- 1266 Okunma
- 12 Yorum
- 1 Beğeni
Müdürüm
Bir maymun tüccarı, daha önce yakından maymun görmeyen bir köye gidip maymun satmaya karar vermiş. Köye gelince, küçük bir dükkân kiralayıp maymunlarını kafeslere koyup üst üste raflara sıralamış. İşi bitince dükkânın önüne bir sandalye atıp oturmuş ve müşteri beklemeye başlamış.
Daha önce canlı maymun görmeyen köylüler, dükkânın önüne toplanmışlar maymunları görmek için. İlgi ile raflardaki maymunları izlerlerken, bir müşteri gelip kafesinde beş bin dolar yazan bir maymunun parasını ödeyip alıp gitmiş.
Köylü şaşkınlıkla tüccara “Neden bu kadar pahalı bu maymun? Ne hüneri var ki?” demiş.
Tüccar; “ Ah sorma; o maymun çok maharetli, desinatördür ” demiş. Desinatörün ne olduğunu bilmeyen köylü, bilmiş gibi başını aşağı yukarı sallamış.
Az sonra bir müşteri daha gelip kafesinde on bin dolar yazan maymunu alıp gitmiş. Köylü yine “Deminki maymun desinatördü, bunun ne marifeti var ki on bin dolar? “ demiş.
Tüccar; “ O maymun da çok kıymetli. Matematik profesörüdür. Bölme, çarpma, çıkarma, toplama ne istersen yapar. Hesap makinesi solda sıfır kalır yanında.” Demiş.
Köylü, yine emme basma tulumba gibi başını sallarken en üstteki rafa takılmış gözü. Çünkü o kafeste ahi gitmiş vahi kalmış yaşlı bir maymun varmış. Hem de iki yüz elli bin dolar yazıyormuş kafesinde. Hayretten küçük dilini yutacak gibi olan köylü tüccara, “ Öteki maymunları anladık, biri desinatör, biri profesör. Peki, bu maymun ne iş yapar da bu kadar pahalı?”
Tüccar; “ Vallahi şimdiye kadar ben o maymunun bir iş yaptığını görmedim. Ama diğer maymunlar ona müdürüm diyor.”
Emine UYSAL 11.05. 2012
YORUMLAR
Emine UYSAL (EMİNE45)
Çok teşekkür ederim, sevgimle...
Çok güzel bir yazıydı...Çok güldüm...Allah da seni güldürsün.
Bir fıkra da benden olsun madem.
Müfett,iş tarih dersinde sınıfa girip öğrencinin birine soruyor.
-Oğlum söyle bakayım Roma'yı kim yakı?
Çocuk heyecanla cevap veriyor
-Vallahi billahi ben takmadım...Onu da benim üzerime atacaklar
Müfettiş öğretmene dönüyor.
-Hocam bu ne diyor böyle
Öğretmen cevap veriyor
-Sayın müfettişim bunlar hep böyle...Yaparlar ederler sonra da ben yapmadım derler hep.
Müfettiş iyice fıtırır ve okul müdürüne gider
-Müdür bey sınıfa girdim Romayı kim yaktı diye sordum öğrenciye '' Ben yakmadım '' dedi...Öğretmen de bunlar böyledir yaparlar ama inlar ederler '' diyor..Bu nasıl iş böyle
Müdür cevap verir:
-Siz hiç merak buyurmayınız efendim. Ben disiplin kurulunu toplar gerekli tahkikatı yaptıktan sonra olayın faillerini tespit ederek mutlaka cezalarını veririm.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Mizah sizin kaleminize çok yakışıyor çokk.
Selam ve saygılarımla...
O zor dönemlerde (12 Eylül öncesi),Akhisar Teknik Lise ve EML ye Manisa Milli Eğitim Müdürü-
nün yazısı ile müdür vekili atandım.
Ne tesviye atelyesi bölüm şefiyim,ne de idareci.
Yıl sonu bütünleme sınavlarının yapıldığı dönem.
Müdürlük görevimi yaparken,bu görevden bağışlanmam için,dilekçe yazdım.Cevap yok.
Bir ay sonra bir dilekçe daha yazdım yine cevap yok.
Bakanlıkta şube müdürü arkadaşımı arayıp durumumu izah ettim,yardım istedim.
-Hazır yerini ısıtmışsın,bir kararname çıkaralım müdürlüğe devam et dedi.
Ben masa başında oturmayı sevmiyorum.İş pardisömü giyip,atelyede makinalar arasında iş
yapmalıyım ki,vaktin nasıl geçtiğini anlamayayım dedim.
Zor da olsa müdürlükten kurtuldum.
Şimdi,müdür olmak için millet bir birini eziyor,bir sürü sınavlra giriyorlar.
Yazınızı okuyunca çok güldüm.
Katılıyorum.
Sağlıcakla kalınız...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Anladın sen onu...
selamlar...
:)))..aslında Türkiye nin bir manzarasıdır bu..hele hele benim mesleğimle tam bir uyum halinde bu hikayecik..bizim de başımızda öyle hiç bir şeyden anlamayan sadece oturduğu koltuğu işgal eden ve işin sadece kaymak kısmıyla ilgilenen adamlara Müdürüm diyoruz..ve bu benim hakikatten çook ama çook zoruma gidiyor..neyse bu hikaye beni neşelendirmeye yetti..teşekkürler paylaşım için..sağlıcakla kalınız...saygılarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar...
:) güzeldi ve gülümsetti. hep iyi geliyorsun Eminem. hep yüreğimde kal. Çookça selamlar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Gülmek güzel, sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Gülmek güzel, sevgimle...
:))) müdürler için çok fıkra vardır bu da harikaydı arkadaşım sevgilerimle gülümsettin bizleri varolasın....
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle can...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle can...
:)))) Bence hayat tecrübesi vardır. O yüzden kıymetlidir. Gülümsettin emine abla. Sevgiyle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgilerimle...
Hayatımızın bir gerçeği,evet saygıdeğer dost,tam bizim memleket.Adam akşama kadar masasında uyuklar,arada sırada bir kağıt gelir onu okumadan imzalar yine şekerleme yapar,akşam olur yine miskin miskin evin yolunu tutar.Diğer günler aynı,aynı.yüreğinize sağlık,güldürürken düşündüren harika bir yazıydı.Kutlarım özünüzü,kaleminizi.Saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Maymun adaleti diyorum ben de:))
selamlar dost.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle...