Alemde ne varsa O’ndandır(c.c) sadece…
Alemde ne varsa O’ndandır(c.c) sadece… Sen dahi, O’ndansın(c.c)… Evet, varlık olarak ne görüyorsan şu alemde; alemin kendisiyle birlikte Allah’ın cc. sadece bir gölgesidir. Bilirsin ki gölge, gölge sahibi olmadan bir varlık kazanamaz. Şu halde sen, Hâlık-ı Kainat’ın bir tecelligâhısın. Senin varlığının bir kıymeti yoktur… Zaten Hakikatte ‘Sen’ diye bir şey yoktur.
Aleme hikmet nazarıyla baksan göreceksin ki; şaşmaz bir düzen, muazzam bir hikmet, mutlak bir merhamet var… Gece ve gündüzü düşünürsen bir birinin peşi sıra gelişi şaşmaz bir düzene işaret eder… Hem baksan ki aleme, her yaratılmışın yerli yerinde oluşu bir hikmete mazhariyeti gösterir. Göz ve kulağın ve diğer cihazatların yerli yerinde olması gibi… Yine baksan ki yağmurlara, bir merhamet çeşmesidir adeta… Malumdur ki canlılığın devamı için zarurettir yağmurlar… Bu da, bir merhametin varlığını gösterir…
Başta demiştik, sen gölgesin diye. Hakkı söyledik. Senin görmen O’nunla cc. mümkündür. Zanneder misin ki sen, Hakk’ın Basir ismi tecelli etmezse görürsün… Hayır, hiç şüphesiz görmen mümkün değildir. Görmen, O tecelli-i icad ile mümkündür. Demek, hakikatte gören sen değilsin… Gören sen olmadığına göre, o görüşü sağlayan göz dahi senin değil… O da bir tecellidir ve Hâlık ismine bakar…
İşitme kabiliyetini düşün… O da bir tecellidir ve Allah’ın Semi’ ismine bakar… Madem hâl böyledir…
Sen hâlâ gölge olmadığını mı iddia ediyorsun? Senin ki, senin gölgenin; sen olduğunu iddia etmesine benziyor…Sen yoksan, gölgen de yoktur… Öyleyse bırak böbürlenmeyi de Varlığıyla Var Eden’e cc. şükret...
Aslında sen, varlık alemine gelmezden önce; yokluk aleminde vardın... Hakk arzu etti; yokluk aleminden, varlığa yol aldın... Yokluk içinde varlıktan; varlık içinde varlığı kazandın... "Bilmez misin ki her hayâlât; bir yokluğun varlığıdır..."
Evet… Sen vücud kazanmadan evvel Allah’ın ezeli ilminde vardın… Allah cc. gerekli kıldı ve senin yokluk aleminde ki varlığına tecelli etti ve varlık aleminde vücud kazandın. Bu durum akla şüphe uyandırır, bu doğrudur… Ancak ârif olan anlar gerisi teferruattır. Akla yakınlaştırmak için şu misali iyi anla…
Var olmayan bir şeyin varlığını hayal edersin… Velev ki bir evim olsun dersin ve dayar döşersin… Tıpkı varmış gibi… Bahçesini çiçeklerle döşersin. Evini boyarsın istediğin gibi… Bunları yaparken özgürce davranırsın… Senin için bir sınır yoktur. Bir engelde… Bu ev varlık aleminde yoktur ancak senin aleminde vardır… Varlık aleminde yoktur ama yokluk aleminde vardır…"Bilmez misin ki her hayâlât; bir yokluğun varlığıdır..." sözümüzü hatırla… Bu misale işaret eder… Netice-i kelam; tek varlık Allah’tır… cc. Alem ve onun içindekiler ve sen de dahil bir tecelliden ibarettir. Tecelli olunan sen, Tecelli Edene cc. bak ve gurur duy… O cc. beni tecelligâh kılmış de ve hamd et…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.