Bona Dea' ma
Deftere üyeliğimin daha ilk aylarıydı. Henüz kimseyi pek tanımıyor oluşumun ürkekliği ile vaktimi gün içerisinde yayınlanan şiir ve yazıları okuyarak geçiriyordum.
Bir gün forumların birinde kesişti ilk kez yollarımız onunla. O gün bir karikatür altında başlayan sohbetimiz önce defterdeki özel mesajlarımızla hemen sonra da telefonlarımızla devam etti.
Yapım gereği özel hayatımda yeni tanıştığım insanlarla onları iyice tanıyana kadar mesafe koyarım arama. Hele ki bu kişiyle dost olacaksam hepten ince eler sık dokurum. Onları uzun süre gözlemler, neredeyse her sözünü ve hareketini tahlil eder, ondan sonra yüreğimin kapılarını sonuna dek bir daha hiç kapatmamak üzere açarım. Bu yüzden sağlam ve uzun yıllar süren dostluklarım olmuştur.
Niye böyle bir girizgah yaptım ve bunları neden anlattım?
Çünkü ; bu küçük hanımefendi daha sesini telefonda duyduğum ilk saniye ılık bir kan gibi akıverdi sol göğüs altıma.
Yaşından beklenmeyecek bir olgunluğa ve günümüz gençlerinde görmeyi unuttuğumuz bir terbiyeye sahip bu kızımız defterde de bu özelliklerinden dolayı hayli sevilmektedir ki, bu beni en az kendi kadar mutlu etmektedir.
Doğruyu söylemek gerekirse bu yazıya başlamadan 10 dakika öncesine kadar böyle bir şey aklıma gelmemişti. Yoksa günler öncesinden yazardım ona dair bir şeyler. Lakin ne gam! O bilir kendisinin benim " kıymetlim " olduğunu ve benim ona bazı şeyleri anlatabilmem için ille de süslü cümleler, afili kelimeler kullanmama hiç gerek olmadığını.
O bir insanın başka birini hiç görmeden sevebilmesine örnektir. Belki gerçek anlamda birbirimizi hiç göremedik. Ama km.lerce uzaktan bile birbirimizin ruhlarına dokunduk, sıcaklığını hissettik. Bazen en zor zamanlarımda yanımdaki en büyük desteğim oldu. Gücüm oldu. Gül’ üm oldu yüzümü güldürdü .
Can oldu canımdan aziz, candan ziyade. 3. kızım oldu. Yemek yerken düşündüğüm 2. sızım oldu. Acaba aç mıdır diye düşünürken boynumdaki düğümüm oldu. Büyük kızım gibi gurbetim oldu uzaklarda özlediğim.
Bazen ana-kız bazen abla-kardeş olduk birbirimize ama şurası bir gerçek ki; en çok dost oldu, yaren oldu bana.
Bu gün onun doğum günü. Az evvel bir kutlama mesajı attım kendisine. Doğduğu bu Mayıs ayı gibi ılık ılık eserek yüreğime, bir güneş gibi aydınlık saçarak hayatıma girdiği için teşekkür ettim.
Bir kez daha doğum günün kutlu olsun güzel gözlüm. Rabbim yaşadığın müddetçe yüzüne hüznün gölgesini düşürmesin. Gözyaşların sadece mutluluktan aksın.
Bu arada sana daha önce hiç
" Seni çok seviyorum demiş miydim? " :) ( Anladın sen onu )
Yine içimden şu an gelen naçizane şiirimi doğum günü hediyen olarak kabul et lütfen. Bu işin duayenlerinden özür dilerim ne kadar başarılı olduğumu bilemiyorum ama tek bildiğim yüreğimdeki en halisane sevgiyle yazılmış olduğudur.
" B " ir elif miktarı yüzüme baktın
" O " güzel gülleri gönlüme taktın
" N " edendir bilinmez içime aktın
" A " llah’ a bin şükür tanıdım seni
" D " ilimden hiç düşmez inan ki adın
" E " şittir bal ile senin o tadın
" A " yırmaz canından seni bu kadın
" M " utluyum iyi ki tanıdım seni
Nice mutlu, sağlıklı, güzel yıllara Baltanem...
YORUMLAR
Oy benim vefalı cancazım.
Gözlerim yaşardı :(
Çok çok öpüyorum yüreğinden
Hamuş-71
Öperim o güzel gözleri can.
Safalar getirmişsin dost yüreğinle Sultanım.
Özledim çok. Bilesin.
Kalben ve daim sevgimle.
Ülviye Yaldızlıı
Hamuş-71
Dostluk kavramını bilen bir kişi bunu her alemde yaşayabilir diye düşünüyorum değerli yazarım.
Yeter ki kişi hissiyatında samimi olsun. Değerli kardeşim ve dostum adına teşekkür ediyorum. Geç kalmış değil, kutlamış olmanızdır anlamlı olan.
Kalben sevgim ve daim saygımla sayın Karan.
AYSE 09
ne güzel..
sanal alemde dostluk olmaz diyenlere..
bu güzel arkadaşlık örnek olsun..
sevgili hamuş tebrik ediyorum sizi..
sevgilerimle..
Hamuş-71
Çok teşekkür ediyorum değerli yazarım.
Sevgi kalben ve çıkarsız olunca dostluk her yerde aynı güzellikte yaşanabilir kanımca.
