- 3548 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
’ERAY, BEN VE TİYATRO…AMAN ALLAH’IM ! ‘’ -10-
SAMİ’NİN SESİ- Yav kaçıncı perde, kaçıncı sahnedeyiz şimdi
ERAY’IN SESİ- Valla bilmiyorum ki…İkinci perdeydi…Bir sahne ben yazdım, sonra bir de sen...
BİR SES-Hıck…Hıck…Sallayın gitsin yaaa…Ne perdesi, ne sahnesi yazın gitsin işte
SAMİ’NİN SESİ- Yav Eray ne yazacağız şimdi? Ortalığı savaş alanına çevirdik ya bir şeyler uydurmak lazım.
ERAY’IN SESİ- Sami Hocam, Hoca niye hıçk diyor, yazık adama içkiye mi başlamış hiç içmezdi ne derdi var acaba?
SAMİ-Ne bileyim ne derdi var sakin bir adamdı ama yazık yazık.
BİR SES-Ne derdim olacak? Bir Sami bir de Eray var başka derde gerek var mı? Hıck hıck Haydi yazın şu oyunu bitsin Allah aşkına… Şu oyun bitsin AMATEM’e yatacağım beni alkolik yaptınız be.
ERAY- Tamam yazıyoruz Hocam sen kızma yeter ki… Hah buldum..Samo Ağa ayağa kalksın. Feraye, Şadiye, Atıfet de oraya gelmiş olsunlar. Samo Ağa Şadiye ve Atıfet’i öldürsün. Ada’yı evlatlık olarak alsınlar. Bundan sonraki hayatlarında nohut oda, bakla sofa, kırmızı panjurları olan bir evde seri üretime geçsinler. Şimdi o klavyeyi ver bana..Bunları ben yazayım. Nasıl seri üretime geçeceklerse… Ağa da yaşlandı iyice ama neyse
SAMİ’NİN SESİ- Hırrrrrrr…
ERAY’IN SESİ- Ne hırı ya…Sıra bende…Yönetmen hocam şuna bir şey desenize.
BİR SES- Hırrrrrr….Hıck…
Sahne tamamen aydınlanır. Yine Hastanedeyiz. Sahnede şimdilik sadece Dr Cavidan ve Ebe Işık vardır.
DR CAVİDAN- Aman Allah’ım ne gün…Bir sürü kurşun yemiş ikisi de. Çıkar çıkar anam ağladı
EBE IŞIK- Aaaklısın be doktor anım. Çıkar çıkar bıtmedi be yav.
DR CAVİDAN-Baksana bir tas mermi çıkardım.
EBE IŞIK-EE doğru dersin bende bir sürü çıkartım.
DR CAVİDAN-Sen ne diyorsun be. Hem ben ameliyathanedeyken sen neredeydin bakalım?
EBE IŞIK- A be sen bir köy saalık ocaanda ameliyataane bulduuuna göre ben de buldım bir doomaane .. Şı Keramettinden bii sürü bebek Çıkarttım be yav...Çıkar çıkar bıtmez.
DR CAVİDAN- O ve onun gibilerden doğacak bebeklerden bu memlekete hayır gelmez. Hepsini telef edeydin
BİR SES- Hele şükür adam gibi bir mesaj verebildiniz.
EBE IŞIK- Zaaten öldı epsi …Işığı görünce yaşayamadılar.
DR CAVİDAN- Şimdi gelir Jandarma…İşin yoksa bir de onlarla uğraş.
Aşık Bethoven hiç kaçırır mı bu fırsatı? Anında damlar hemen ve çalmaya başlar:
AŞIK BETHOVEN-
Cendermenin alayları koğuştur, koğuştur
Benim yarim cendermede çavuştur, çavuştur
Kadir Mevlam beni yare kavuştur, kavuştur
Kız ben siye demedim mi
Karşıki dağlar cenderme, cenderme
Yarin ufak sen askere gönderme, gönderme
Siyah zülfün ince bele indirme, indirme
Cendermenin elindeki süngüsü
Benim yarim cendermede hangisi
Ben yarime dayanamam doğrusu
Kız ben sana demedim mi
Karşıki dağlar cenderme, cenderme
Yarin ufak sen askere gönderme, gönderme
Siyah zülfün ince bele indirme, indirme
Dr Cavidan yerde duran Samo Ağanın ve Feleksiz Hörü’nün silahlarını alarak Aşık Bethovene ateş eder ama elbette ki tutturamaz.
DR CAVİDAN- Ah be ağam herkesi öldürdün de elin deymişken bu aşığı da vuraydın ya yine dibime dibime geldi.
Gerçekten de az sonra sirenler ötmeye başlar veeee Jandarma Komutanı Astsubay Kıdemli Başçavuş Enver Bey içeri girer…Ama bu komutan kim olsa beğenirsiniz?
DR.CAVİDAN- Ama olmaz ki hocam.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Naapayım ya..Sami Hoca’ya o kadar yalvardım ‘’Hoca’m beni bir kez daha sahneye çıkar Dr Cavidan’a diyeceklerim var, Ona aşkımı ilan edeceğim’’ dedim . İnadı tuttu. Ben de kılık değiştirdim mecburen.
SAMİ’NİN SESİ- Lan o Selim’i kim soktu sahneye? Derhal çıkartı n… Ulan Selim, Ulan Selim…Ulan fırlama…Ben sana fırlama sahneye demedim mi? Sorarım ben sana.
ERAY’IN SESİ-Nah sorarsın . Klavye sapığı n’oolacak. Piyes yazıyor güya. Oyunculara bile hükmedemiyor kalkmış bana hükmedecek. Senin dişlerin bana geçermi be.
SAMİ- Hırrrr… Eray koluna Hırrr
BİR SES- Benim yarim jendermede çavuşturşşşş..Paşadırşşş. Hıck.
DR CAVİDAN- Ayol siz biraz susun da şu yakışıklı imamla biraz da ben konuşayım. Sen ne şeker şeymişsin ayol. İmam kıyafetlerin içinde hiç fark edememiştim.
EBE IŞIK- Komutanı dooomaneye mi alıyoz doktor anım?
DR CAVİDAN- Hele bir dene…Ben seni ameliyathaneye alırım. Ebe Işık olarak girer Kenan Işık olarak çıkarsın.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- ( Sert bir topuk selamı verdikten sonra ) Astsubay Kıdemli Başçavuş Enver, on er iki erbaş, bir küçükbaş, bir de büyükbaş velhasılı on beş mevcutla emir ve görüşlerinize hazırız doktor hanım… ( Cebine sıkıştırdığı çiçekleri Dr Cavidan’a uzatır ) Nah buyurun bu çiçekleri size getirdim derunî aşkımın bir ifadesi olarak.
DR CAVİDAN- Teşekkürler canımcım. Ben de sana aşık oldum. Hem de hemen şimdi. Şu anda. Yıldırım Demirören aşkı. Aşkımızı ebedileştirmek için de sana bir doz aşı yapacağız. ( Işık Ebe’ye döner ) Işıkcığım Yakışıklı subayımıza bir doz sodyum tetra klörür veriyoruz…Kalçadan…Haa içine bir fiske Di hidrojen tri fosfat ilave etmeyi ve iğneyi ben yaparım sen bakma yakışıklımın orasına burasına sonra aslanıma bir tane de viyagra vermeyi ihmal etme. Tamam mı şekerim?
EBE IŞIK- İğneyide ben yapardım ama neyse Yani komutanı dama alıyoruz öyle midir be yav. Damızlık niyetine
Her moka maydonoz olan Aşık Bethoven yine ortaya çıkar
AŞIK BETHOVEN-
Dam başında hezen var
Hezende bir gezen var
Erzurum’un içinde ağca dudum vay vay
Salınıp ta gezen var ince dudum vay vay
Erzurum’un içinde ağca dudum vay vay
Gün değmemiş güzel var ince dudum vay vay
Dam başında dam beri
Yine aldı gam beni
Dert için mi doğurdun ağca dudum vay vay
Garip anam sen beni ince dudum vay vay
Dam başında ne dane
Dökülür tane tane
Anan kimin gezirsen
O yane hem bu yane.
DR CAVİDAN- Ayol komutanım şu sapık aşığı benimiçin vursana. Valla Hipokratı dinlersem ebe Işık gibi olayım gebersin sapık aşık.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- ( Dışarıya seslenir ) Askeeerrr…Dikkaaattt. Nişan aaaalll. Hedef Aşık Bethoven…Atış serbest….Ateeeşşşş
Silah sesleri duyulur ama anlaşılan o ki Aşık Bethoven yine paçayı yırtmıştır. Haa bu arada söylemeyi unutmayalım. Bizim eski imam, yeni komutana kalçadan iğnesi yapılır. Hemde doktor Cavidan hiç acıtmadan yapar eli çok hafiftir . Hafiftende komutanı taciz eder.
ERAY’IN SESİ- Yuh yani sahnede o kadar insanın gözü önünde ha?
SAMİ’NİN SESİ- Seliiimmm o askerlere söyle şunu da ortadan kaldırsınlar. Sevaptır.
ERAY-Sen bana kötü birşeymi dedin. Hocam Sami Hocam benim hakkımda kötü şeyler düşünüyor.
BİR SES- Allah aşkına yeni komutan Selim beni vursun eski imam Selim de cenazemi kaldırsın. Yaşamak haram sizin yanınızda.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Her neyse önce vatan millet işlerine bakalım. Neler oldu burada?
DR CAVİDAN- Dört tane mantar zehirlenmesi vardı…Bir de Samo Ağa ile Feleksiz Hörü birbirlerini vurdular.
EBE IŞIK- Bı de Şı Keramettin’in domunu yaptırdım…Ben yaptırdım…
DR CAVİDAN- Evet bir de o vardı.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Ölen filan var mı?
DR CAVİDAN- Buraya düşecek de sağ çıkacaklar? Benim doktorluğumdan sağ çıkacak öyle mi? Yalnız o Ada denen çocuğa kıyamadık. Samo Ağa denen namussuza tipsiz demesinin ödülü olarak onun canını bağışladık. Bu oyunun en akıllısı o çünkü.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Çok güzelll …Demek ki vukuat yok.
Bir asker içeri gelir ve selamını verir?
BİR ASKER- Komutanım Ağanın karıları Şadiye ve Feraye geliyor.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Yanlarında başka kimse var mı?
BİR ASKER- Bir toz bulutu var komutanım
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Eyvaaahhh…Doğal Afet Atıfet geliyor. Ayvayı yedik.
EBE IŞIK- Doortam mı gelecek gacıyı?
AST. SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Sen ne diyorsun ebe biz dünyayı Doğal Afet Atıfetten kurtarmaya çalışıyoruz sen dünyaya onun kopyalarını çıkaracaksın kalsın.
ERAY-Ya Sami Hocam rütbesi az bir komutan yapamdınmı Selimi rütbesi yazmayla bitmiyor. Sadece çavuş olsa olmuyor mu ? Ya da onbaşı?
BİR SES-Allahım neydi günahım nerede, Nerede ben nerde yanlış yaptım Hıck…
DR CAVİDAN- Şekerciim bu günkü hasılat yeter bence ha? Biraz da yarına saklayalım. ( komutana döner ) Komutanım sen de şu Doğal Afet’i durdur buraları karıştırmasın fazla
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Doğal Afet Atıfet’i durdurmak mı? Onu koskoca Türk Silahlı Kuvvetleri durduramadı ben nasıl durdurayım?
Az sonra maalesef Şadiye, Feraye ve Doğal Afet Atıfet sahneye gelirler.
SAMİ’NİN SESİ- Yav benim şarjım bitti. Eraycım istersen sen devam et
ERAY’IN SESİ- Beter ol…Allahın moruğu…Ben karışmıyorum artık . Sana Küstüm Batır ortalığı sonra Eraycığım temizle ortalığı olurrr başka…Hem ben sana küstüm.
Aşık Bethoven yine arz-ı endam eder.
AŞIK BETHOVEN-
Senin yüzünden canıma
Damarımdaki kanıma
Kur’anıma Kitabıma
Küstüm...
Daha seninle konuşmam
Küstüm, Küstüm..
Ne yaparsan yap barışmam
Küstüm, Küstüm..
Artık sana hiç karışmam
Küstüm, Küstüm… Küstüm Oy...
Ekmeğimin tuzu olsan
Küstüm, Küstüm..
Kaderimde yazı olsan
Küstüm ,Küstüm..
Padişahın kızı olsan
Küstüm Küstüm.. Küstüm Oy...
Bitsin bu sevdamız bitsin
Nereye giderse gitsin
Konuşursam dilim kopsun
Küstüm...
Küstüm kara gözlerine
Küstüm Küstüm..
Küstüm acı sözlerine
Küstüm Küstüm..
Gölgesine izlerine
Küstüm Küstüm.. Küstüm Oy...
Ekmeğimin tuzu olsan
Küstüm Küstüm..
Kaderimde yazı olsan
Küstüm Küstüm..
Padişahın kızı olsan
Küstüm Küstüm.. Küstüm Oy...
Küstüm kara gözlerine Küstüm
Küstüm acı sözlerine Küstüm
Gölgesine izlerine Küstüm
Daha seninle konuşmam
Ne yaparsan yap barışmam
Artik sana hiç karışmam
Küstüm.. Küstüm.. Küstüm...
