ÖYLESİNE
Bir kitap, bir aşk…her ikisi de doğduktan sonra bitmeye mahkûm iki oluş.Her ikisi de farklı ömürlerde farklı yaşatılır…İkisinin de önsözünde tanıtım vardır.İçeriğe dair. Latif, övgü dolu ve geçmişten yansımalı .
Asıl benzerlikleri ömüre eşleşmelerinden gelir doğumla başlayan giriş –gelişme – sonuç çerçevesi içinde kasırgaların, baharların, beyaz ve siyahların yer aldığı ayrıntılı ruhsal çözeltiler günbe gün yaşanan ya da yaşatılan her ne ise ölüme yaklaşır…
ha el ele kanları birbirine karışarak… ha biri diğerini sırtından vurarak…
Böylesi bir denge işte kitap ve aşk benzerliğinden hayat’a yansıyan gerçek maalesef… Artık ben hiç bir şeyin olumsuzluğunu ya da olumluluğunu fazla dikkate almıyorum. Bir şey oluyor, gelişiyor ve nihayet oluyor. Önemli olan gelişim sürecine ne kadar kendinizden ne verdiğinizdir, ne kadar o sürede anı anlamlandırabildiğinizdir… İyi yahut kötü bir yere kadar değer katar ömrümüzden pay ettiğimiz o an’a.Asıl çıtayı istenilen seviyeye yükseltecek olan an içinde yürekten ve us’tan ne derece nasiplendirdiğimize dair doğru değerlendirme yapabilme yetisine sahip olan bilinç düzeyinin kalitesidir.
Asıl değer seviyesi o andan sonra ömrümüze kattığında yatmakta…en kötüsü; gelecekteki iyiliğin zeminini mutlaka içinde taşır …yoksa bu evren sağını, solunu şaşırmadan sürekli ahenkle nasıl dönerdi..dengenin sırrı bu zıtların oluşumunda saklı. unutmamalı !
Şükran AY
YORUMLAR
Güzel felsefi bir yazıydı. Öncelikle kutlarım.Ve yorum hakkımı kullanmak isterim.
Sevgi ve aşk farklı kavramlardır.Aşk ayrılıklarda başlar.Bitirdiğiniz halde yine aynı kitabı okuma isteği duyarsınız. Aynı şeyleri okuyacağınızı bilsenizde sevmişsinizdir. Kitaptan ayrılığınız ve özlemleriniz aşkı o zaman büyütür. Eğer ki elinize alır defalarca okuduğunuzu düşünü o zaman sadece seversiniz.An gelir saygı duymaya başlarsınız her insana duyduğunuz gibi....
Zıtlıklar bir birinin tamamlayıcısıdır.Dolu boş yanlış doğru kuru ıslak bunlar farklılıkları görebilmektir. En kötünün içinde en iyiyi görmemizi sağlar. Her şey Us ile değil kalp gözüyle yada ruhumuzla görmek istediği şeyleri görür. Bir tablo düşünün her tarafı siyah olsun köşesinde nokta büyüklüğü mavi.Siz o noktaya bakarsanız içinizden o zaman okyanusu bile göre bilirsiniz küçük bir kapı deliğinden sızan IŞIK gibi.....
GÜZEL YAZINIZI ....TEKRAR YÜREKTEN KUTLAR.... SAYGILARIMI SUNARIM
Bir kitabın etkilerinin nerde başlayıp nerede biteceğini kesin olarak saptamanın olanaksız olduğunu düşünüyorum. Aşka gelince ömrümüzle sınırlı olan düşlerimiz, ancak aşkla yaratılan eserlerde aşkı yaşatmak ve sonsuza taşımak olasıdır. Bu roman olur şiir olur, beste olur; gerçek bir sanat ürünü ise yüzyıllarca yaşar. Biter mi, biter; bitmeyen hiçbir şey yok, her bitiş yeni bir başlangıçtır ayrıca...
Düşündüren yazınız için kutlarım saygılar değerli Şükran hanım...
Şaban Aktaş tarafından 5/13/2012 7:04:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Asıl değer seviyesi o andan sonra ömrümüze kattığında yatmakta…en kötüsü; gelecekteki iyiliğin zeminini mutlaka içinde taşır …yoksa bu evren sağını, solunu şaşırmadan sürekli ahenkle nasıl dönerdi..dengenin sırrı bu zıtların oluşumunda saklı. unutmamalı !
çok güzeldi anlatımın
saygılarımlasın
anneler günün kutlu olsun