ANNELERİN FEDAKARLIĞI
Canım annem hakkını ödeyemem ben, tüm annelerin hakkı ödenmez aslında. Türk tarihine bakarsak geçmişimizde onlar değil midir? Cephede kurtuluş savaşında askerlerimizle omuz omuza çarpışan onlar değildir midir? Vatan için evlatlarını şehit verip vatan için savaşan Türk kadını her zaman güçlü, iradeli, dini bütün ve de vatanseverdir. Aynı zamanda eve geldiğinde çocuklarına şefkat, sevgi gösterip onları iyi yetiştiren analarımız, eşlerine destek olan bizleri bu güne getiren yürekli analarımız, cefakâr vefakâr canımıza can katan analarımız.
Anneler günü ilk kez 1908 yılında kutlandı. Sonra bütün uygar ülkelerde kutlanmaya başlandı. Her yıl mayısın ikinci pazar günü anneler günü kutlanır radyo, televizyon ve gazetelerde makaleler, söylevler, şiirler okunur. Bu gün çok güzel olsa da bana göre anneler günü bir günle kısıtlanmayıp yılın 365 günü olmalı. Kitabımız Kuran’ı Kerim derki cennet annelerin ayağı altındadır. Onları her daim sevgi, saygıyla anıp haklarını bilmeliyiz. Bir çocuk dünyaya gelmeden Yaradan’ımızla konuşur. Ben yarın dünyaya gideceğim, ben orada yalnız ne yapacağım bu küçücük halimle? Yaradan’ımız da derki senin orada meleğin var seni orada bekliyor sana artık o bakacak. Sana cennetteki gibi şarkılar ninniler söyleyecek onun sevgisiyle mutlu olacaksın der. Çocukda ben onların lisanın bilmiyorum ne yaparım? ALLAH derki: Sana tüm sabrıyla ,sevgisiyle, şefkatiyle konuşmayı öğretecek. Çocuk derki artık seni göremeyecek miyim? ALLAH derki: meleğin beni sana anlatacak bana yakın olman için ibadeti duaları öğretecek sen beni göremesen de ben her daim yanında olacağım. Çocuk derki peki o meleğimin adı ne? ALLAH derki sadece anne diyeceksin yaşın kaç olursa olsun der. Bu hikayedeki gibi anne hayatı pahasına da olsa evlatlarını her tür kötülüklere karşı korur sever büyütür yetiştirir analarımız kutsaldır.
Nerede olursak olalım başımız sıkışsa yüreğimizi açsak annemizdir dar günümüzde yanı başımızda. Süper bir kahramandır yüreğimizde zihinlerimizde. Ben annemi yıllar önce kaybettim hala özlüyor arıyorum ana gibi yar olmaz. Sizler anneleri yaşayanlar bu gün anneler günü annenize alacağınız en güzel hediye iyi evlat olup yanağından alacağınız bir öpücük ellerini öpmenizdir. Bundan güzel ve değerli ne olabilir ki hayatta annelerinde beklentileri bunlardır eminim. Hayatta olmayan annelerimize Allah’tan rahmet diler, mekanları cennet olsun dualarımızla ..Yaşayan annelerimizin anneler günü kutlu olsun....
aysel köse
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.