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Askerleeerrr…Yakalayın şu aşığı artık. ( Pencereden dışarı bakar) O hoooo…Bizim askerler dışarıda göbek atıyor. Oğluuummm. Alooo kime diyorum lan ben. Burada başçavuşun beygiri mi…
DR CAVİDAN- Osuruyo demeyeceksiniz sanırım? Ne ayıp.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Der miyim hiç? Gaz çıkarıyor diyecektim bizim askeri araçlar gazla çalışıyor malum benzin çok pahalı. Bizde askerlerimle birlikte gazımızı ziyan etmiyoruz.
EBE IŞIK- A be kapçık ağazlı o gaz değildir. Bebekdir bebek doortayımmı doktor kumandanı.
Feraye, Şadiye ve Doğal Afet atıfet içeri girerler.
ŞADİYE- Nerededir benim erim. Lı lı lı lı lııııııııı? Benim kıllı yarım Samo Ağam nerelerdedir? Lı lı lı lııııııııı Kimler kıymıştır Ağama
FERAYE- Sen benim aslan gibi kocama ayı gibi kıllı mı diyorsun? Yolarım seni.
ŞADİYE- Ne kıllısı lo…Akıllı diyem de bu Sami olacak sağır kıllı anliy, kıllı yaziy..Poh yiyenin gözler görmiy, kulahlar da duymiy.
FERAYE- Ağam benim badem gözlüm , sırma saçlım. Nasıl beni bırakıp gittin.
ŞADİYE- Lo ağam kel değimliydi. Gözleri de şehla bakıyiidi
DOĞAL AFET ATIFET- Sisters-bi Mann den Mund halten verzögert. Wir sind hierher gekommen, wie Sie edesiniz Kampf. Beachten Sie auch die Bi Ruhe für die Verstorbenen und blieb dort. Wenn Sie zu tun haben, für ihn den Status Rechnungswesen Geberip. Sie werden noch Aga Samo bin besorgt, dass Kerl aus dem Verkehr verschwunden. Aber warum hatten wir hierher gekommen? Ağalık Schemata, um nicht ein Ende setzen? Nun wollen wir in unserem Geschäft in bestimmten zırıltıyı aussehen.
DR CAVİDAN- Yani diyorsun ki: Lan bi susun geri zekalı gelinlerim. Biz buraya siz kavga edesiniz diye mi geldik? Bi susun da bakalım ölen, kalan var mı. Geberip giden varsa ona göre durum muhasebesi yapalım. Siz hala Samo Ağa olacak o tedavülden kalkmış herifin derdindesiniz. Oysa biz buraya niçin gelmiştik? Ağalık düzenie son vermek için değil mi? Şimdi kesin zırıltıyı da işimize bakalım.
BİR SES- Yaşasınjjj Ağalar…Yaşasın Doğal Afet Atıfet Kahrolsun Sami ve Erayyyjjjj… Hıck.
EBE IŞIK- Bu kadın da amiledır be yav. Baksana doorcak nerdeysa.
DOĞAL AFET ATIFET- NICHT LAN macht mich verrückt. HIER Lanzetten, Bistouris Ihre Plätze .. Was einen Mann von der Geduld, wenn Sie NICHT DÜRTÜVERİRİM. WO IST MEIN ABIM antisozialen Psychopathen SİZOFTENİK DEPRESSIVE
DR CAVİDAN- Aman gözünü seveyim kızdırma şunu. Bak şimdi de ne diyor: LAN BENİ DELİ ETMEYİN. BURADA NEŞTER, BİSTÜRİ NE VARSA DÜRTÜVERİRİM BİR YERLERİNİZE..FAÇA ATARIM HEPİNİZE ADAMI HASTA ETMEYİN. BENİM ANTİSOSYAL, DEPRESİF, SİZOFRENİK , PSİKOPAT ABİM NEREDE?
Öteki odadan Ada da içeri girer ve direkt Doğal Afet Atıfet’e seslenir:
ADA- Kabaramazsın kel Fatmaaa…Annen güzel sen çirkin. Kabaramazsın kel Fatmaaa…Annen güzel sen çirkin.
DOĞAL AFET ATIFET- Sieh mich an Mann trat am Bein. Ihre Anan, avradını Danann, sülaleni, die sieben Bauch ceddini, Grenzwerte, beşikte
ADA- Anladım..diyorsun ki: Lan bana bak bastı bacak. Senin ananı, dananı avradını, sülaleni, yedi göbek ceddini, eşiktekini, beşiktekini biiip biiippp….biiip… biiipppp Eray bana bu küfür öğretiyor.
