- 653 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYAT DEVAM ETMİYOR ASLINDA
Son zamanlara yapılan istatistiklere göre ekonomik olarak iyiye gittiğimiz ve yaşam şartlarının da iyleştirildiği söyleniyor.Tabi bunlar bilimsel istatistiklerle belirleniyor güya.Ben bunlarn tümünün zırvalık olduğuna inanıyorum.Misal olarak borsa.70 milyonu değil de 5 milyon gibi bir kesimi ilgilendiren bir alanla ilgili yapılan istatistiklerle ülkenin geneli hakkında sağlıklı bir veri toplayamazsınız.Zaten bu 5 milyon kişi ülkedeki hiç bir krizden etkilenmeyen kişilerdir.Yok borsa 55 bin oldu,yok 4 puan düştü kimi ilgilendiriyorki belli bir kesimden başka?
Eger gerçek bir istatistik yapacaksanız,Anadoluya gidin.İnanın öyle samimi cevaplar alacaksınız ki sorularınıza ,hiç bir politik görüş ya da kişisel çıkar size verilecek cevapların önüne geçemeyecektir.Ancak o zaman yaptığınız istatistiklerin bir gerçeklik payı olabilir.Nasıl mı olacak peki? Çok kolay .Gidin bir mezarlıklara bakın ,mezar taşlarına ...Bak bakim ortalama yaşam süresi 50 leri geçiyor mu? Geçmez çünkü açlık, yetersiz beslenme , sağlıksız yaşam o kadar yaygın ki ölümler erken yaşlarda gerçekleşmekte.Günlerce bir parça kuru ekmekle geçinen insanların olduğunu belki o zaman farkedersiniz.
hayata Demirel in ’hayat devam ediyor’ mantığıyla bakamayız.çünkü;
-Hayat devam etmiyor çünkü bireysel hayatlar duruyor
-Hayat devam etmiyor çünkü sevgilisinden vazgeçmek zorunda kalanlar oluyor
-Hayat devam etmiyor çünkü 30 unda ideallerinden vazgeçenler oluyor
-Hayat devam etmiyor çünkü sadece yarını değil bu günü bile elinden alınanlar oluyor
Ve hayat bütün güzelliklere rağmen devam etmiyor bazen..
Selim baş 01.31.2008