Daim devgimle.
Bugün yazınıza cevap yazarken netten düştüm, sonra da müsait olup deftere giremedim. Fakat emin olun çok beğendiğim bir dostluk örneğiydi.
İsminizi Hamuş-71 olarak geçiyorum, kişiliği ile yazıları ile zaten çok beğendiğim birisiniz.
Bona Dea'ya gelince; kuşların söylediğine göre, bu yazıyı hak etmiş. Demek ki iki güzel dost birbirini bulmuş.
Önce bu güzel dostluğun ömür boyu sürmesini dileklerimi iletmek isterim. Sonra da Bona Dea' ya yeni yaşının ona güzellikler getirmesi dileklerimi iletirim.
Sevgilerimle.
Hamuş-71
Ne desem bilemedim ki değerli kalem.
Öncelikle çok teşekkür ediyorum. Güzel sözlerinizle mahcub oldum hakeza bunları sizin gibi kalemine hayranlık duyduğum bir kişiden duymak mutluluğumu kat be kat arttırmıştır.
Güzel dileklerinize de ayrıca müteşekkirim. Kalben Amin diyor ve böylesi dostlukların herkese nasip olmasını diliyorum. Ve dahi temennilerinize Bona Dea adına da sonsuz teşekkür ediyorum.
Ne güzelsiniz!
Sevgiyle...
Kaç kez okudum bilmiyorum... Bu duygunun tarifi çok güç..
Ahh nasıl dokundun usul usul ruhuma, bilsen..
Bu yaşımı başka anıcam, bu 5 Mayıs hep özel kalacak hatırımda..
Çok teşekkür ediyorum o engin ve sevgi dolu yüreğine.. İyi ki varsın can'ım ablam benim.. Verdiğin huzur ve mutluluk eşsiz..
Seni çok seviyorum..
Hamuş-71
Bugün doğum günü çocuu sen misin ben miyim bilemedim :)
Sesinin mutlu tınısı senden çok bana armağan oldu ki yeryüzünde hiç bir değerle ölçülemeyecek bir hediye bu.
Son hediyem de bu olsun bari :) Pembişte yakıştı hani :)
Mis miiss öptüm.
bona_dea
Cansın.
bona_dea
Cansın.
Hamuş-71
Yaptıklarım yapacaklarımın teminatır...
Deermişimm :))
Dedim :)
Kelimeler yettiğince anlatmışsın sevgili hamuş71...
Mevlâm onun doğum gününü en az 45 kez kutlamayı nasip etsin bize,
ne dersin hııııı?
Melekparenin teki "O"...
TAnıdığım günden bu yana kalbimi hiç kırmayan bir kuzu işte...
Allah nazarlardan esirgesin...
İyi ki doğmuş ama dur sen daha ben anneciğini arıcam onun... :)
Hamuş-71
Ne diyebilirim ki sevgili Seçil? Yüreğimden gelerek kocaman bir Aminnn demekten başka.
Rahmet olsun kayınvalidem bir bebek dünyaya geldiğinde kucağına alır ve şöyle derdi :
" Ben seni gördüm, sen güzel günler göresin. "
Bugün ve her gün tüm iyi ve hayr dileklerim onun için.
O güzel anneye benim de selamlarımı iletin lütfen. Gerçi ben çiçeğimin kendisine hep söylüyorum ama siz annesine de benim adıma teşekkür ve tebrik edin böyle güzel ve terbiyeli bir evlat yetiştirdikleri için.
Söz olsun gelince beraber pastasını keselim olmaz mı? :)
Böyle dostlara, ''evladım '' diyebileceğimiz arkadaşlara sahip olmak ne güzel.
Arkadaşınıza sağlık, başarı, huzur ve mutluluk dolu dana nice uzun yıllar diliyorum.
Selam ve saygılarımla.
Hamuş-71
Ziyaretiniz ve güzel dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum Hocam.
Saygılar.
DOSTUNUZUN DOĞUM GÜNÜ KUTLU OLSUN YENİ YAŞI MUTLULUK VE SAĞLIK GETİRSİN DOSTLUĞUNUZDA DAİM OLSUN
SAYGILAR
Hamuş-71
Amin efendim teşekkür ediyorum güzel dileklerinize.
Saygılar.
Bona Dea profilindeki barış simgesiyle ilk dikkatimi çekmişti...
Barış, savaş içinde büyüyen yaşamda taşınabilirliliği en zor anlam ve o, bunun gönüllü elçiliğini yapıyor aslında profilindeki ayna ile...
Doğum günleri insanın yaşam ile el ele tutunuşunun bayram günüdür...
Ve dostlardır bugünleri güzelleştiren ve anlamlandıran...
Hayırlı huzurlu ve başarılı bir yaşamın gözlerinde büyüsün yüreğin diyorum bende...
Ve paylaşan yüreğin erdemli ve vefa dolu güzelliğine de ayrıca tebrikler...
Hamuş-71
Yüreği kendinden büyük bir genç o sevgili şairem.
Öyle güzel bir ışığı var ki sevmemek mümkün değil.
Belki fizyolojik olarak hiç bir bağımız yok ama dediğim gibi o benim çoktan 3. kızım olarak yerini aldı hayatımda.
Teşekkür ediyorum ziyaretinize ve değerli yorumunuza.
Sevgiyle...