- 1845 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
Damla damla...
Damla damla bir anı...
Hastane odasının duvar kağıdındaki çizgilerde kayboldu gözlerim.
Her bir çizgi kaygıdan zengin, korku dolu bir yolculuğa yeniden çıkmak gibiydi…
En çok iki sene evvel bugün tam da bugün yakmıştı hayat canımı.
11 Mayıs
Ömrümün 11 Eylül’ü gibi …
Tüm kalelerimi yıkmıştı grade’ler…
Ne garip bir rastlantıydı, aynı güne denk gelmesi. Hep kan vermekten korktuğum çocuk hallerim geldi aklıma, bir film şeridi gibi izledim yine kendimi perdede, başrolünün hiç değişmediği kısa bir oyun gibi.
Oyun, oyuncu, perde, seyirci hepsi yine ben…
Bir keresinde, İğneci Kemal Efendi gelince evde bulamamıştı annem beni, bin bir dil dökmüştü de öyle çıkmıştım çaresiz ortaya. Değişen tek şey fiziksel olarak büyümüş bedenim ve sayıca artan tevellüdüm. Hala korkuyorum iğneden hala. Ki artık kan verebileceğim iki kolumda yasaklıyken iğneye, bugün ilk kez ayağımdan kan verecek olmamın 4 aylık gerginliğiyle geldim hastaneye. Elçim, arkadaşım Dr. Funda tüm kaygılarımdan haberdar bir şekilde sabah beni evden aldı lay lay lom müzik eşliğinde köprünün kalabalık trafiğiyle boğuşarak görev yaptığı hastaneye ulaştık. Kliniğinde özel bir odaya yerleştirdi beni ve odadaki yatağa oturarak ayaklarımı aşağıya doğru sarkıtmamı istedi, ayaklarıma kan toplansın diyeymiş meğer…
Az sonra hemşireler , değişik boyutta enjektörlerle geldiler yanımıza. Çoğu sağlıkçının pek şahit olmadığı bu duruma, onlar gibi bende pek hazır değildim açıkcası. İnsanın korkusuyla burun buruna gelmesi, üstelik en uç noktada ne zormuş Ya-Rabbim… Ne zormuş normal insanlar gibi kollarından kan veremeyecek olmak bir daha. Tabi ben dayanamadım sordum;
-“Hemşire hanımcım, canım çok acıyacak mı?” diye
Hemşire:
-“Kan veriyorsunuz nihayetinde ne olursa olsun acı duyarsınız, ayak derimiz kalındır yani biraz daha sıkıntılı olacak sanırım” deyince tüm damarlarımın stresten çekildiğini ve bir kıl kadar inceldiğini hissettim.
Dr. Funda;
-“Seçilciğim, bugün öğleden sonra kuzucukların okulundaki Anneler Günü partisine katılacağız değil mi?” diye sözüm ona beni oyalarken, iki hemşire bacağımı oynatmamam gerektiği talimatını vererek ayağıma sarıldılar.
Hemşire;
-“Lütfen hareket etmeyin, yoksa canınız çok yanar” dediğinde sinirlerimin acıyla harmanlanıp laçka olduğunu hatırlıyorum. İnatla gözlerimdeki yaşı dondurdum olduğu yerde, bilerek ve isteyerek tüm gücümle durdurdum vücut sıvımın kirpiklerime istilasını. Soğuk bir acıydı bu, duygusuz bir acı. Yedi kez göğü yıldızlı odada ne derin uykulara dalmış, ne dayanılmaz acılara uyanmıştım aslında ben ama hala tüm bunların yanında basit sayılacak bir can yanmasına dayanamamak gücüme giderken, tüm gücümün de gittiğini hissediyordum bedenimden. Oğlum doğduğunda topuğundan kan alınırken neden bu kadar ağladığını yeni anlıyordum ne garip, tam 5,5 sene sonra.
İğne ayağıma girdiğinde “ kırt “ diye bir ses duydum ve ilerlerken acısını hissediyordum ama artık damarımı tam bulmuşlardı ve süt sağar gibi 8-10 adet tüpe sağdık kanımı hep beraber. Damla damla … Geçen eve götürdüğüm bir kucak kırmızı gül kadar kırmızıydı kanım.Canım yanmıştı ama yinede bir denemede damarımı bulduğu için hemşireye sarılıp, onu öpmek istiyordum…
Duvar kağıdının çizgilerinde geçmişe yola çıkan ruhum, iğnenin ayağımdan çıkmasıyla tekrar dirildi.
Demem o ki !
