- 1724 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TURKCHE'leşiyoruz
Çok üzülüyorum.Türkçe gözümüzün önünde eriyip gidiyor.Önce Türkçe’yi kısaltanları eleştirelim.Nasıl yazıyorlar inceleyelim.
-Slm.Nbr?
+iii sndn?
-ii ya saol
Gördüğünüz üzere Türkçe’ye sıçanların konuşmasını okudunuz.Günümüzde Türkçe katillerinin sayısı giderek artmaktadır.Buna kim ’Dur!’ diyecek bilmiyorum ama bu konudan oldukça şikayetçiyim.
Bir de ’v’ harfi yerine ’w’ harfi ’k’ harfi yerine ’q’ harfi kullananlar var.Hadi biraz da onların nasıl yazdığına bakalım.
-baq yha
-seni sewiyorum.
Gördüğünüz üzere o sevmek kelimesini hem yalanlarla süslüyorlar.Hem de Türkçe’yi katlediyorlar.
Günümüzde sosyal paylaşım sitelerinde Türkçemiz giderek yok oluyor.Bir kişi de demiyor ki ’Ya kardeşim ne oluyor?’ Nerede öğrendin? o kelimeleri.Nereden öğrendin o dili.Türkiye’de yaşadığını unuttun galiba.Türkçe’nin ağzına sıçınca ödül mü veriyorlar sana...
Hay senin ya...
Ne yaptığını sanıyorsun?Başka bir dil mi yaratmak istiyorsun?O halde defol git Türkiye’den.
Türkçe’yi ya doğru kullan.Ya da git.Zaten yüzüne tükürsek onu da yağmur yağıyor sanarsın ya neyse...
Özenthi olma .Özenli ol.Doğru yaz.Doğru oku.Unutma: ’Diline sahip çıkamayan millet yok olmaya mahkumdur.’
Türkçe’nin içine etme bari.O düzgün kalsın.Yeterince yalanlarla sarılı etrafımız...Türkçe düzgün kalsın.TURKCHE’leştirme dilini.
YORUMLAR
güzel anlamlı bir yazı bende çok kızıyorum o kısaltma yapanlara ellerinize sağlık tebrikler
Saygılar