ZZ Kemirgen Yaratık-3 (HAMSTER) ZZ
Kemirgenlikleri hafızalarda o kadar kazınmıştır ki, verdikleri hasarlar yüzünden akrabaları hemstırların kendilerine bakacak aile bulması güçleşmiştir. Vahşi doğa ortamında insanların canına göz diken, insanları av olarak, manevi değeri olmayan bir et parçası gibi gören kurtların akrabaları köpekler evlerimize alınıyor. Mallarımızın bekçiliğini yapıyor. Hatta insana en sadık dost diye anılıyor. Yani bir hemstır en fazla dinamo mekanızmasında koşturularak işinizi göremeyeceğiniz bir elektirikten başkasını veremeyebilir ama herkesin dost seçimine saygı duymalıyız. Hayvanlar aleminden sadece köpekle mi dost olunur?
***MİSAL***
...
-Baba bana şundan al!
-Oğlum o fare ama. Pis hayvan oğlum o. Bak şurda köpek var.
-Bey efendi, o bir fare değil. Hemstır o hemstır.
-Ya baba bana hemstıy al! Banane ya!
-Oğlum anne kızar ama.. Görünce eve almaz sonra bizi. Kapıda kalırız oğlum.
-Bana ne ben hemstıy istiyoyum işte hemstıy..
-Allah’ım sen sabır ver ya rabbim..
-Evet bey efendi alıyor muyuz? Çocuk çok istiyor. Almazsanız çok üzülecek.
-Peki, ne kadar bu hamsır mı hamsur mu ne haltsa..
-Hemstır bey efendi, adı hemstır.
-Hah işte ne kadar şu?
-40 lira bey efendi.
-Ya hu bu kadar pahalı mı? Yok mu bunun daha ucuzu?
-Şu var bey efendi.
-O ne kadar?
-20 lira bey efendi.
-Ha.. Ama bu tavşan kadar büyük. Neden yarı fiyatına?
-Bey efendi, bu hayvanlar 4-5 yıl yaşıyorlar. Bu 3 yaşında, diğerleri 4 aylık.
-Anladım da, bu bizim oğlanı yer ya.. Şu küçüklerin oluru ne peki?
-Bey efendi, iki tane alırsanız size 70 sayarım. Şu gördüğünüz kafesi de yanında hediye veririm.
-Anladım.. Tamam o zaman, ben sonra uğrarım.. Akşama kadar açık mısınız?
-Akşam dokuz buçuğa kadar açığız.
-Ya para çıkışmadı da.. Akşama uğrarım inşallah. Hadi, hayırlı işler..
- Ya baba hemstıy al bana ne ya, bana ne!
-Oğlum yürü paramız yetmiyor ona. Zaten annen görse eve almazdı hayvanı. Fuzuli yere para verecek değiliz ya. Gel, eve gidelim ben sana daha güzelini yakalayacağım.
-Söz mü ama!
-Söz oğlum benim, söz!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.