ERAY’IN SESİ-Atıfet çocuğa küfür öğretme sonra annesi ben öğretiyorum zannediyor.
DOĞAL AFET ATIFET- Ayyy bana bir şeyler oluyor…Kalbim sıkışıyor…
FERAYE- ( Şadiye’ye ) Kumam, bizim görümce de gidici galiba? Mallar senle bana kalıyor.
ŞADİYE- Naahhh siye kaliy. Ağanın yasal avradı benem. Sene galsa galsa kızıy Döne’den bir poh galır. Yeni ağa benem OLEY.
DR CAVİDAN- Maalesef ondan da kalmıyor şekerciğim. Döne ile Döndü yüzlerini Hakka döndü.
FERAYE- Ne diyorsun sen kızımmm…Kızıma ne oldu? Benim kızım gündöndümü ki yüzünü dönecek
DR CAVİDAN- Kızın öldü yani
ERAY’IN SESİ-İşin içinden çıkamadı… Manyak Sami’nin manyaklığı tuttu öldürdü piyeste kim varsa valla.
DR CAVİDAN ( Sonra hayret ile yerde kıvranan Doğal Afet Atıfet’in başına gider ) Aha…Bu da gitti valla. Kadıncağız göz göre bir veledin sözlerine kızıp kalp krizinden gitti. Vay be dünyayı dize getiren Doğal Afet Atıfet, küçücük çocukfan cartayı çekti.
FERAYE- Samoooo Ağaaammm… Döne kızıııımmmm ( Diye bağırarak içeri girer )
ŞADİYE- Lo manyah aşıh koşasan gelesen tam zamanıdır.
Aşık Bethoven koşarak içeri girer ve çalmaya başlar. O çalarken sahnede kalanlar göbek atmaya başlar.
AŞIK BETHOVEN-
Ay doğar ayazlanır
Gün doğar beyazlanır
Gelin olacak kızlar
Hem gider hem nazlanır
Haydi çiftetelliye
Ayşe Fatma Hayriye
Çapkınlıktan usanmaz
Yaşı gelse elliye
Al beni elle beni
Kalbur al ele beni
Seveceksen kendin sev
Sevdirme ele beni
Haydi çiftetelliye
Ayşe Fatma Hayriye
Çapkınlıktan usanmaz
yaşı gelse elliye
Ay doğar batar şimdi
Yüklenir katar şimdi
Ben yarin kölesiyem
İsterse satar şimdi.
Haydi çiftetelliye
Ayşe Fatma Hayriye
Çapkınlıktan usanmaz
yaşı gelse elliye
ŞADİYE- Ohhh be vallah kurtlamı dökmüşem
DR CAVİDAN- Sorma kız bana da iyi geldi
EBE IŞIK- More ben da bi doom yaptırmış gibı oldum.
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER- Valla askeri disiplin ve ciddiyetten baya uzak oldu ama benim de çok hoşuma gitti.
ERAY’IN SESİ- Hocam bu oyun nereye gidiyor böyle…Öldüre öldüre kimseyi bırakmadın?
SAMİ’NİN SESİ- Dur da seyret..Müthiş bir bomba patlatacağım.
ERAY’IN SESİ- Bunca kan ve gözyaşı yetmedi yani? Toplu imhaya yöneleceksin?Roket at istersen üstlerine.
SAMİ’NİN SESİ- ( Bu sesi tarif edemiyoruz maalesef ama Sami artık tam anlamıyla Dr. Hannibal’e dönüşmüş vaziyettedir )
ERAY-Sami Hocam ısıracak ağzına ağızlığını takın.
Feraye içeri girer.
FERAYE- Niçin burada göbek atıyorsunuz? Siz beni zaten hiç sevmiyorsunuz. Bana bir kez olsun ‘’ sen çok güzelsin ‘’ demediniz
ŞADİYE- Lo ben senin ahlıya e mi? Karırıyın düşündügü şeye bah.
EBE IŞIK- ( Dr Cavidan’a ) A be aaamilemiymış?
DR CAVİDAN- Yok şekerim. Hamile filan değil. Tozuttu garibim… O da iptal oldu maalesef. Yan tarafa alalım kendisini. Az sonra ruhunu teslim eder zaten. ( Sonra AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER’e döner ) Yakışıklı komutanım haydi sen de git kılık kıyafet değiştir. Sana imam olarak çok daha fazla ihtiyacımız olacak…Haydi bakalım tıpışşşş
AST.SUB.KID.BŞ.ÇVŞ ENVER de sahneden çıkar.