Mecbur kaldığınızda veya ihtiyaç duyulduğunda kan vereceğinize, bugün bu anımı okuyanlar gidip bir hekime genel bir kan tahlili yaptırsınlar. Hem benim kadar canlarının yanmayacağını ben garanti ediyorum, en azından kolundan verebilecek olanlar için…
Sağlıcakla
Fotoğraf: SNKY
.
YORUMLAR
(( Seçil Nimet ))
Benden dayanıklısındır sen...
VArol... :)
canım arkadaşım...
duvar çizgilerinin arsında bir yerlerde seni gözledim...
sen görmedin beni..
halbuki ben oradaydım..
bir melek olup kanat taktım...
senin için ıslak gözyaşlarımla dua ettim..
ben biliyorum bu acının sonrasında masmavi gökyüzünün tam orta yerinde..
tıpkı senin gözlerindeki o ışıltı gibi..
gökkuşağı tüm ihtişamıyla yeni günlerine mutlulukla tebessüm edecek..
şimdi sıra sende benim için dua et..
onaltı mayıs sabahında o soğuk odada uyurken buna ihtiyacım olacak..
sevgilerimle..
adaşım..
SEVİLAY DİLBER tarafından 5/13/2012 7:23:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
Mevlam sana şifa versin, bedenin şifa bulsun göğü yıldızlı odada...
Orda olucam Sevilay, sevgimdesin ADAŞ kuzummm...
:)
(( Seçil Nimet ))
Kuzucuk bunları dün tetkikleri yaptırırken yuaşadım ben...
Ha fotoğraflara gelince daha kuşlarımı çekmedim baakkkk!
Severim seni, hem öperimde... :)
Davidoff
Kuşları aklına getiren ben olduğuma göre, fotğrafları benim :) :))
(( Seçil Nimet ))
Yessss....
Bir kuşlu öykü yazsana sen biricikim...
Kuşları benden... :)
Davidoff
Aklını bir saatte kalemiyle düzeltenlerden değilim merak etme, sen bana fotoğrafını yolla yeter. Üç cümle ile anlatması da benden :)
Çok geçmiş olsun canım, Rabbim acil şifalar versin inşallah. Tetkiklerin sonucu temiz çıkar da çektiklerini unutursun inşallah.
sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Periyodik tetkikler, umarım umarım her vaskit iyi çıkarlar, ben ayağımdan kan vermeye razıyım zira...
Sevgimle... :)
(( Seçil Nimet ))
YA ben özlemişim seni iyiden iyiye...
Ooooooooofffffffffff!!!
Hep hatırlıyorum o hastane günümüzü, sabahın kör vakti kalkmıştın gözüne çöp batmış gibi, benim yüzümden, benim için...
İnsan bir şeyin sadece kendisi için yapıldığını direkt olarak hissedince bir acayip mutlu oluyor melekpare'mmm...
Sevgimle... :)
Bütün bu sıkıntıların sonunda dileğimiz, tahlillerinizin güzel çıkması ve ayağınızın acısını unutturması olur. Allah şifa versin size de tüm hastalara da.
Selamlar.
(( Seçil Nimet ))
Amin...
Mevlam sağlık versin hepimize, sevgimle...
Teşekkürler...
Allah'tan şifa diliyorum Seçil Hanım. Bu mübarek günde bunca insanın duası kabul olur inşallah. Allah dağına göre kış verirmiş.
Gerçekten üzüldüm, ama dua edin ki yanınızda size bu acıyı hissettirmemeye çalışan arkadaşınız varmış. Bin bir ters suratlı insanla uğraşıp kan vermeye çalışan o kadar insan var ki...
tekrar geçmiş olsun. Selâm ve dua ile...
(( Seçil Nimet ))
Mevlâm tüm hastalara ve şifa bekleyenlere şifa versin inşaallah...
Çok çok teşekkürler...
Sevgimle...
Ne zaman hastaneye gidip genel kan tahlili istesem doktor engeline takılıyorum. Neredeyse yalvartacak kadar yoruyorlar insanı. Ne gerek var, diyen doktorlar hep beni mi buldu yoksa herkes mi böyle bilmiyorum. Özellikle çocuklarımın yılda iki kere kan değelerine ve tetkiklerine baktırırım ama işte dediğim gibi "Ne lüzum var" gibi sorulara muhatap kalarak. Ne lüzumu var diyenlere -doktor olsun, konu komşu olsun- şu yazıyı okutmak isterdim.
Ben alın damarımdan kan aldıklarını bilirim. Damarlarım çok belirsiz olduğu için kesinlikle koldan ve elden kan alamıyorlar. Ayak artık bizde normal kan verme yeri. O da binbir eziyetle. Ama ne olursa olsun daha büyük acılara engel olmak için bu küçük acılara katlanmak lazım. O bakımdan bu çalışmanı insanların dikkatini çekmesi gereken bir yazı olarak görüyorum ve güne gelmesini temenni ediyorum.
