Mü`min Maskeli Münafıklar
Evvela başlığımızın ve konumuzun ana hatlarını oluşturan iki kelimeyi -mümin ve münafık kelimelerini- tanımlayarak yazımıza başlayalım.
Mümin sözcüğü lügatte inançlı,inanan,mutekit Müslüman ,İslam dinini benimsemiş kişi manasına geliyor.
Münafık sözcüğü ise lügatte şu anlama geliyor; din kurallarına uymadığı halde inanan gibi görünen kişi.
Bu bağlamda bir de Allah cc Kuran-ı Kerimde müminleri nasıl anlatıyor buna bakalım.
Bakara suresi 3,4 ve 5. ayetlere bakatığımız vakit mümin;
-Allah`a iman eder.
-Namazını dosdoğru kılar.
-Kendine rızk olarak verilenlerden infak eder.
-Ahirete kesin olarak inanır.
-Kur`an-ı Kerim`e inanır.
Evet yaradan kısaca Kuràn-ı Kerimde müminliği böyle tanımlıyor.
Öte yandan birde münafıklara bakalım...
Maun suresinin tamamını ele alırsak Kur`an a göre münafıklık söyle tanımlanmakta
-Yetimi itip kakan
-Yoksulu doyurmayan
-Namazı ciddiye almayan
-ibadetini gösteriş için yapan
-zekat vermeyen kimselerdir.
Benim mümin maskeli münafıklar tanımım ise şöyledir:
Namazı gösteriş için kılan,malının fazlasını infak etmeyip kenz eden,yetime kucak açmayan,akşama kadar TV karşısına geçip tespih elinde durduktan sonra akşam tespihi bırakıp ağzını ayırarak zina edenlerin boy gösterdiği dizileri izleyen,emekçiye hakkını vermeyip ardından müminlik taslayan,Allah`a inandığını söyleyip paraya tapan,elinde tespih kafasında bir takke gösteriş yapıp insanlığa zerre-i miskal faydası olmaksızın cennete gideceğini sanan ,emek harcamadan faiz ile servet edinip emekçinin hakkını vermeden camide en ön safı tutan,bencil yaşayan...
Kısaca Kuran a inanıyormuş gibi görünüp gösteriş yaparak Kuranda yasak olan çoğu davranışı üzerinde barındıran...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.