DR CAVİDAN- Kız Şadiye bir tek sen kaldın hayatta … İyisin valla dokuz tane köy sana kalıyor ha?
ÖTELERDEN TANIDIK BİR SES- Naaahhh ona kaliy. Az sonra görecağaz kime kaliy.
ERAY’IN SESİ- Yahu ne yapıyorsun sen? İyice psikopata bağladın.
SAMİ’NİN SESİ- Hiaaaaaaaa….
ADA- Lo ben hiç konuşmayacah mıyam sap gibi kalmışam burada.
DR CAVİDAN- Sen içeri ninenin yanına git. Ben onun ölüp ölmediğinden kesin emin olamadım. Bak bakalım ölmüş mü yoksa yaşıyor mu?.
Ada da içeri gider. Tam o anda Yanaşma Recep belirir hastane salonunda…Elinde içi lahmacun dolu bir tepsi Vardır.
RECEP- Tohtur hanım siye güzel bir habaram vardır. Bu lahmacunlar Sağlık Bahanı tarafıydan size gönderilmiştir. Ha bu sütler de Tarım Orman ve Köy İşleri Bahanlığından. Afiyetle yiyip içesiz.
DR CAVİDAN- Teşekkürler tatlım. Bakanlıklardan gönderildiyse kesin biz de gidiciyiz demektir. Neyse…Zalim kader ne yapalım… Benim de sana bir haberim vardı aslında. Ama biraz üzücü bir haber…Oğlun Tuzsuz Deli Bekir öldü.
RECEP- Haa o mu? Salla gitsin ya…
Recep de sahneden çıkar…Dr Cavidan, Işık Ebe ve Şadiye Lahmacunlara yumulur ,üzerine de bol bol süt içerler. Tabii ki iki dakika geçmeden hepsi öteki alem yolcusu olmuştur.
ERAY’IN SESİ- Eee…Şimdi ne olacak? Oyuncu kadrosunu toptan imha ettin?
SAMİ’NİN SESİ- Şimdi bomba patlıyor az bekle…Heyecan yapma.
Birden sahnede bir mehter marşı çalmaya başlar ama sözleriyle biraz oynanmıştır.
Yürekler kabarık gözlerde damla,
Ağayı saygıyla dur da selamla,
Ağa değil aslan geliyor sanki.
Sesleniyor tarih bu ses o yankı.
O böyle yürürken tuğla sancakla,
Nice şeytanlıklar geliyor akla...
O böyle yürürken tuğla sancakla,
Nice şeytanlıklar geliyor akla...
Asırlar boyunca inledi serhat,
Altına da çekmiş güzel bir kır at
Şaşkınlıkla bakan gözler görüyor,
Ağa bu kapı’dan şehre giriyor.
O böyle yürürken tuğla sancakla,
Nice şeytanlıklar geliyor akla...
O böyle yürürken tuğla sancakla,
Nice şeytanlıklar geliyor akla...
Sahneye kim gelse beğenirsiniz?: TACO AĞA…
TACO AĞA- Gız Hörüüüü Galh gız galh…Hepsini temizlemişem.
Feleksiz Hörü içeriden torunu Ada ile birlikte çıkar.
ERAY’IN SESİ- Aman Allah’ım…Bu Sami iyice kafayı yedi. Yönetmen hocam kaç haydi kaçççç
SAMİ’NİN SESİ- Hırrrrrrrr.
FELEKSİZ HÖRÜ- ( Taco Ağüa ile çakkk yaparlar ) Plan bu sefer tıhır tıhır işlemiştir agam.
TACO AĞA- He gurban…İşlemiştir. Artıh yassah aşhımızın meyvesi oğlımızı hiç kimseye senin torının diye yuttırmah zorunda kalmayacağıh.
FELEKSİZ HÖRÜ- Samo Ağanın anasını boşuna mı vurmuşam ben. Soniyde oni de gebertmişem.
TACO AĞA- Elleriy dert görmeye..Biye yıllardır neler çehtirdi gavat.
FELEKSİZ HÖRÜ- O zehirli mantarları sen mi yerleştirdin kırlara? Bizim kırlarda zehirli mantar olmiydi?
TACO AĞA- Ne sanıysan…Tabi ki ben yerleştirmişem.
ADA- Nineee şimdi bu aga benim babom mıdır?
FELEKSİZ HÖRÜ- Ne nenesi lo…Ben seyin ananam…Bu da baboy…Öp baboyun eliyi baham.
ADA- Lo buruşuh herif …Siye babo diyebilireeem?