Allah şifa versin sana. Umarım olması gerektiği gibi çıkar sonuçların.
Hayırlı cumalar.
(( Seçil Nimet ))
Umarım dikkat çeker Aynur, günde olmuş olmamış mühim değil...
Temennilerin için teşekkürler...
Sana da hayırlı Cumalar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah, bütün hastalara acil şifa versin.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah, bütün hastalara acil şifa versin.
Aynur Engindeniz
Sevgili Emine Abla, haklısın. Zaten biz milletçe birşey olmaz pskolojisiyle büyümedik mi...
(( Seçil Nimet ))
Teşekkürler, sizinde anneler gününüz kutlu olsun... :)
Çok geçmiş olsun Seçil hanımcığım.
" Düâ-i zahrul gayb icabete makrundur " (Gıyaben yapılan dua, icabete daha yakındır) denmiştir ki ;
Sevgili Peygamberimiz (S.a.v) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur : " Bir Müslümanın din kardeşinin arkasından ettiği hayır dua kabul olur. O dua edince, bir melek, “Âmin! Kardeşin için ne istiyorsan aynısını Allah sana da versin” der."
Rabbim tüm hastalar acil şifalar nasip eylesin şu mübarek ve kıymetli Cuma saatlerinde.
İnsanın kendini ve sağlıkla aldığı her nefesi sorguladığı bir yazıydı. İçre dokundu.
Sevgiyle...
(( Seçil Nimet ))
Amacına ulaşması için bu yazının, okuyanlarını doktora genel bir kan testine yönlendirmesi gerekiyor ama...
Başta siz hafta başı hemen gidin mesela... :)
Sevgimle...
(( Seçil Nimet ))
Bir arkadaşımı aradım, dedim ki;
Hangi duaları okuyayım korkuyorum dedim...
Oda ne dese beğenirsin?
Bence bildiğin tüm duaları oku dedi... :)
Allah kerim be Su'yum, Allah kerim...
Mehtap Yıldız
en güçlü duan işte odur sevgili seçil
şahdamarını yokla bak
ne kadar hem hal olusun ayan
parmaklarına dokunan
ve sana senden daha yakın olana Emanetsin
nezdinde ıstırap duyan tüm hastalara o yüce Şafiden acil şifalar diliyorum
ve kalbimize
hayırlı cumalar
Şu mübarek cuma günü sana bol sağlıklı günler diliyorum, Seçil kardeşim, sen iyi ol da kontroller için o kadar acıyı atlatırsın.
Yüzün hep gülsün, sağlık ve mutlulukla.
(( Seçil Nimet ))
Amin hemde milyon milyon kere... :)
Sevgiler...
Geçmiş olsun Seçil kardeşim, Allah sağlıklı, güzel günler versin.
Selam ve sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Mustafa abi bugün pek canım acıdı ya yazmadan edemedim... :(
(( Seçil Nimet ))
Adaşım canım acıdı ya yazayım dedim, kimsecikler canı çok yanacağı zamanı beklemesin diye... :(
Sevgimle...
Vertigo
hep yaz sen - canım acısa da,gözlerim dolu dolu olsa da çok severek : ) okuyorum ben seni...yazdıklarını...
bitsin gitsin - bi' daha uğramasın yanımıza...
çok acıdıııı çok!.. yetsin!
(( Seçil Nimet ))
Bu kanı vermeyeyim diye aylardır bekliyorum ama olmadı, kollarım operasyonlu diye veremiyorum ya, korktum işte ayağımdan vermeye ve tam da kemoterapimin başladığı günün 2. senesine denk geldi ona yandım yahuuuu!
Hamdolsun ama ADAŞ'ım...
Ayağımız yere basıyor ya...
Vertigo
şükrettim halime, - senin de şükrettiğini biliyorum -
kolum çok ağrıyor diye hayıflanıyordum!..ister istemez oluyor!..
canım yandığında,isyan da ediyorum bazı...
beterin beteri var!..
ayağımız yere basıyor çok şükür...
(( Seçil Nimet ))
Vallahi canımın acıdığını herkes anladı ama onların yanında ağlamadım... :(
Ama ayağım acıyor hala...
(( Seçil Nimet ))
evet güç'lüyüm...
Hayatımda bir güç'lüğüm var...
Ama ayaklarım yere basıyor ya...
Mevlam tüm hastalara şifa versin inşaallah ! :)