için, peki biz kimi, kimleri severiz.
Annemizi severiz, melektir diğer adı çünkü babamızı severiz kardeşlerimizi severiz sebep aramayız varlığımızın sebebidir çünkü.
Ama dikkat edin hep bizi sevenleri severiz, bizi seven ilgi gösterenle ilgileniriz, nadirende olsa bizi istemeyeni sevmeyeni severiz, bunu da bize yaptıran aşk tır, anlam veremeyiz. Bu duyguyu tatmak isteriz, bizi sevmediğini bile bile yapamayacağımız her şeyi yaparız, aşk adına bizi sevmeyen birisinin sevgisini kazanmak için her türlü zorluğu göze alırız.
İşin aslı hiçbirimiz bizi sevmeyeni bizden nefret edeni sevmeyiz, sevmek istemeyiz, şimdi, karşılık olarak sevgi almadan sevemeyiz, o zaman nerde kalıyor sevmenin kutsallığı birleştiriciliği, demek ki sevmek, sevmek adına bir araya gelmiş iki insanın birbirlerini sevmeleri üzerine anlaşmalarıdır.
Peki neden sevemiyoruz bizi sevmeyeni neden bizi kırsada, üzse de biri onu cezalandırmak için sevgimizi kullanıyoruz.
Bu kadar kötümüyüz her iyi niyeti alttan almak, korkmak olarak algılıyoruz,
Neden sevemiyoruz çıkarsız karşılıksız tertemiz, sevmek için bile neden en güzelini arıyoruz sevgiyi hak eden dış güzellik midir, bir göz süzme bir bakış bunları hak edebılırmı, insanalrı sevmek bu kadar zormu, hergün anlamsız aile içi şiddet yansıyor gazetelere ki kat be katı yayınlanma geregı duyulmadan, sevmek insana bunları yaptırabilirmi, beklentileri yüksek olan ilişkilerde oluyor şiddet tanımıyoruz birbirimiz o yüzden sevemiyoruz.
Her insanın içinde keşfedilmemiş bir cevher var ortaya çıkmayı bekleyen, bir kıvılcım var yüreğinde kor olmayı bekleyen, övgünün yalakalık, iyiliğin ayakçılık, destek olmanın pohpohlamak, şiddetin güc acımasızlığın gerek görüldüğü bir yerde farklı olmak için sevemezmi insan, her şeye rağmen postuna aldanmadan karşısındakini,
Kaybediyoruz günden güne
Her turlu ilişkimizi ortadan kalkıyor yavaş yavaş, ilişkiler günübirlik, gönüller girip çıkılmaktan yalama olmuş artık, sevemezmisiniz karşılıksız, insan olmanın gerektirdiği bu değilmi, yaratılanı sevmek o kadar zormu yaratandan ötürü,
Kaybedeceğiz sevgisizlik yüzünden kaybedeceğiz, Fransız gibi soğuk, Amerikalı gibi acımasız, olacağız.
Sevmek yürek ister gücün göstergesidir sevebilmek, karşılıksız sevebilen insandır
Hayata umutla bağlanabilen umudunu yüreğinde değil yüreklerde yeşertebilen insan
Büyük insandır.
Saygılarımla
Ömer Faruk