TACO AĞA- Lo bu Samo’dan da salah… Ben seyin bobonam lo tabii ki babo diyacahsan köpegin oglı?
ADA- Haydaaa bir de köpeh mi çıhtı şimdi. Yav ben kime babo diyecağam şaşırdım.
TACO AĞA- Lo biye de…Biye…Hay Allah’ım yaaaa
FELEKSİZ HÖRÜ- Çocuhtur ağam aldırmayasın. Eee anlat baham. Şıhı nasıl ahıl ettin?
TACO AĞA- Nasılsa buraya gelecahtı. Işıh manyağı onu halleder diye düşünmüştim. O halletmeseydi zaten zehirli lahmacun ve sütten gidecahtı.
FELEKSİZ HÖRÜ- Demah o lahmacunlara , sütlere zehiri de sen koydiy?
TACO AĞA- Yoh…Onlar zaten zehirliydi. Ben sadece ohulların depolarınday çaldırıp bu sağlık ocağıya gönderdim Recep andavalsıyla…
FELEKSİZ HÖRÜ- Aneeeyyyy onu unuttuh. O ölmedi?
TACO AĞA- Merah etme o da öldi. Biliydim pisboğaz oldıgını. Lahmacunları getiriyhen bir kaç tanesini yolda yedi salah. Ama biliysen aptal oldıgı için öldügünün farhına varamadı önce. O lahmacunları buraya kadar getirdi.
FELEKSİZ HÖRÜ- Desene planımız tıhır tıhır işledi
TACO AĞA- He aşhım. Tıhır tıhır işledi. Salahlar onca malı mülhü,ağalığı onlara bırahacam sandılar. Anlayamadılar bir türlü TACO’LAR ÖLMEZ.
FELEKSİZ HÖRÜ- Aşhımmmmmm…
Aşık Bethoven son kez gelir sahneye:
AŞIK BETHOVEN-
Akbelenden aşağı sallandım yaya
Hörü kız zeytin silkiyor arbılmış dala
Aman da Hörü Kız gelin mi oldun ellerin kına
Bakışların değişmiş dargın mı ola dargın mı ola
Akbelenden aşağı zeytin tarlası
Hörü kızın gözleri zeytin tanesi
Aman da Hörü Kız gelin mi oldun ellerin kına
Bakışların değişmiş dargın mı ola dargın mı ola
PERDE KAPANIR ( YANİ BİTTİ )
NOT: ÜSTTEKİ RESİM TACO AĞANIN SON FOTOĞRAFIDIR
Gerçekte ise Dünya bıyık Şampiyonu Memili Rüştüoğlu’na aittir. Allah gani gani rahmet eylesin.
YORUMLAR
efendim garibanın ölümü bile bir garip oluyor tuzsuzun babası bile vah vah demiyor üzüldüm kendime böyle ölmeme nasıl olsa ölmeyecekmiydim ha bir gün önce ha sonra ne güzel hemencecik ne güzel öldüm oh be rahatladım ne tasit ödeme derdi ne su ne elektirik ne telefon ne internet ne doğolgaz faturası hiç biri yok artık hepsinden kurtudum ooohh dünya varmış hocam eline sağlık sanırım bu finaldi umarım ileriki zamanlarda başka yazılar yazarsınız bolca gülüyorduk sayenizde harikaydınız saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Başoından beri gösterdiğin hoşgörü ve anlayış için çok teşekkür ederim. Evet..Haklısın en gariban ölüm seninki oldu. Yeni projelerimiz olursa inşallah seni yaşatmaya çalışacağız da yine de bizim sağımız solumuz belli olmuor...Baksana ben kendimi bile öldürdüm valla.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Değerli arkadaşlarım Sami bey,, Eray hanım ;
Emeğinize, yüreğinize sağlık...müthiş bir diziydi,doyamadığım...yeni projelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum...selam ve sevgilerimle,,sağlıcakla kalın...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
hocam sevimliliğime belki dayanamazda kabul eder
sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Baktım ki piyesteki karakterler elimizden çok çekiyorlar zavallıra daha fazla azap çektirmemek için hepsine birden toplu infaz uyguladım...Taco Ağa ile Hörü nine nasılsa yakında gidici...Varsın biraz daha yaşasınlar dedim. Çocuğa ise kıyamadım.
Polat Alemdar hiç aklımda olmayan bir karakterdi. Zaten Taco Ağaya da en azından yaşça benzemiyor. Demek ki onlar iki ayrı kulvarın ölümsüz şahsiyetleri.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
BU TİYATROYU KURTLAR VADİSİ GİBİ DÜŞÜNSENE BİZİMKİ NE VADİSİ OLURDU BİR DÜŞÜNEYİM BULDUM
TIRTIL VADİSİ VE KOZA GÜZEL OLURDU
SEVGİLER
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
inci*
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
vay beeee.....nasıl resim öyle....tam ölmüştük..... dirildik....her ikinizede sonsuz teşekkürler sağolun varolun
sami biberoğulları
Her kes ölür ama Tacolar ölmez. Tacetin Yıldırmlar ise hiç ölmez...Onlar hep yaşayacaklardır.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
can dostlar
sami biberoğulları
Her şeyin bir sonu olduğu gibi bu piyesin de bir sonu olmalıydı. Böyle bir sonla bitirmeyi uygun gördüm.
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
Altı gündür internete giremediğim için diğer bölümleri okuyamadım.
Anladığım kadarıyla herkes ölmüş,ölen Taco ağa da oyunun sonunda dirildi.
Ne olmuş, ne bitmiş,diğer bölümleri de okuyacağım.
güzel bir sondu,yine güldürdünüz,
ikinizi de gönülden kutluyorum,
selâm ve saygılar..
sami biberoğulları
Oyun uzadıkça iyice arap saçına dönmeye başlamıştı. Bu yüzden böyle bir sonla noktalamayı uygım gördük.
Nasip olursa yeni bazı projeler olabilir.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Selâmlar..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SEVGİLER
bittiğine gerçekten de çok üzüldüm,emeğinize, yüreğinize,kaleminize sağlık,ikinize de sevgiler,selamlar gönderiyorum,ben sizleri takip etmeye devam edeceğim.
sami biberoğulları
Daha nice yeni projelerde birlikte olma umuduyla
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Evet tadında bitirmek gerekiyordu öyle yaptık.
Nasip olursa yeni yazılarda buluşmak dileğiyle.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Her şeyi tadında bırakmak lazım.
Uzadıkça hem yazmak zor olmaya başladı hem de bir piyes olmaktan çıkmaya başladı. Olaya keşke bir roman olarak başlasaydık. O zaman en az elli bölüm olurdu ama başlangıçte tiyatro deyince oradan da dönemedik.
Yeni projelerle karşınıza gelebiliriz bundan sonra...Ya da ne biliyim her şey olabilir.
Selam ve sevgilerimle.
insan alisdira alisdira öldürürdü beeeeeeeeeeeea.Vatan damdan düser gibi gondum boyink bilmem kacla.Hele bi simit yeseydim,anamin babamin yanina yozgata varsaydim.Lise caddesinde cekirdek yiyerek gezseydim.Camligin basinda ates yakip duman tütütseydim.Saat kulesinden yukari asagi inip ciksaydim ;BEN GELDiMMMMMM BENNNNNNN,diye bilseydim.Sansürle kavga edip gerisin geri tiyatroya dönseydimde samo agamla barisip abim deyip kucaklasip oracikda kulisde can verseydim bee.Zalim kader yine yapacagini yapdi ve vatanima doyamadan hayallerde öldürdü beni.Cok iyi bir avradidim ruhum saad olsun,cagirin dostu düsmani basucuma gelsin.Bir Fatiha okuyup Dublörler cennetine göndersinler.istemem ne mali nede mülkü bana sevdiklerimin sevgisi yeterrrrrrrr..yüreginize saglik cok ani ve aci bitti tiyatromuz.Bütün rol arkadaslarima Allahdan rahmet dilerim.Arada sirada olsa sami hocamin sayfasina gelenlerden dualar beklerim;)sizleri seviyorum arkadaslarim.
sami biberoğulları
Dostlar sağolsun. Gurbet ellerdeki ili gözğüm bacım sağ olsun. Döneceğim..Hemen döneceğim. Sizlerden uzak olmuyor...Yorgun argın olsam da döneceğim hemen sayfaya. Hem de gümbür gümbür döneceğim merak etme
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar
vay be oyun bitti efsane Taco ağa muhteşem döndü manyakça ama güzel sondu
Şimdi ne yazacağız hocam tarihi bir oyun yazalım ben Kösem sultan olmak istiyorum sizde 4. Murat olun tamammı tarihde zehir gibiyimdir bilirsiniz. Acaip yeni projelerm var hocam durmak yok yola devam
selam ve sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 5/6/2012 1:20:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bitmesi gerekiyordu ve bitti. Çünkü bundan fazlası olayı bir piyes olmaktan çıkarıp Yunan Tragedyalarına dönüştürecekti.
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
güzel olacak güzel